6

Д нес отбелязваме Световния ден на съня. Това е традиция от 2008 г.

Датата е плаваща, защото се отбелязва през втория петък на март по инициатива на Световната асоциация за профилактика на съня.

Няколко съвета за по-добър сън

Ползите за здравето от добрия сън са всеизвестни. 

Качествената почивка през нощта не само подобрява настроението, но и предпазва от стрес и редица заболявания.

Източник: iStock/Getty Images

За подобряване на съня е препоръчително преди лягане да се пие топло мляко със сок от вишни,

пише в. "Дейли експрес", позовавайки се на американско изследване.

Източник: iStock/Getty Images

Богатото на протеини мляко съдържа аминокиселината триптофан. Тя допринася за освобождаване на хормона серотонин, който участва в производството на хормона на съня мелатонин.

От друга страна, вишните са една от малкото храни, които естествено съдържат мелатонин. Подобно на млякото, вишневият сок също е източник на триптофан.

Четете още:

5-минутен трик, с който ще заспите по-бързо

Завивайте се с тежки одеяла, докато спите. Вижте защо

Трябва ли да спим по два пъти на ден

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини и любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@