М алки подобрения в хранителния режим, свързани с по-голяма консумация на плодове, зеленчуци и риба, могат значително да увеличат продължителността на живота, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес.

Става въпрос за първото изследване, което показва, че здравословното хранене в разстояние на най-малко 12 години значително намалява риска от смърт вследствие на сърдечносъдови болести, отбелязаха учени от Харвардския университет. Те изследвали връзката между промените в храненето на близо 74 000 възрастни през периода 1986-1998 г. и риска от смърт за тях през следващия 12-годишен период - 1998 - 2010 г.

Участниците били интервюирани за хранителния им режим на всеки 4 години, както и за начина им на живот и здравословното им състояние на всеки две години. Резултатите показали, че подобренията в хранителния режим за 12-годишен период водят до намаляване на риска от смърт за следващите 12 години.

Ето защо да ядете по 2 яйца на ден

Какво става с мозъка, когато спрем захарта

Белите храни, които са вредни за здравето ни

"Резултатите хвърлят светлина върху продължителния благотворен ефект за здравето в резултат на подобреното качество на хранителния режим - заяви ръководителят на изследването проф. Франк Хю от университета. - Хранителните навици могат да се възприемат в зависимост от кулинарните и културни предпочитания на всеки индивид, както и в зависимост от здравословното му състояние."

За подобряване на хранителния режим допринасят най-много зърнените храни, плодовете, зеленчуците, рибата или омега-3 мастните киселини.

Източник: ThinkStock/Guliver

Във видеото горе вижте една чудесна рецепта за свежа салата с фусили и зеленчуци, която ще допринесе за здравето и тонуса ви

20-процентното подобряване на хранителния режим, което може да се изрази в заменяне на порция червено месо или колбаси с ядки или зеленчуци, е свързано с 8-17-процентно намаляване на риска от смърт.

Влошеното качество на хранителния режим обаче води до увеличаване на риска от смърт с 6-12 процента за същия период. Сред участниците, които по-дълго се придържали към здравословно хранене, намаляването на риска от смърт поради всякакви причини е 9-14-процентно.

Резултатите от изследването са публикувани в New England Journal of Medicine.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Предложената цена на природния газ за септември е 41,31 евро за мегаватчас без достъп, пренос, акциз и ДДС, но окончателното решение предстои да бъде взето от КЕВР.

„Булгаргаз“ предлага ново поскъпване на природния газ

Парите ни Преди 20 минути

Исканата цена за септември е 41,31 евро за мегаватчас – с близо 5% над действащата през август

Тръмп подписа изпълнителна заповед относно ваксинационните дози в детска възраст

„Просто съм бременна“: Джейм Франклин отвърна на теорията за „будилника“ на Тръмп

Свят Преди 49 минути

Джейм Франклин отхвърли шеговитата теория, че има „будилник“, с който държи Тръмп буден, след като видео от Белия дом стана вирусно, тя обясни защо държи ръката си върху корема

Опозицията с остра реакция срещу премиера Радев след думите му за убийството в Пловдив

Опозицията с остра реакция срещу премиера Радев след думите му за убийството в Пловдив

България Преди 1 час

Отправиха критики към министър-председателя, че политизира тежкото престъпление

<p>Стратег на Клинтън вещае край на мандата на Тръмп</p>

Стратегът Джеймс Карвил: Тръмп „ще се откаже“ от президентския пост до Великден 2027 година

Свят Преди 1 час

Според стратега Тръмп ще се откаже от поста след „зашеметяващ“ изборен удар

Средната брутна заплата продължава да расте, но разликата между най-високо и най-ниско платените сектори остава над три пъти.

Средната заплата в България достигна 1444 евро

Парите ни Преди 1 час

Най-високи остават възнагражденията в информационния сектор, а частният сектор отчита по-силен ръст от обществения

Митрофанова призова Русия и България да възстановят нормалния диалог

Митрофанова призова Русия и България да възстановят нормалния диалог

България Преди 1 час

Руският посланик заяви, че Москва практически няма контакти с новото българско правителство и призова за възстановяване на нормалните отношения между двете страни

Рекордни жеги в Арктика: Извънредни температури и нова заплаха от Сибир

Рекордни жеги в Арктика: Извънредни температури и нова заплаха от Сибир

Любопитно Преди 1 час

Арктика преживя един от най-горещите си месеци в историята с температури над 35°C в Сибир. Учените алармират, че топенето на вечно замръзналата почва освобождава огромни количества метан

Ужас в Дупница: 20-годишен бит с гумена палка и държан против волята си

Ужас в Дупница: 20-годишен бит с гумена палка и държан против волята си

България Преди 1 час

Пострадалият бил откаран до паркинг в града, където му бил нанесен побой. Впоследствие бил закаран в къща, където е държан против волята си и бит с гумена палка

Арестуваха мъж за побой и отвличане в Дупница

Арестуваха мъж за побой и отвличане в Дупница

България Преди 1 час

Престъплението е извършено в нощта срещу вторник

Осъдиха на една година затвор мъж, обрал Кътинския манастир

Осъдиха на една година затвор мъж, обрал Кътинския манастир

България Преди 1 час

Наказанието ще се изтърпява при първоначално "строг" режим

4-годишно дете е загинало, след като дърво е паднало върху дома му в градчето Дженива, щата Индиана

Мощни бури връхлетяха Средния запад на САЩ, има жертви, близо 1 млн. души са без ток

Свят Преди 2 часа

Стихията предизвика наводнения и разрушения в няколко щата

Дигиталното евро трябва да може да се използва през телефон или карта за плащания в магазин, онлайн и между хора, включително без интернет връзка.

Дигиталното евро идва: Какво реално ще се промени за хората

Парите ни Преди 2 часа

Портфейл в телефона, плащане без интернет и пари директно от централната банка – но кешът и картите остават

Продължава битката за „Сребърна“: 1,8 млн. куб. м вода са прехвърлени от Дунав

Продължава битката за „Сребърна“: 1,8 млн. куб. м вода са прехвърлени от Дунав

България Преди 2 часа

Заради ниското ниво на реката са въведени ограничения за корабоплаването по целия български участък

Сигнал за бомба в Сметната палата

Сигнал за бомба в Сметната палата

България Преди 2 часа

На място има изпратени екипи на полицията