Р адиотелескопът в Сардиния е засякъл аномалия, идваща от галактиката Андромеда, съобщават от Италианския национален институт по астрофизика.

Според учените аномалията е породена от бързо движещ се звезден прах в границите на самата галактика.

Данните, събрани от радиотелескопа, са анализирани от международен екип от учени от Университета „Сапиенца” в Рим, Астрономическата обсерватория в Каляри, Института по астрофизика на Канарските острови, Института по технологии в Колумбия, САЩ, и Института по радиоастрономия в Болоня.

Източник: iStock/Getty Images

Проучването представя подробна карта на Андромеда в спектъра на микровълните, галактиката е забележимо по-голяма от останалите в същия галактически куп (част от който е и Млечният път).

До този момент Андромеда е изучавана в детайли в електромагнитния спектър, но не и в този на микровълните.

Благодарение на радиотелескопа в Сардиния учените регистрират обичайни лъчения, свързани с взаимодействие на междузведната материя и магнетичното поле на галактиката.

Източник: iStock/Getty Images

Натъкват се обаче и на непознати лъчения, които според тях са причинени от прекалено бързото движение на звезден прах в самата галактика.

Откритието, направено от радиотелескопа на о-в Сардиния, е прекрасен повод за учените да отправят поглед извън границите на Млечния път.

Подобни открития дават възможност на астрономите и астрофизиците да анализират структурата и взаимодействието в други галактики и да ги сравняват с тези в Млечния път.