О бичаш ли кафе? Ново изследване на учени показа, че наслаждаването му в определено време на деня може да донесе определени ползи за здравето.

И така, по кое време трябва да пиете кафе за максимални ползи за тялото.

Какво разкри проучването за кафето?

Проучване, ръководено от учени от университета Тулейн в Ню Орлиънс, установи, че пиенето на кафе сутрин намалява смъртността в сравнение с пиенето на кафе по-късно през деня.

Проучването анализира хранителните данни на повече от 42 000 възрастни за период от девет години.

Сравнявайки консумацията на кафе сред възрастните и причините за смъртта, изследователите установиха, че тези, които пият две до три чаши кафе сутрин, са имали значително по-нисък риск от смърт поради каквато и да е причина и сърдечно-съдови заболявания в сравнение с тези, които не са пили.

„Умерената консумация на кафе е свързана с ползи за здравето. Нашето проучване показва за първи път, че моментът на консумация на кафе има значение, както и количеството – и пиенето сутрин показва по-силна връзка с ползите за здравето, отколкото в други моменти.“ водещ автор на изследването Lu Qi.

Според Мишел Рутенщайн, регистриран диетолог в Ню Йорк, специалист по сърдечни заболявания, част от ползата от пиенето на кафе сутрин е свързана с циркадния ритъм, вътрешния часовник на тялото, който регулира графика за събуждане и сън.

„Пиенето на кафе сутрин съответства на човешкия циркаден ритъм, позволявайки на хората да бъдат по-концентрирани през деня и им позволява да си починат през нощта“, каза експертът.

Пиенето на кафе по-късно през деня понякога може да сигнализира за зависимост от стимуланти, за да останете фокусирани и да продължите да работите, често за сметка на потискане на глада.

Обожавате кафе? Тези навици могат да ви състарят по-бързо

Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Българка даде шанс за живот на трима в Германия

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

България Преди 18 минути

От Министерството на здравеопазването и ИАМН изразяват своята най-дълбока признателност и поклон пред близките на починалата жена

В Унгария избраха нов президент

В Унгария избраха нов президент

Свят Преди 49 минути

73-годишният юрист Андраш Бака беше избран с тайно гласуване със 140 гласа „за“

<p>АЕЦ &quot;Козлодуй&quot; с превантивни мерки заради Дунав, блоковете работят по график</p>

АЕЦ "Козлодуй" с превантивни мерки заради нивото на река Дунав, блоковете работят по график

България Преди 1 час

Екипите следят денонощно нивото на реката и почистват съоръженията за охлаждащата вода

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Свят Преди 1 час

52-годишната жена е получила тежка черепно-мозъчна травма

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Любопитно Преди 1 час

Реални проекти, подкрепящи екипи и свободата да учиш превръщат първите седмици в професионално приключение

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Свят Преди 1 час

Това съобщи британската Служба за морски търговски операции

Пожар избухна над Свети Влас

Пожар избухна над Свети Влас

България Преди 2 часа

На място са изпратени общо четири противопожарни екипа

Касови бележки и сметки от заведения по Черноморието отново се превърнаха в повод за спор в социалните мрежи, като потребители сравняват не само крайните суми, но и цените на отделни позиции.

4 евро за няколко лъжици мляко и сметка от 276 евро: Какво показват туристи по морето

Парите ни Преди 2 часа

Касови бележки и потребителски публикации от Созопол, Варна и Несебър предизвикаха нови спорове за цените

Хиляди туристи са блокирани в Сицилия, Етна изригва

Хиляди туристи са блокирани в Сицилия, Етна изригва

Свят Преди 2 часа

Тази сутрин само един самолет успя да излети

Откриха изчезналия в Ню Йорк митрополит Йосиф: Блъснат е от кола в Манхатън

Откриха изчезналия в Ню Йорк митрополит Йосиф: Блъснат е от кола в Манхатън

Свят Преди 2 часа

83-годишният духовник е бил хоспитализиран след пътнотранспортно произшествие

Принцеса Даяна в Хонконг през 1989 г.

Необичайното модно правило на принцеса Даяна, което Меган Маркъл копира 30 години по-късно

Любопитно Преди 2 часа

През 2019 г. Меган заложи на смела комбинация от цветове, популяризирана от нейната покойна свекърва през 80-те години

Разследване по неволя и сделка по принуда в новата седмица на „Великият понеделник"

Разследване по неволя и сделка по принуда в новата седмица на „Великият понеделник"

Любопитно Преди 2 часа

Криминална мистерия и анимационна комедия се борят за зрителския вот в кампанията на KINO NOVA

ДСБ иска изслушване на МВР и ДАНС за взрива в „ЕМКО“

ДСБ иска изслушване на МВР и ДАНС за взрива в „ЕМКО“

България Преди 3 часа

Атанас Атанасов настоява парламентът да получи информация за разследването и заплахите за националната сигурност

Доналд Тръмп

5-те най-абсурдни скривалища на Доналд Тръмп

Свят Преди 3 часа

Заплаха за атентат от Иран, разярени протестиращи и бягство за стек — как тайните служби превръщат американския президент в „невидим“