3

К омбинацията от здравословно хранене и спорт е само стъпка към успеха, а намаляването на бялата рафинирана захар от ежедневното ни меню оказва голямо влияние на цялостното ни състояние.

В ГАЛЕРИЯТА ВИЖТЕ БЕЛИТЕ ХРАНИ, КОИТО ДА ИЗБЯГВАТЕ

Знаехте ли, че…

1. Консумацията на рафинирана захар състарява

В процес, известен като гликация, захарта се закача към колагена в кожата и други части на тялото. Това причинява възпаление и намалява ефекта, както на колагена, така и на еластина – протеините в кожата, които ѝ помагат да се запази млада. Когато тези протеини не работят толкова добре, кожата вместо еластична и млада, започва да изглежда суха и състарена.

Източник: Getty Images/Guliver

2. Проблемите с кръвната захар са едни от водещите причини за безсъние

Консумацията на захар и рафинирани източници на бърза енергия (особено преди лягане) повлияват агресивно на нивата на инсулина (или кръвната захар). Това може да е сериозна пречка за постигане на ползотворен сън. 

Белите храни, които трябва да избягвате

3. Британски проучвания доказват, че захарта в някои случаи може да е по-пристрастяваща от някои наркотици

Водещи лекари смятат, че пристрастяването, което се получава от честата консумация на захар, е биологично разстройство, задвижвано от хормони и невротрансмитери, които ни карат да жадуваме захар и прости въглехидрати.

4. Честата консумация на сладки храни се свързва с трайни увреждания на емайла на зъбите

Източник: Getty Images/Guliver

Бактериите обичат сладкото и ако това е храната, която консумирате най-често те ще се настанят трайно по тях и ще рушат зъбите ви, причинявайки кариеси и проблеми с венците.

5. Разбира се, гореизброените факти не значат, че трябва да спрете рафинираната захар завинаги

Но просто не прекалявайте! Всичко прекалено уврежда здравето на тялото и ума. Така е и с рафинираната захар. Съвременните изследвания доказват връзката между захарта и заболявания като главоболие, кожни болести диабет. 

Яжте тези ядки всеки ден по обяд и ще усетите разлика

10 храни, които не трябва да ядете на гладно

А с какво да я заместите

Има достатъчно нейни заместители, сред които стевията и медът.

И все пак, редно е да знаем, че ако искаме да влезем във форма, трябва да имаме предвид, че медът е по-калоричен, затова трябва да сме умерени с него, когато сме в режим.

Вижте няколко бързи и лесни рецепти за домашни десерти - заместители на шоколада, кифличките и вафлите, в новото видео от канала Natali's beauty от поредицата "Влез във форма".

Източник: Getty Images/Guliver

А ако все пак се изкушите

Разхождайте се максимално много ежедневно. Например, поставете си условието да правите по 10 хил. крачки на ден.

Спортувайте активно – дори само 30 минути упражнения на ден подобряват физическото състояние.

А как се променя едно тяло само след месец спиране на бялата рафинирана захар и влизане в добър хранителен режим в комбинация с физическа активност – вижте във видеото.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини и любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

3 коментара
 
Полиция пред офисите на Васил Божков
Ексклузивно

Полиция пред офисите на Васил Божков

Преди 1 минута
"Омайна нощ", с режисьор Велко Кънев
Ексклузивно

Последната "Омайна нощ" на Велко Кънев

Преди 9 минути
Ами ако шоколадът изчезне...?
Ексклузивно

Ами ако шоколадът изчезне...?

Преди 10 часа
Изтеглят граждани на ЕС от Ухан
Ексклузивно

Изтеглят граждани на ЕС от Ухан

Преди 12 часа
Силно земетресение разтърси Гърция
Ексклузивно

Силно земетресение разтърси Гърция

Преди 13 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини