К осмическите изследвания (наричани понякога и космически проучвания) са научни изследвания най-вече на околоземното космическо пространство, които освен за опознаване на неизвестно, допринасят и за напредъка на различни сфери от физиката, математиката, медицината, биологията и т.н.

ВИЖТЕ БЪЛГАРКАТА, КОЯТО ИЗСТРЕЛВА РАКЕТИ В КОСМОСА

В момента на земята работят десетки космически организации, като през последното десетилетие в този сектор се появиха и успешно заработиха и много частни компании занимаващи се с разработка на космически технологии и провеждане на научни изследвания свързани с космоса.

Какво всъщност се случва с тялото ни в Космоса

Всяка космическа организация има определени правила и политика в зависимост от финансовите и техническите и възможностите за развитие.

Повечето от тях използват иновативни инструменти и технологии, които все още не са внедрени в публичния сектор.

Надпреварата за овладяване на космоса продължава и днес и в нея се включват все повече играчи – държавни и частни компании.

Ето кои са 7-те най-добри и развити космически агенции в сегашно време.

7. SpaceX

SpaceX е първата успешна частна космическа компания, основана от Илон Мъск през 2002 г. През последните няколко години тя доби популярност, заради успешно реализираните си проекти на ракетни двигатели,  ракети носители за многократно използване Falcon-9 и Falcon SuperHeavy, и на космическите капсули  Dragon.

Плановете на SpaceX  за полет до Марс, също привлякоха обществения интерес.

Български инженер разработва ракети в компанията Space X

10 от най-откачените неща, в които вярва Илон Мъск

Тъй като това е частна компания, методите и на финансиране, достъпността до ресурсите и в крайна сметка целите и, се различават от тези на държавните космически агенции. До момента SpaceX не е произвела нито един сателит и засега няма амбиции да работи в тази насока.

Основната цел на компанията е намаляване на транспортните разходи на ракетите и космическите апарати, и колонизация на Марс в близко бъдеще.

Вижте цялата класация във видеото по-горе

През 2017 г. SpaceX подписа договори с две частни лица за изпращане на космическата капсула Dragon в траектория около луната и връщането и на земята.

Ако плановете и се осъществят, това може да бъде първата туристическа лунна екскурзия.

6. Китайско национално космическо управление (CNSA)

Китайското национално космическо управление (CNSA) отговаря за развитието и планирането на космическите дейности на Китай. То е създадено през 1983 г., със седалище в Пекин. Китай разполага с 4 космодрума, най-новият от които е разположен на тропическия остров Хайнан.

Общият годишен бюджет на CNSA е около 2 милиарда долара за 2017 г.

От 2012 г. общо 8 китайци са пътували в космоса за различни проекти. FY 2011 и FY 2013 са основните проект, върху които работи агенцията, като през 2011 г. успешно изстреля своя космическа станция в околоземна орбита (Tiangong-1), а през 2013 успешно изпрати на луната свой космически апарат (Chang'e 3).

5. Индийска организация за космически изследвания (ISRO)

ISRO е индийската правителствена космическа агенция, създадена през 1969 г. и техният девиз е "космическа технология в услуга на човешкия вид".

Общият годишен бюджет на ISRO е 1.4 милиарда долара за 2017 г.

Организацията е осъществила различни големи космически мисии на национално и международно ниво.През 2008 г. те изстреляха успешно своята първа ракета Chandrayaan-1 за дистанционно изследване на луната.

Предсказанието на Ванга за 2018 г., което обърка учените

НАСА откри 7 планети, които може да поддържат живот

Освен това на 24 септември 2014 г. ISRO успя да изпрати космически апарат на орбита около Марс още от първия опит.Общият размер на разходите за тази мисия е 75 млн. долара, което я прави най-икономичната мисия на Марс до този момент.

На 15 февруари 2017 г. ISRO изведе в орбита 104 спътника с една единствена ракета (PSLV-C37) и направи световен рекорд.

От тези 104 сателита един е 714 килограмов основен спътник за наблюдение на Земята и 103 по-малки "нано спътника", които тежат 664 килограма общо.

„Следваща цел: Марс“ помагат на дете да стане следващият български космонавт

Учени искат да се промени дефиницията какво е планета

Индийското правителството отбеляза, че е доволно от напредъка на ISRO и обяви 23% увеличение на годишния им бюджет.

На 5 юни 2017 г. те изстреляха ракетата GSLV Mk III, носеща комуникационен сателит GSAT-19. Тази мисия приближава Индия до новото поколение ракети и спътникови възможности.

4. Японска агенция за аерокосмически изследвания (JAXA)

JAXA е националната японска космическа агенция. Основана е на 1 октомври 2003 г. чрез сливането на трите независими организации в една. Нейният девиз е „Да достигнем небето. Да проучим космоса.“

Япония изстрелва своя първи спътник Ошуми през 1970 г. с ракета-носител Ламбда.

Учени ще направят първата снимка на черна дупка

Астрономи откриха първия пулсар бяло джудже

Агенцията отговаря за изследването, разработването и изстрелването на спътници в орбита, организира и подготвя мисии като изследване на астероиди и възможна човешка мисия на Луната.

Общият годишен бюджет на JAXA е 1.4 милиарда долара за 2017 г.

Япония извежда космическите си апарати от космически център Танигашима (Tanegashima Space Center) с помощта на ракета-носител H-IIA.

Под повърхността на Марс може да има останки от живот

Най-големите опасности за човека на Марс

3. Европейска космическа агенция (ESA)

Европейската космическа агенция  е европейска междуправителствена организация за космически изследвания, основана през 1975 г. и включваща 22 страни-членки.

Тя наброява около 2 000 сътрудници и има годишен бюджет 6.8 милиарда долара за 2018 г.

Космодрумът на Европейската космическа агенция е в Куру, Френска Гвиана и е разположен близо до екватора, като по този начин се улеснява достъпът до геостационарни орбити.

Учени направиха подробна карта на Млечния път

Вселената може да има 10 пъти повече галактики от очакваното

През последните години Европейската космическа агенция, със своята ракета-носител Ариана 5, се утвърди като лидер в извеждането на търговски спътници и се превърна в основен конкурент на НАСА. Наред с тези задачи, ESA изпълнява и много научни мисии с цел изучаването на Земята и планетите от слънчевата система.

България не е член на ESA но има статут на европейска кооперираща държава, което предоставя на страната ни възможността да използва инфраструктурата и услугите на Европейската космическа агенция за осъществяването на своите национални космически проекти.

2. Руска федерална космическа агенция (Роскосмос)

Роскосмос е руска правителствена агенция за космически изследвания и общо космическо проучване. Тя е създадена през 1992 г., наследявайки ресурсите на съветската космическа програма.

Общият годишен бюджет на Роскосмос е 2.2 милиарда долара за 2018 г.

Някои от големите им проекти през последните години са „Връщане към Луната“ (стартирал 2014 г.), „Връщане към Венера“ (2016), GLONASS (група от 24 различни спътника), нов метеорологичен спътник, космическия ракетен комплекс „Ангара“ , симулация на мисия до Марс „Марс 500“ и др.

Вижте панорама от Марс в 4 милиарда пиксела

Глетчери на Марс може да поддържат човешките бази

Независимо от проблемите на прехода, Руската космическа агенция остава основен фактор в изследването и овладяването на космоса.

В момента Роскосмос е единствената агенция, която осъществява изпращане на астронавти до Международната космическа станция със кораби „Союз“.

1. Национално управление по въздухоплаване и изследване на космическото пространство (NASA)

NASA е е американска правителствена агенция, отговорна за националната програма за космически изследвания. Създадена е през 1958 г.

Тя е най-голямата космическа агенция с огромен бюджет – 19.1 млрд. долара за 2018 г.

Едни от най-големите резултати в научните космически изследвания са постигнати именно от NASA.

Агенцията харчи много за чисто научни космически изследвания и мисии и допринася за изучаването на близкия космос, планетите и спътниците в слънчевата ни система и т.н.

Колко бихме оцелели на всяка планета от Слънчевата система

НАСА показа първия комплект за гримиране в космоса

Сред най-големите осъществени програми на NASA са Skylab, Space Shuttle и Apollo с която осъществиха пилотирано кацане на Луната.

Агенцията се фокусира главно върху изучаването на Земята чрез система за дистанционно наблюдение, изследване на елементите на слънчевата система, астрофизика (като теорията за големия взрив), напреднала роботизирана мисия като New Horizons и много други.

За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram!

Защо украинците наричат руснаците "орки"

Любопитно Преди 11 минути

Защо руснаците наричат украинците "елфи"

<p>Николов: Не е вярно, че България не може без руския газ</p>

Александър Николов: Не е вярно, че България не може без руския газ

Той посочи, че по план доставките на газ през интерконектора към Гърция трябва да започнат от 1 юли

Дуда: Никой не може да разруши полско - украинското единство

Дуда стана днес първият чуждестранен държавен глава, говорил пред украинския парламент, от началото на руската инвазия

София, инициатива  - "Да изтрием омразата"

В София изчистиха надписи на омразата

В инициативата се включиха Йорданка Фандъкова и Херо Мустафа

Мощите на Методий и Кирил вече са в България

Светите мощи на българските просветители Методий и Кирил са донесени в България от Негово Високопреподобие архимандрит Вартоломей

Григор Димитров победи на старта на първенството на Франция

Тенисистът се класира за втория кръг на Ролан Гарос за седми път в кариерата си

Времето в понеделник: слънчево, но с облаци и дъжд

Максималните температури ще са между 23° и 28°, в София около 24°

ТИР катастрофира на АМ "Тракия"

Инцидентът е станал в посока София след отбивката за Велинград

Актьор почина в Кан преди премиерата на филма си

Ахмед Бенаиса почина на 78 години

Денков: Проблемите в образованието вече са ясни

Вече имаме ясни заключения къде са най-големите проблеми и ще положим много усилия да ги променим, каза той

11 признака, че си имате работа с психопат

Вижте признаците, по които можем да разберем дали някой е психопат

<p>Електрическият спортен седан на Mercedes-AMG</p>

Електрическият спортен седан на Mercedes-AMG

Той ще излезе като сериен модел през 2025 г. Вероятно с пробег от около 1000 км

Зеленчуците на едро поевтиняват, олиото поскъпва

Пилешкото месо и краве сиренето също поскъпват

Караджов: Очаквам АМ "Хемус" да бъде завършена през 2027 г.

Министър Караджов бе категоричен, че няма да отстъпи от своята позиция за заплащане на две трети от тежкотоварните превозвачи и една трета за леките моторни превозни средства