П ридържането към диети снижава риска от развитие на хронични заболявания, съобщава изданието Medical Xpress, позовавайки се на изследване на учени от медицинското училище към университета Харвард.

Средиземноморската диета - добра идея ли е

Източник: iStock Photos/Getty Images

Резултатите обхващат анализ на данни, събирани в продължение на 32 години

от 205 852 участници на възраст между 25 и 75 годишна възраст.

От тях 162 667 са жени, а 43 185 са мъже.

Източник: iStock Photos/Getty Images

Те периодично са давали информация за начина си на живот,

медицинската си история, хранителните си навици.

6 знака, че не консумирате достатъчно фибри

Източник: iStock Photos/Getty Images

Медианата на проучването проследява 26 години от живота на всеки участник.

Наблюдавани са 44 975 случая на развитие на хронични заболявания, 12 962 заболявания на сърдечносъдовата система, 18 615 случая на диабет и 17 909 онкологични заболявания. 

Източник: iStock Photos/Getty Images

Проучване: Кето диетата крие висок риск от сърдечни заболявания

Участниците в проучването не са се придържали изрично към препоръчани диети,

но изследването сравнява резултатите при спазване на няколко модела - алтернативен индекс на здравословното хранене, средиземноморска диета, диетичен режим за понижаване на кръвното налягане, редукция на риска от развитие на диабет, хранителен режим с преобладаващи растителни продукти, диетичен индекс на хиперинсулинемия, противовъзпалителен режим, противоракова диета на американския институт за изследвания на рака.

Кето диетата - резултатите струват ли си риска

Източник: iStock Photos/Getty Images

Според резултатите, независимо от типа хранителен режим на отделните участници, спазването на диета спомага за ограничаване на рисковете като цяло. Участници, спазвали режим за снижаване на риска от възпаления, високи нива на инсулин или диабет, са по-нискорискови и за развитие на диабет тип 2, сърдечни заболявания или рак.

Някои хранителни групи са свързани с лоши последствия за здравето.

Най-полезните мазнини, от които отслабваме

Хроничните заболявания често са свързани с хранителен режим, включващ колбаси, енергийни напитки, червено месо, пържени картофи, яйца. 

Консумацията на кафе, пълнозърнести изделия, вино, десерти се свързва със снижаване на риска от развитие на хронични заболявания. 

Трябва да се има предвид, че това са резултати, взети от различни диетични режими, свързани с различни хранителни стратегии за избягване на рискове. Няма диета, базирана на кафе, пълнозърнести продукти, вино и десерти, от които може да се избира. 

Източник: iStock Photos/Getty Images

 

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
11 септември 2001 година, когато бе атакувано сърцето на Америка

13 август 2001: Хитрият ход на КСМ, който остава незабелязан преди 11 септември

Свят Преди 30 минути

КСМ е бил известен на американското разузнаване още от 90-те години, но през юни 2001 г. получава виза под фалшива самоличност

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

Свят Преди 39 минути

Антъни Хайнс, Джереми Уилямс и Карлос Куеста-Родригес са осъдени за убийства в три различни щата

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Свят Преди 1 час

От полицията заявиха, че на този етап няма непосредствени признаци за саботаж

Част от професиите, които традиционно дават първа работа на младите хора, се свиват, докато технологичните промени увеличават нуждата от нови умения.

67 милиона младежи са безработни: Технологиите променят първите стъпки в кариерата

Парите ни Преди 1 час

Младежката безработица расте, а част от традиционните начални позиции на пазара на труда намаляват

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

България Преди 1 час

Пулев: Правителството работи неуморно и в правилната посока

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 1 час

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"

Повечето икономисти очакват още едно повишение на лихвите на ЕЦБ, докато инфлацията остава над целта от 2%.

Икономисти очакват ЕЦБ да вдигне лихвите през септември

Парите ни Преди 2 часа

83% от анкетираните прогнозират депозитната лихва да достигне 2,50%

Нефтът за "Нефтохим Бургас“ е договорен до края на септември

Нефтът за "Нефтохим Бургас“ е договорен до края на септември

България Преди 2 часа

Евгени Симеонов: "Лукойл“ не купува и няма да купува нефт от санкционирани дружества

Обвиниха кметицата на Трайково за купуване на гласове

Обвиниха кметицата на Трайково за купуване на гласове

България Преди 2 часа

В хода на досъдебното производство са били установени и разпитани свидетели, изготвена е и фоноскопна експертиза

.

Божидар Саръбоюков след бронза: Най-сладко е да успееш в последния опит

България Преди 2 часа

22-годишният ни лекоатлет донесе първо отличие за България от европейско първенство от 8 години насам. Саръбоюков призна, че е поел голям риск в последния си скок от 8.26 м и обяви, че му предстоят участия в Диамантената лига

Ново изригване на Етна наруши въздушния трафик в Сицилия

Вулканичната пепел от Етна продължава да нарушава въздушния трафик в Сицилия

Свят Преди 3 часа

Изригването на вулкана и вулканичната пепел са причинили около €24 млн. загуби за туристическия сектор в Сицилия

Пълна промяна: Синът на Анджелина Джоли шашна с ярка червена коса

Пълна промяна: Синът на Анджелина Джоли шашна с ярка червена коса

Любопитно Преди 3 часа

18-годишният син на Анджелина Джоли и Брад Пит – Нокс, зашемети с нова яркочервена прическа. Младежът, който наскоро взе диплома без фамилията на баща си, продължава да експериментира с визията си, следвайки хамелеонския стил на известната си майка

НАП с рекорден брой проверки за еврото: Колко търговци са глобени

НАП с рекорден брой проверки за еврото: Колко търговци са глобени

България Преди 3 часа

Приходната агенция е съставила 1635 акта и е наложила глоби за близо 2 млн. евро

<p>АМ &bdquo;Струма&ldquo; през Кресна: Последната пречка вече е премахната</p>

Магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле: Държавата осигурява 230 млн. евро за отчуждаване

България Преди 3 часа

Последната пречка пред проекта е отстранена, а обходът на Кресна се очаква да бъде готов до края на 2027 г.

.

Феноменът Gen Z: Защо младите харчат за кафе и пътувания, но се отказват от собствен дом

Любопитно Преди 3 часа

Gen Z започва да спестява за пенсия 10 години по-рано от своите родители, но отказва да купува жилища. Вместо това младите избират „икономиката на малките удоволствия“ – харчейки за пътувания, козметика и ежедневни радости.