Н ай-мащабното търсене на извънземни цивилизации завърши без успех, съобщава CNET. Инициативата Breakthrough Listen е публикувала почти петабайт със събраните данни от космически радиосигнали от 1327 звезди за последните три години.

Откриха извънземна органична материя в планина в Южна Африка

Червейните дупки може наистина да съществуват

Използвани са радиотелескопи в САЩ и Австралия, които да събират сигналите. Данните обаче показват, че всички засечени радиосигнали са или от натурални източници, или от човешки произход.

Анализирани са хиляди часове с радиосигнали в "милиарди честоти", казва Дани Прайс, който е част от екипа на проекта. Въпреки това той и колегите му не губят надежда. "Това не означава, че няма интелигентен живот някъде там. Може просто да не сме погледнали на правилното място все още. А може и да не сме успели да засечем далечен, слаб сигнал", казва Прайс.

Междузвезден метеор паднал на Земята през 2014 г.

Проучването обаче не приключва. То продължава с нов анализ на по-високи честоти, повече видове сигнали и в много по-голям мащаб. С помощта на телескопа MeerKAT в Южна Африка се анализират 1 млн. звезди в търсене на извънземни цивилизации.

Учени откриха 4 източника на междузвездния астероид