К осмическият апарат "Нови хоризонти" изпрати до Земята първите по-детайлни и ясни снимки на обекта Ultima Thule. Сондата прелетя покрай него навръх Нова година, с което написа история това стана най-отдалеченият космически обект, изследван пряко от човечеството. Той се оказа и изцяло нов тип "свят", т.е. обект, казват учените.

"Нови хоризонти" успешно изследва най-далечния обект

"Нови хоризонти" ще доближи най-далечния обект досега

Досега НАСА имаше само неясни снимки, които да потвърдят успешното преминаване. Вече започват да пристигат и първите по-ясни кадри. Те показват не само повече подробности и детайли от повърхността и формата на Ultima Thule, но и реалния цвят на обекта.

Учени откриха най-далечния обект в Слънчевата система

Сондата на НАСА откри вода на астероид

Новите снимки са направени от разстояние 27 000 км. Те показват, че Ultima Thule всъщност е "контактна двойка" - две свързани помежду си сфери. Учените кръщават по-голямата сфера Ultima, а по-малката - Thule.

Първата най-ясна снимка на най-отдалечения космически обект, посетен от човечеството чрез сондата "Нови хоризонти" Източник: NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Southwest Research Institute

Ultima е с диаметър 19 км., а Thule - 14 км. Според астрономите двете тела най-вероятно са се свързали още в самия зародиш на Слънчевата система. Причината да не се разпаднат при сблъсъка е, че той е бил с много ниска скорост, вероятно колкото лек удар между две коли.

Астрономите смятат, че Ultima Thule е обект от историческо значение. "Нови хоризонти е като машина на времето и ни връща назад в ранните години на раждането на Слънчевата система. Виждаме физическо представяне на формиране на планета, което е замразено във времето. Изучаването на Ultima Thule ни помага да разберем как се образуват планети - както тези в нашата Слънчева система, така и тези, които обикалят около други звезди в нашата галактика", коментира Джеф Мур, ръководител на на екипа по геология и геофизика на "Нови хоризонти".

"Вояджър 2" навлезе в междузвездното пространство

Учени откриха начин да "наблюдават" тъмната материя

Апаратът тепърва ще изпраща основното количество информация за обекта, както и снимки с много по-висока резолюция. През следващите месеци се очакват и кадрите от най-близкото преминаване покрай Ultima Thule, на около 2500 км. разстояние. Всичко това ще даде на астрономите подробна информация за обекта, която те очакват да разясни какво се е случило в ранните години на Слънчевата система, повече данни за Пояса на Кайпер и за процеса на образуване на планети.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин.