Учени от Carnegie Institution for Science (CIS) обявиха, че са открили най-отдалечения обект в Слънчевата система. Те са го кръстили Farout, като официалното му име е 2018 VG18. Откритието е направено с телескопа Subaru на 10-ти ноември т.г.

"Вояджър 2" навлезе в междузвездното пространство

Сондата на НАСА откри вода на астероид

Farout се намира на около 120 AU (1 AU e разстоянието между Земята и Слънцето). За сравнение, Плутон е на 34 AU, а досегашният най-далечен обект - Eris, е на 96 AU.

Учени смятат, че са разгадали загадката на тъмната материя

Учени откриха индикатор за митичната Планета Х

Farout се оказва доста интересен за учените. Обектът не само е най-далечният, но и най-бавно движещият се в Слънчевата система. Той се движи толкова бавно, че на учените ще са нучни няколко години, за да могат да определят точната му орбита.

Приблизителните дистанции между различните ключови обекти в Слънчевата система. Мащабът на Farout не е реален спрямо останалите обекти. Източник: Roberto Molar Candanosa/Scott S. Sheppard/Carnegie Institution for Science

Според първоначалните данни, Farout обикаля около Слънцето за около 1000 земни години. Откакто е открит е наблюдаван многократно с различни телескопи по света, за да се събере възможно най-много информация.

За момента обаче данните са сравнително оскъдни. Те показват, че Farout най-вероятно е сферичен обект с диаметър 500 км. Това ще го класифицира като планета-джудже, ако бъде потвърдено. Обектът има лилав цвят, който обикновено е асоцииран с богато наличие на лед. Наблюденията и анализите тепърва предстоят, като ще потвърдят или променят досегашните заключения.

Животът на Земята може да се е зародил заради сблъсък с небесно тяло като Меркурий

Учени направиха подробна карта на Млечния път

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.