С поред ново клинично проучване майките, които са спазвали средиземноморска диета по време на бременността, са подобрили когнитивното, социалното и емоционалното развитие на децата си на 2-годишна възраст в сравнение с децата, чиито майки не са спазвали тази диета, съобщи Си Ен Ен.

"Въпреки предишните данни, които предполагат връзка между неблагоприятния начин на живот и по-лошото невроразвитие на децата, нито едно предишно проучване не е оценявало дали начинът на живот подобрява невроразвитието", казва съавторът на проучването д-р Франческа Кровето от Изследователския център за фетална медицина BCNatal към Университета на Барселона в Испания.

Вижте кои храни са истински врагове на всяка диета

"На втората година мозъкът на децата събира част от ползите, които са получили от адекватното хранене по време на вътреутробния си живот", казва д-р Мигел Мартинес-Гонсалес, професор по превантивна медицина и обществено здраве в Университета на Навара в Памплона, Испания.

"Нито един друг модел на хранене не притежава толкова впечатляващи научни доказателства, колкото традиционната средиземноморска диета", категоричен е Мартинес-Гонсалес, който е и професор по хранене в Харвардското училище за обществено здраве "Т. Х. Чан" в Бостън.

Средиземноморската диета, която се характеризира с просто готвене на растителна основа, е доказала в проучвания, че намалява риска от диабет, висок холестерол, деменция, загуба на паметта, депресия и допринася за по-силни кости, по-здраво сърце и по-дълъг живот.

Какво представлява северната диета

Според проучването децата на майки, които са посещавали курс за намаляване на стреса по време на бременността, също така са постигнали по-високи резултати по отношение на социалното и емоционалното благополучие като малки деца в сравнение с децата на майки, които не са преминали обучението.

"Стресът не е просто усещане, той е чувство, което отеква в нашата ендокринна, нервна и имунна система", казва д-р Дейвид Кац, специалист по превантивна медицина и медицина на начина на живот, основал нестопанската организация True Health Initiative, глобална общност от експерти, посветила се на основаната на доказателства медицина на начина на живот.

Как да спрем да мислим за вредна храна, когато сме на диета

"Съществуват промени в нивата на хормоните при стрес и не бива да се изненадваме, че вариациите в майчините хормони имат отражение върху развитието и здравето на плода и новороденото", подчертава Кац. "Надявам се, че това проучване дава на хората дълбока оценка за това каква невероятна възможност има да използваме начина на живот като лекарство по време на бременността, за да дадем на нашите новородени възможно най-добрия старт“. 

Видеото е архивно!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
,

Общ фронт срещу Тел Авив: Осем мюсюлмански страни осъдиха Израел заради плана на Тръмп

Свят Преди 1 час

Външните министри на Саудитска Арабия, Турция, Египет, Катар и още четири държави излязоха със съвместна декларация срещу Нетаняху. Според тях отхвърлянето на американския план подкопава усилията за траен мир и палестинска държава

,

Пратеникът на Тръмп с поредица от срещи в Египет за примирието в Газа

Свят Преди 2 часа

В северния курортен град Ел Аламейн Къшнър разговаря с египетския президент Абдел Фатах ас Сиси

,

Делото за $10 милиарда: BBC поиска съдът да призове децата на Тръмп като свидетели

Свят Преди 3 часа

Адвокатите на британската медия поискаха съдействие от американския съд, за да разпитат Иванка Тръмп и Доналд Тръмп-младши за събитията от 6 януари 2021 г. Тръмп отказа да приеме призовките от тяхно име по делото за 10 милиарда долара

Части от военни дронове от войната в Украйна изплуват край Истанбул

Части от военни дронове от войната в Украйна изплуват край Истанбул

Свят Преди 4 часа

Части от безпилотни апарати, използвани във войната между Русия и Украйна, продължават да изплуват по турското Черноморие. Екипи на бреговата охрана и жандармерията разследват намерените останки в района на Истанбул, Сакария и Дюздже

"

АЕЦ “Козлодуй“ предприе допълнителни мерки във връзка с безпрецедентно ниското ниво на Дунав

България Преди 5 часа

Към днешна дата предприятието работи съгласно графика за електропроизводство.

„Невероятно емоционално е“: Ариана Гранде разплака Лондон с финалните си концерти

„Невероятно емоционално е“: Ариана Гранде разплака Лондон с финалните си концерти

Любопитно Преди 5 часа

След години на медиен натиск, онлайн тормоз и лични трагедии, поп звездата обяви, че се оттегля от сцената след десетте си концерта в зала „O2 Арена“. На първото си шоу тя загатна и за събирането си с бившия си приятел Рики Алварес

Тежка катастрофа на Околовръстния път на София, има пострадали

Тежка катастрофа на Околовръстния път на София, има пострадали

България Преди 5 часа

Произшествието затрудни движението в района на разклона за Бистрица

,

По-бързо от светлината? Вълнов феномен обърка физиката

Любопитно Преди 5 часа

Учени откриха, че интерференцията между директни и отразени вълни може да изпрати енергиен пик с двойно по-висока скорост. Ефектът работи под вода, но може да важи и за светлината във вакуум.

Папа Лъв XIV призова за край на насилието срещу палестинците на Западния бряг

Папа Лъв XIV призова за край на насилието срещу палестинците на Западния бряг

Свят Преди 5 часа

Главата на Римокатолическата църкви осъди продължаващите атаки на израелски заселници срещу цивилни палестинци. От лятната си резиденция Папа Лъв XIV настоя за спешни действия от международната общност за създаване на две държави

,

Военният командир на САЩ приключи 10-дневна обиколка в Близкия изток

Свят Преди 5 часа

Последната спирка беше самолетоносачът „Ейбрахам Линкълн“

.

НАП разкри над 250 нарушения на търговци във Варненска област

България Преди 6 часа

Най-често търговците не издават касов бон

.

Звезда на „Байерн“ припадна на терена заради жегите в Германия

Свят Преди 7 часа

Джамал Мусиала вкара гол при победата с 3:1 срещу „Лайпциг“, но минути по-късно колабира на терена от 33-градусовата жега в Мюнхен. Халфът се възстанови бързо, но инцидентът предизвика сериозен уплах сред щаба на баварския гигант

.

Румъния сваля с 20% акциза върху дизела заради поскъпването на горивата

Свят Преди 7 часа

Решението влиза в сила от днес и ще действа до 31 август

Преговори в Египет: „Хамас“ потвърди ангажимент към мирния план за Газа

Преговори в Египет: „Хамас“ потвърди ангажимент към мирния план за Газа

Свят Преди 7 часа

Делегация на „Хамас“ потвърди в Египет ангажимента си към мирната пътна карта от 15 точки на Доналд Тръмп. Палестинската групировка настоява за натиск върху Израел, а идната седмица Джаред Къшнър и Николай Младенов пристигат в региона

.

Най-големият пожар в историята на Белгия заплашва да премине в Германия

Свят Преди 7 часа

Огънят в природния резерват вече обхвана 3000 хектара, а километровият огнен фронт се придвижва към германската граница. Трудният терен, торфените блата и променливите ветрове затрудняват екипите от Белгия, Германия и Нидерландия

,

Българка с падълборд беше спасена и глобена в Гърция

България Преди 7 часа

Съобщава се, че жената е в добро здравословно състояние