В ъв фантастичната Вселена на „Стар Трек” първата директива на Обединената федерация от планети забранява намесата в развитието на извънземни видове.

Онези цивилизации, които все още не са достигнали технологичната възможност да се движат по-бързо от светлината и да осъществяват контакт със създания от други планети, трябва сами да достигнат до това познание, без да им се помага.

Три от четири звезди в Млечния път имат планети, обикалящи в орбита около тях, върху които може и да съществуват форми на живот, дори и в екстремни условия.

Според една популярна хипотеза около 3 милиарда екзопланети в нашата галактика имат нужните условия за развитието на някаква форма на живот.

Източник: iStock/Getty Images

Като една не дотолкова развита цивилизация, поне според параметрите на „Стар Трек”, ние, земляните, трябва да продължаваме да изучаваме екзопланетите в търсене на знак за наличието на живот някъде там.

Само преди седмица научихме за едно интригуващо откритие от света на астрономията – планетите Тийгарден В и С, които се намират на едва 12 светлинни години от Земята.

Разстояние, което за мащабите на познатата ни Вселена, е нищожно.

Учените изчисляват, че температурата на двете планети, които обикалят около своята звезда Тийгарден, би трябвало да е подходяща за наличието на вода в течно състояние.

Източник: iStock/Getty Images

Това обаче не е достатъчно, за да предопредели съществуването на живи организми на която и да е екзопланета.

Като за начало, повечето звезди, около които обикалят до този момент откритите екзопланети, са червени джуджета, най-разпространеният вид в Млечния път, и нямат нищо общо със Слънцето.

За да получават достатъчно енергия от своята звезда, орбитата на тези екзопланети трябва да е в голяма близост до тяхното слънце, което, разбира се, си има последици.

Най-вероятно в повечето случаи на планетарни системи като тази на Тийгарден В и С, обикаляйки около своето слънце, екзопланетите излагат само едната си страна към съответната звезда.

Източник: iStock/Getty Images

Подобно нещо се случва като космически обект с по-малък размер обикаля в близка орбита около по-голям обект. Например: Луната и Земята, Меркурий и Слънцето, и други.

Това би означавало, че условията на такива екзопланети са изключително екстремни. Едната им страна би била гореща и изпепеляваща пустиня, а другата – скована от студ и лед.

В такъв случай нормалните условия за развитието на живот биха представлявали една тънка граница между двете страни на планетата, в която температурата би била поносима.

Това обаче също не може да е гаранция за благоприятни условия, тъй като на подобен вид планети, където има голяма разлика в температурите, често се образуват масивни урагани и ветрове, които бушуват на границата между двата свята.

Най-големият враг на тези екзопланети обаче е нещо друго.

Източник: iStock/Getty Images

Червените джуджета, които са много по-малки от нашето Слънце, не притежават достатъчно маса, за да генерират един безкраен източник на енергия за своите планети.

Освен това червените джуджета са непредвидими и понякога са способни да избълват огромно количество маса и радиация, която да „залее” планетите, които обикалят около тях.

Експертите, които са защитници на теорията, че на тези планети съществуването на живот е възможно, имат няколко аргументи в своя защита.

Според тях при наличието на солидно магнитно поле екзопланетите могат да се предпазват от вредните емисии, които излъчва тяхната звезда.

Източник: iStock/Getty Images

Освен това подобен вид изригвания се случват най-вече в началото на развитието на едно червено джудже, след което звездата става много по-пасивна.

И докато продължаваме да търсим начин за по-бързо пътуване във времето и пространството, оглеждането за извънземни форми на живот ще продължи.

Съвсем наскоро научният директор на Европейската космическа агенция Гюнтер Хасингер сподели следното: „Ще открием следи от живот извън Земята в близките няколко години”.

Източник: iStock/Getty Images

Да си представяме, че ще се натъкнем на човекоподобни зелени същества, отдавна звучи налудничаво. Не можем да бъдем сигурни до каква степен на еволюцията си е стигнал животът на планетите, които вероятно ще открием.

Формирането на  живот на Земята е започнало малко след нейното оформяне, но са ѝ били нужни още около 3 млрд. години, за да се появят първите по-сложни форми на живот.

В следващите години предстои да влязат в употреба революционни телескопи като „Джеймс Уеб” например, които ще открехнат още малко вратата на загадката дали сме сами във Вселената.

д

Мегън Маркъл - най-нехаресваната знаменитост

Любопитно Преди 11 минути

Вижте кои са другите "печеливши" в класацията

<p>Изключването на усещането за допир може да причини болка</p>

Изключването на усещането за допир може да причини болка

Любопитно Преди 18 минути

Приблизително един на всеки пет възрастни в САЩ изпитва болка, която продължава безспирно месеци наред

<p>Бени Ганц заплаши Бенямин Нетаняху</p>

Ганц заплаши Нетаняху: Ако изберете пътя на фанатиците ще бъдем принудени да напуснем

АП отбелязва, че евентуално оттегляне на партията на Ганц ще направи министър-председателя Нетаняху по-зависим

<p>Над 1500 души са евакуирани от московския Болшой театър, ето защо&nbsp;</p>

Фалшива тревога: Над 1500 души са евакуирани от московския Болшой театър

Според пресслужбата на Болшой театър всичко е наред и спектакълът е възобновен

Ракета на хутите удари петролен танкер край Йемен

Атаката е предизвикала известно наводнение, "което е довело до загуба на задвижването и управлението"

Станислав след Hell’s Kitchen: Чоткин изгради по-лесно меню и това му донесе победата

Станислав сподели, че като малък е бил палаво дете, а майка му често е ходила на родителски срещи

Откриха тялото на един от заложниците в Газа

Армията потвърди, че 53-годишният Рон Бенджамин е бил намерен заедно с телата на други трима заложници

<p>Екстремна жега обхвана Югоизточна Азия&nbsp;&nbsp;</p>

Рекордно високи температури през април регистрираха в Югоизточна Азия

Природното бедствие стана причина за десетки смъртни случаи в целия регион

В Украйна влезе в сила спорният закон за мобилизацията

Законодателите се бавиха месеци наред и приеха закона едва в средата на април

<p>Шарл Мишел с призив към&nbsp;грузинските политици</p>

Шарл Мишел: Ветото върху закона "за чуждото влияние" дава на правителството "миг за размисъл"

По-рано днес Зурабишвили обяви, че е наложила вето на закона, предизвикал масови протести в продължение на седмици

Физически и психически тормоз: Твърдения за полицейско насилие при акция в Бургас

Задържани за разпити твърдят, че униформените са издевателствали над тях

<p>Полша: Това ще направи границата непробиваема за потенциален враг</p>

Полша укрепва границата си с Русия и Беларус

Полша е верен съюзник на Украйна в отбранителната й война срещу руската инвазия

<p>Ричард Гиър: Този филм резонира със собственото ми емоционално пътуване (СНИМКИ)&nbsp;</p>

Ричард Гиър: "О, Канада" резонира със собственото ми емоционално пътуване

Актьорът казва, че се е върнал към чувствата, които е изпитвал след смъртта на баща си

Левон Хампарцумян: Законът за хазарта - по-важен от Закона за приемането на еврото?

"Реалистичната дата за приемането на еврото е началото на 2026 г.", каза още той