К онсумацията на спанак може да предотврати развитието на рак на дебелото черво. Това установиха специалисти от Научния здравен център на университета Ей енд Ем в Тексас, съобщaва електронното издание Medicalxpress.com

Храни, които са богати на желязо

Ракът на дебелото черво е четвъртият най-разпространен вид рак в САЩ и втора водеща причина за смъртни случаи сред онкоболните.

Никога не правете това на празен стомах

Сигнали на тялото, че му липсват ключови витамини

Предишни изследвания са установявали, че приемът на зелени зеленчуци и фибри намалява почти наполовина риска от рак на дебелото черво. Резултатите от новото изследване, публикувани в сп. "Гат джърнъл", са върху връзката между спанака, чревното здраве, генетични фактори и прогнозите при заболявания на дебелото черво.

7 причини да се храните здравословно

Авторите на изследването са използвали модел на наследственото заболяване фамилна аденоматозна полипоза (ФАП), при което млади хора развиват множество доброкачествени полипи в дебелото черво. При повечето пациенти с него се налага оперативно отстраняване на червото, за да се избегне нарастването и образуването на множество тумори с напредването на възрастта.

Не яжте тези храни, те изпиват енергията ви

Учените са захранвали животно с ФАП със замразен спанак 26 седмици и са отчели значителна антитуморна дейност в дебелото черво и тънките черва. Те установили, че потискането на туморите от спанака увеличава разнообразието на полезните бактерии в червата и води до генетични промени, благодарение на които се предотвратява развитие на рак.

Яжте това за енергия на тялото

"Вярваме, че консумацията на спанак предпазва и хората, които не страдат от ФАП", каза ръководителят на изследването Родерик Дашууд, директор на Центъра по епигенетика и профилактика на заболяванията в института по бионауки и инженерни науки в тексаския университет.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Япония проучва Гренландия за добив на редки земни елементи

Япония проучва Гренландия за добив на редки земни елементи

Свят Преди 2 часа

Посещението е планирано за това лято и в него ще участват представители на японското Министерство на икономиката, търговски компании и Японската организация за метали и енергийна сигурност

Внимание на пътя: Разсипан асфалт затруднява движението на автомагистрала "Хемус"

Внимание на пътя: Разсипан асфалт затруднява движението на автомагистрала "Хемус"

България Преди 2 часа

От пътната агенция апелират шофьорите да карат внимателно и със съобразена скорост

Голям пожар избухна в столичния квартал „Надежда“

Голям пожар избухна в столичния квартал „Надежда“

България Преди 4 часа

За инцидента първа информира Галина Серафимова чрез публикация във Facebook

Израел смята за „лошо“ бъдещото споразумение между САЩ и Иран

Израел смята за „лошо“ бъдещото споразумение между САЩ и Иран

Свят Преди 4 часа

Според източници в Йерусалим сделката застрашава израелските интереси

Кибератака срещу ирански държавни банки парализира електронните плащания

Кибератака срещу ирански държавни банки парализира електронните плащания

Свят Преди 5 часа

Отговорност за атаката пое хакерската група "Черните вълци"

„За децата е по-лесно да си поръчат наркотици онлайн“: Митниците отчитат ръст на пощенските пратки с дрога

„За децата е по-лесно да си поръчат наркотици онлайн“: Митниците отчитат ръст на пощенските пратки с дрога

България Преди 5 часа

Заместник-директорът на Агенция „Митници” Стефан Бакалов предупреждава за новите методи на трафикантите

Великобритания удари руския сенчест флот в Ламанша

Великобритания удари руския сенчест флот в Ламанша

Свят Преди 5 часа

Британски командоси и специални служби извършиха шестчасова операция срещу санкциониран танкер

Пожар в Темрюк след атака с дронове, огънят е потушен

Пожар в Темрюк след атака с дронове, огънят е потушен

Свят Преди 6 часа

Руските държавни медии съобщават за инцидент в южен пристанищен град

Смъртоносната вълна в Конго расте - епидемията от ебола поглъща стотици

Смъртоносната вълна в Конго расте - епидемията от ебола поглъща стотици

Свят Преди 6 часа

Страната сега е обхваната от една от най-големите епидемии от ебола в своята история

Учителка, подпомагала руските удари срещу Украйна, получи доживотна присъда

Учителка, подпомагала руските удари срещу Украйна, получи доживотна присъда

Свят Преди 7 часа

Службите разкриват връзки с руското военно разузнаване

Откриха труп в багажник на кола край тренировъчната база на иранския отбор в Мексико

Откриха труп в багажник на кола край тренировъчната база на иранския отбор в Мексико

Свят Преди 7 часа

Разследване в Мексико след открито тяло със следи от насилие до базата на иранския национален отбор

Кърлежи, комари и вируси: Експерти предупреждават за летен пик на зарази

Кърлежи, комари и вируси: Експерти предупреждават за летен пик на зарази

България Преди 8 часа

Лекари опровергават митовете за вадене на паразитите с олио и въртене

<p>Името на Тръмп е заличено от фасадата на центъра &quot;Кенеди&quot; във Вашингтон</p>

Името на Доналд Тръмп бе премахнато е фасадата на „Кенеди център“ след съдебно решение

Свят Преди 8 часа

Федерален съд разпореди заличаване на всякакви препратки към президента Тръмп от културната институция във Вашингтон.

Гергана Петровска

Стилистът Гергана Петровска пред Vesti.bg - какво казва дипломатическият етикет за визията на външния министър Велислава Петрова

България Преди 8 часа

Модният експерт коментира доколко облеклото на политиците е част от дипломатическото послание

КНДР обяви, че нейният статут на ядрена държава е необратим

КНДР обяви, че нейният статут на ядрена държава е необратим

Свят Преди 8 часа

Говорител на външното министерство критикува САЩ и Южна Корея за засилване на военната координация в региона