19

Комисар Бойко Рановски, началник на Пътна полиция, Светослав Глосов, член на УП на АПИ и Дамян Войновски, зам.-директор на „Автомобилна администрация” коментират в ефира на NOVA готвените промени за Законът за движението по пътищата, строителството на магистрали, както и пътните строежи и ремонти.

„Цената на една магистрала зависи от теренните условия, при които се изгражда. Магистрала Игнатия минава през много сложен терен.

Правителството одобри нови такси за регистрация на автомобил

В България магистралите са с най-ниска цена в ЕС, но това не е за сметка на качеството”, заяви Светослав Глосов от АПИ.

Глосов изтъкна, че проблемните участъци от АМ „Тракия“  са строени преди 30-40 години.

Той коментира и казусът с разкопките, открити по трасето на АМ „Струма”.

„Очакваме специалисти да кажат своето мнение относно разкопките, които се намериха дали ще бъдат преместени част от откритите неща. Има различни варианти. Какъвто и да е вариантът това ще забави строежа на магистралата”, поясни Глосов.

Нанков: Реалистично е през 2024 г. да имаме завършена АМ „Хемус“

АМ „Тракия” пука гуми, АПИ обвинява времето и трафика

Отново ремонти по пътя към морето

Колко ще ни струват веригите, ако се наложи да ги слагаме на автомобилите си? Много шофьори, особено в София твърдят, че не искат да слагат зимни вериги, защото нямат намерение да минават през подобни участъци. Защо се налага тази промяна и лобистка ли е тя?

„Действащият в момента закон за движение по пътищата определя много широк кръг от обществени отношения.

Това, че трябва да има нов закон се говори вече от 4-5 години. През тези години този закон така и не се случи“, каза комисар Рановски.

4593 нарушения на пътя в Акция "Скорост"

От днес KAT въвежда нови, по-строги правила за шофьорите

Рановски припомни, че през миналата година по разпореждане на ръководството, трите водещи министерства, беше създадена една група от експерти подготвиха три законопроекта – единият е законът за движението по пътищата и допълнително два законопроекта за превозните средства и водачите.

„Целта на новия закон за движение по пътищата е да регламентира ясни отношения и правила за движение, които да касаят всички участници в движението”, допълни той.

Ще променят ли нещо новите наказания за шофьорите

Увеличават се нарушенията, при които се отнема книжката

„Това не е закон, който от утре влиза в сила и започва да действа. Всички виждаме зимата при обилните снеговалежи какво се случва по пътищата на България. Има много недобросъвестни водачи, които закъсват на участъци от републиканската пътна мрежа и блокират цялото движение, цялата страна с тяхното поведение. С неподготвените автомобили. В момента има дискусия, това не е краен вариант на проекта. Той ще бъде дискутиран. Всичко, което има широк отзвук и забележки към текстове от закона ще бъде прецизирано и коригирано”, заяви началникът на Пътна полиция.

Експерт: Пълна неадекватност по пътищата в България

Да се вдигнат ли данъците за старите коли в България

Чиновник до всяка дупка, но полицай не може

Зам.-изпълнителният директор на „Автомобилна администрация” Дамян Войновски коментира обвиненията, че няма забрана за движение с летни гуми през зимата.

„Законът за движения по пътищата обхваща всички превозни средства, не само тези, които са регистрирани в България.

Много по-лесно може да се регулира, ако задължим водачите да са оборудвани с вериги, защото има различни видове – течни, платнени, метални.

Много по-лесно те могат да си закупят вериги, когато е необходимо, отколкото на влизане в България да сменят със зимни гуми”, заяви той.

„Ако нямаш възможност да поддържаш автомобила и да се грижиш за безопасността на движението с този автомобил, по-добре той да не се използва. Стар автомобил, който задръства магистралата, задръства цялата държава”, добави Войновски.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.