П рез 60-те години на миналия век хранително-вкусовата промишленост в САЩ прикрила данни от изследвания върху животни, предполагащи че захарта може да бъде много вредна.

Това показва вътрешна документация, разкрита от изследователи в Калифорнийския университет и цитирана от „Ню Йорк Таймс”. Случаят е доказателство за трайните усилия на „захарния” бизнес да заблуждава обществеността, за да защитава икономическите си интереси, коментира вестникът.

Какво е интервално гладуване и как действа на тялото

Ето как да ускорите метаболизма

Въпросните опити са проведени през 1968 г. със средства на търговската група „Sugar Research Foundation”. Целта била чрез опити върху животни да се разкрие връзката между захарта и сърдечното здраве.

Изследването обаче показало, че консумирането на захар в определени количества може да причини не само кардиологични проблеми, но и рак на пикочния мехур. В този момент поръчителите спрели по-нататъшните изследвания и не публикували резултатите.

От захарната индустрия дълго време настояват, че основният им продукт няма съществена роля в причиняването на затлъстяване, диабет или сърдечни заболявания. Противното твърдят редица независими изследвания.

Документи отпреди 50 години са важни именно като доказателство за десетилетната стратегия на самата индустрия да подценява ефектите върху здравето от консумацията на захар, смята д-р Стантън Гланц, автор на новия доклад.

От „Sugar Association”, наследници на „Sugar Research Foundation”, наричат разкритията „колекция от спекулации и предположения относно събития, случили се преди почти 5 десетилетия, извършени от изследователи и финансирани от отделни лица и организации, които са известни критици на захарната индустрия”.

Изследването е финансирано от Националния здравен институт на САЩ и частната фондация на Лора и Джон Арнолд. Последната организация и преди е давала пари, за да подкрепя по-голямото облагане с данъци на напитките, съдържащи захар.

От индустриалната асоциация изтъкват, че „умерената консумация на захар е част от балансиран начин на живот” и ще продължат да подкрепят изследвания на ролята, която захарта има в храненето.

Откритите документи са доказателство за съществуването на кампания на захарната индустрия през 60-те, целяща да контрира „негативното отношение” към продуктите им. Предишни разкрития са показвали, че тя е включвала поръчкови изследвания в Харвард. Изводите от тях подценявали връзката между захарта и сърдечните заболявания.  

Захарта - най-популярният наркотик

Сладоледът пристрастявал като кокаин

Изследванията, разкрити през този месец, са извършени от английския учен У.Ф.Р Поувър от Университета в Бирмингам. „Sugar Research Foundation” поискали от него да изпробва върху лабораторни мишки и морски свинчета дали определени стомашни бактерии реагират на  захарта по начин, който после има зловреден ефект върху здравето.

Първоначалните резултати показали, че в организма на плъховете се появили високи нива на ензими, които други изследвания по това време определяли като свързани с повишен риск от сърдечни заболявания и рак на пикочния мехур.

Изследването на Поувър обаче било прекратено преди той да може категорично да докаже първоначалните твърдения. В крайна сметка изследването не произвежда никаква научна публикация, като причината е неясна. Самият учен отдавна е починал.

От днешната асоциация твърдят, че изследването е прекратено, защото не е било направено в срок, превишило е бюджета и е съвпаднало с преструктуриране в самата организация.

Изследователи обаче смятат наличните документи за достатъчно доказателство, че индустрията не е искала продължаване на изследванията на Поувър. 

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
"Уникална" украинска атака остави без вода Новоросийск

"Уникална" украинска атака остави без вода Новоросийск

Свят Преди 1 час

Според кмета му водоснабдяването в руския град е било прекъснато

Тежка катастрофа с жертва затвори пътя между Варна и Русе

Тежка катастрофа с жертва затвори пътя между Варна и Русе

България Преди 1 час

Ударили са се челно джип и товарен камион

Съкращават над 160 щата в две министерства

Съкращават над 160 щата в две министерства

България Преди 2 часа

Най-съществено е намалението в системата на Министерството на иновациите и дигиталната трансформация

Пуснаха двамата задържани за побоя над непалци в Пловдив

Пуснаха двамата задържани за побоя над непалци в Пловдив

България Преди 2 часа

Според прокуратурата от записа се вижда, че агресията е била прекомерна и не е имало причина за нападението

Рекорден срив във Франция: Жега и медузи блокираха ядрените централи

Рекорден срив във Франция: Жега и медузи блокираха ядрените централи

Свят Преди 3 часа

Над 20% от капацитета на френските АЕЦ е неизползваем заради сушата и жегите. В най-голямата централа в Западна Европа „Гравлин“ блоковете бяха спрени, след като рояци от медузи запушиха охладителните помпи за реакторите

Путин се ядоса, отправи заплахи и обвинения  в "пиратство и грабеж"

Путин се ядоса, отправи заплахи и обвинения в "пиратство и грабеж"

Свят Преди 3 часа

Путин подчерта, че Москва ще прави това във всички акватории

Задействаха BG-ALERT, хеликоптер помага за пожара край Камен връх

Задействаха BG-ALERT, хеликоптер помага за пожара край Камен връх

България Преди 3 часа

Заради задимяването временно е ограничено движението по пътя между селата Леярово и Стефан Караджово

Водолази извадиха тяло от язовир „Огоста“

Водолази извадиха тяло от язовир „Огоста“

България Преди 3 часа

То е откарано за аутопсия в болница, за да бъде установено какво се е случило

<p>Отвориха първия &bdquo;Музей на глупостите&ldquo; и балканския абсурд</p>

Отвориха първия „Музей на глупостите“ и балканския абсурд в Любляна

Свят Преди 3 часа

Ракията, самоиронията и прочутото „Йебига“ са сред основните теми на необичайната експозиция

По „Младежка заетост+“ младите хора могат да бъдат включени в платен стаж, обучение по време на работа или субсидирана заетост за период от шест месеца.

Как да започнете първа работа: Над 3100 места вече са разкрити за младежи

Парите ни Преди 3 часа

Още близо 1500 позиции са в процес на одобрение, а проектът предвижда подкрепа за най-малко 8520 млади хора

Министерският съвет прие управленската програма на правителството

Министерският съвет прие управленската програма на правителството

България Преди 3 часа

Народното събрание вече работи по законодателната програма

Пълното слънчево затъмнение отваря нови врати: Вижте дали вашата рождена дата е сред късметлийските

Пълното слънчево затъмнение отваря нови врати: Вижте дали вашата рождена дата е сред късметлийските

Любопитно Преди 4 часа

Вижте дали сте сред късметлиите, кои зодии трябва да внимават и кои часове от вечерта крият астрологичен капан

Румъния спира АЕЦ „Черна вода“

Румъния спира АЕЦ „Черна вода“

Свят Преди 4 часа

Процесът ще започне в четвъртък сутринта в 7:00 часа

<p>Дръжте се здраво! (Или всъщност няма нужда): НАСА успокои, че няма да политаме в 17:33 ч.</p>

НАСА опроверга конспирациите: Гравитацията на Земята няма да изчезне днес

Любопитно Преди 4 часа

Конспиративните твърдения за глобален катаклизъм и „7 секунди без гравитация“ се разпространяват в социалните мрежи от месеци

Стоян Колев отива на съд за агресивно шофиране и употреба на кокаин

Стоян Колев отива на съд за агресивно шофиране и употреба на кокаин

България Преди 4 часа

Инфлуенсърът е обвинен и за непристойно поведение в Съдебната палата в Пазарджик