Как да тренираме, без да си губим времето
0

Н амирането на време за спорт е истинско предизвикателство за повечето от нас, които освен 8-часов работен ден, трябва да вземат децата от градина или училище, да се грижат за чистотата и реда у дома, да сготвят вечеря и искат да носят чисти и изгладени дрехи.

Ежедневните задължения са толкова много, а денонощието – толкова късо, че не ни остава време за спорт и правим две обиколки в парка или съкращаваме сесиите във фитнеса. Но има ли изобщо ефект от претупаните тренировки?

Кратка тренировка е по-добре от никаква тренировка! Ново проучване открива, че роля играе не толкова продължителността на тренировката, а това, кога тренираме (и правим ли кардио).

Ако тренираме по едно и също време

всеки ден, тялото ни ще ни благодари, до това заключение стигат учени от Медицинското училище към Браун.

Няма значение дали тичате сутрин, или карате колело посреднощ, постоянството е ключът към успеха.

Учените анкетират 375 участници, които тренират, за да редуцират теглото си. Половината от участниците осъществяват тренировките си сутрин, следвайки съветите на предишни проучвания, сочещи, че сутрин спортът е най-ефективен, а останалата част - вечер, след работа.

Здравословно ли е да тренираме на празен стомах

Рутината може да води до отегчение и емоционална неудовлетвореност, но тя е добра за осъществяването на различни дейности, без да напрягаме съзнанието си.

Тренирането по едно и също време на деня, на едно и също място, ни помага да създадем връзка с тренировката“, пишат учените.

Министерство на здравеопазването и социалната политика на САЩ съветва хората да тренират поне два часа и половина седмично, за да поддържат здравословно тегло и физически тонус.

Към тези два часа обаче не спадат 5-минутни обиколки на парка или 7-минутна тренировка от Интернет.

Колко калории горят различните спортове

За ефективна тренировка са нужни поне 10 минути кардио упражнения

в целевото равнище на сърцето (THR, target heart rate).

С това темпо сърцето и белите дробове получават най-голяма полза по време на тренировка.

Експертите препоръчват THR между 50 и 75% от максималния сърдечен ритъм. Означава ли това около 120 удара на сърцето в минута? Не!

THR при всеки е индивидуално и зависи от възрастта и сърдечната честота в покой.

Пулсът в покой се измерва три сутрини в подред, само след като се събудим. За да изчислим средния си пулс в покой събираме данните от трите дни и ги разделямена три.

Експертите препоръчват ориентировъчна формула за изчисляване на целевото равнище на сърцето. За целта трябва да извадим възрастта си от коефициента 220 (226 за жените) и след това средния пулс в покой.

Да приемем, че Иван е на 30 г. и средният му пулс в покой е 60.

220-30=190 максимален пулс. От максималния пулс изваждаме сърдечната честота в покой – 60, и получаваме целево равнище на сърцето 130. За да тренира в кардио зоната Иван трябва да поддържа пулс от поне 130 удара в минута, поне 10 минути както експертите съветват.

В световен мащаб една трета от жените

и по-малко от една четвърт от мъжете не спортуват редовно. Причините за това са много и коплексни, но най-вече зависят от това, с колко време за почивка разполагат хората.

Ако единственото време, в което можете да си отдъхнете, са двата часа след работа, между вечерята и съня, то едва ли бихте искали да се лишите от тях, инвестирайки ги в тренировка.

Сънят или тренировката - кое е по-важно?

Не е нужно! 150 минути на седмица, минимум 10 минути в целевата сърдечна зона по време на всяка сесия, и постоянство, създаващо рутина, ще направят тренировките част от ежедневието ви, помагайки ви да поддържате физически и емоционален тонус.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

<p>Спецакция в Несебър, кого разследват</p>
Ексклузивно

Спецакция в Несебър, кого разследват

Преди 24 минути
<p>Ще продължи ли октомврийското лято</p>
Ексклузивно

Ще продължи ли октомврийското лято

Преди 4 часа
Дмитрий Медведев
Ексклузивно

Медведев: Европа е уморена от САЩ

Преди 7 часа
<p>Голям празник е днес</p>
Ексклузивно

Голям празник е днес

Преди 8 часа
Изоставиха бебе в поликлиника
Ексклузивно

Изоставиха бебе в поликлиника

Преди 15 часа
Джонсън: Няма по-добър изход
Ексклузивно

Джонсън: Няма по-добър изход

Преди 16 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини