Как да тренираме, без да си губим времето
0

Н амирането на време за спорт е истинско предизвикателство за повечето от нас, които освен 8-часов работен ден, трябва да вземат децата от градина или училище, да се грижат за чистотата и реда у дома, да сготвят вечеря и искат да носят чисти и изгладени дрехи.

Ежедневните задължения са толкова много, а денонощието – толкова късо, че не ни остава време за спорт и правим две обиколки в парка или съкращаваме сесиите във фитнеса. Но има ли изобщо ефект от претупаните тренировки?

Кратка тренировка е по-добре от никаква тренировка! Ново проучване открива, че роля играе не толкова продължителността на тренировката, а това, кога тренираме (и правим ли кардио).

Ако тренираме по едно и също време

всеки ден, тялото ни ще ни благодари, до това заключение стигат учени от Медицинското училище към Браун.

Няма значение дали тичате сутрин, или карате колело посреднощ, постоянството е ключът към успеха.

Учените анкетират 375 участници, които тренират, за да редуцират теглото си. Половината от участниците осъществяват тренировките си сутрин, следвайки съветите на предишни проучвания, сочещи, че сутрин спортът е най-ефективен, а останалата част - вечер, след работа.

Здравословно ли е да тренираме на празен стомах

Рутината може да води до отегчение и емоционална неудовлетвореност, но тя е добра за осъществяването на различни дейности, без да напрягаме съзнанието си.

Тренирането по едно и също време на деня, на едно и също място, ни помага да създадем връзка с тренировката“, пишат учените.

Министерство на здравеопазването и социалната политика на САЩ съветва хората да тренират поне два часа и половина седмично, за да поддържат здравословно тегло и физически тонус.

Към тези два часа обаче не спадат 5-минутни обиколки на парка или 7-минутна тренировка от Интернет.

Колко калории горят различните спортове

За ефективна тренировка са нужни поне 10 минути кардио упражнения

в целевото равнище на сърцето (THR, target heart rate).

С това темпо сърцето и белите дробове получават най-голяма полза по време на тренировка.

Експертите препоръчват THR между 50 и 75% от максималния сърдечен ритъм. Означава ли това около 120 удара на сърцето в минута? Не!

THR при всеки е индивидуално и зависи от възрастта и сърдечната честота в покой.

Пулсът в покой се измерва три сутрини в подред, само след като се събудим. За да изчислим средния си пулс в покой събираме данните от трите дни и ги разделямена три.

Експертите препоръчват ориентировъчна формула за изчисляване на целевото равнище на сърцето. За целта трябва да извадим възрастта си от коефициента 220 (226 за жените) и след това средния пулс в покой.

Да приемем, че Иван е на 30 г. и средният му пулс в покой е 60.

220-30=190 максимален пулс. От максималния пулс изваждаме сърдечната честота в покой – 60, и получаваме целево равнище на сърцето 130. За да тренира в кардио зоната Иван трябва да поддържа пулс от поне 130 удара в минута, поне 10 минути както експертите съветват.

В световен мащаб една трета от жените

и по-малко от една четвърт от мъжете не спортуват редовно. Причините за това са много и коплексни, но най-вече зависят от това, с колко време за почивка разполагат хората.

Ако единственото време, в което можете да си отдъхнете, са двата часа след работа, между вечерята и съня, то едва ли бихте искали да се лишите от тях, инвестирайки ги в тренировка.

Сънят или тренировката - кое е по-важно?

Не е нужно! 150 минути на седмица, минимум 10 минути в целевата сърдечна зона по време на всяка сесия, и постоянство, създаващо рутина, ще направят тренировките част от ежедневието ви, помагайки ви да поддържате физически и емоционален тонус.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Пожар в общежитие в "Студентски град"
Ексклузивно

Пожар в общежитие в "Студентски град"

Преди 4 часа
<p>5 <strong>мита за ваксините</strong> срещу грип</p>
Ексклузивно

5 мита за ваксините срещу грип

Преди 7 часа
<p>Макрон рискува всичко за Путин&nbsp;</p>
Ексклузивно

Макрон рискува всичко за Путин 

Преди 9 часа
Ново земетресение до Албания
Ексклузивно

Ново земетресение до Албания

Преди 10 часа
Домусчиев ще настоява за ВАР
Ексклузивно

Домусчиев ще настоява за ВАР

Преди 14 часа
Проверки за студентския празник днес
Ексклузивно

Проверки за студентския празник днес

Преди 14 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини