3

5-минутен трик може да ви помогне да заспите по-лесно, пише британският "Индипендънт".

В днешно време най-често хората се приспиват с помощта на технологиите - телефон, таблет, електронната книга, лаптоп. Тези методи обаче пречат на продължителността и качеството на съня.

ВИЖТЕ 10 ЛЮБОПИТНИ ФАКТИ ЗА СЪНЯ В ГАЛЕРИЯТА НИ

Вместо това може да опитате друг начин, който ще ви отнеме не повече от 5 минути. Трябват ви само лист хартия и химикал.

Идеята е да напишете на листа задачите си за следващия ден.

Светлината от смартфоните пречи на съня

Спането на включен телевизор води до усещане за махмурлук

Източник: Getty Images/Guliver

Една от причините за безсънието са именно тревогите и постоянните мисли за престоящи ангажименти, неизпълнени задачи и други отговорности. Списъкът с ангажименти, които трябва да изпълните, ще успокои съзнанието ви и ще ви отпусне.

"Живеем в забързано всекидневие, в което списъкът ни със задачи никога не свърша, напротив, разраства се и дава постоянни поводи за тревоги", коментира ръководителят на изследването д-р Майкъл Скулин.

Как да подобрим съня си

Часът, в който трябва да си лягате, за да сте свежи на сутринта

Според проучването, публикувано в Journal of Experimental Psychology, изразходването на пет минути за написване на списък със задачи преди лягане, може да бъде всичко, което ви е необходимо за по-бързо заспиване.

Специалистите установили още, че ако записвате нещата, които вече сте свършили, няма да има същия ефект.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@