З ащо Земята все още не е получавала никакви съобщения от извънземни? Може би защото вече сме несъзнателно обитатели в т. нар. галактически зоопарк, пише сайтът „Лайв Сайънс” (Live Science).

Това беше един от сценариите, който международна група изследователи представиха на на 18 март на среща, организирана от неправителствената организация Съобщения от извънземен разум или Messaging Extraterrestrial Intelligence (METI). Събранието, което се проведе в музея на града на науката и промишлеността в Париж, събра около 60 учени, които изследват възможността за комуникация с хипотетични интелигентни извънземни.

Руски космонавти разказват стряскащи истории за космоса

Учените обсъждаха „Голямата тишина” – защо извънземните не са се свързвали с нас – проучвайки една възможност, известна като „хипотезата за зоопарка”.

Първоначално предложена през 70-те години на миналия век, тя описва Земята като планета, която вече е наблюдавана от „галактически зоопазители”, които умишлено се пазят хората да не ги открият, пише „Форбс” (Forbes).

„Когато се опитваме да разберем по-добре Вселената, въпросът дали сме сами е неизбежен”, каза един от участниците в срещата – Флорънс Раулин-Черсо, доцент в Националния природонаучен музей в Париж.

Това че Земята ще бъде единствената планета, която еволюира и е дом на интелигентни форми на живот сред вероятно милиарди планети само в нашата галактика, изглежда малко вероятно. Но, ако някъде там има интелигентни извънземни, къде са и защо не сме ги намерили? Тази главоблъсканица е зададена от италианския физик Енрико Ферми през 1950 г. и е известна като Парадокс на Ферми и днес все още озадачава учените.

Ферми не доживя да види доказателства за първите екзопланети, открити десетилетия след смъртта му.

От 2014 г. космическият телескоп на НАСА Кеплер е потвърдил съществуването на стотици далечни светове

а откритията му намекват за още 2300 потенциални. И все пак, въпреки тези вълнуващи открития на екзопланети, контактът с извънземни сега изглежда не е по-близък от този по времето на Ферми.

ВИЖТЕ СНИМКИ, ЗА КОИТО СЕ ТВЪРДИ, ЧЕ СА ИСТИНСКИ КАДРИ НА НЛО

За тези снимки се твърди, че са истински кадри на НЛО в Белгия

Едно от обясненията, които учените разгледаха на срещата на METI е, че извънземните са наясно със Земята и ни наблюдават така, както ние бихме наблюдавали животни в зоопарка. „Ако това е така, хората трябва да увеличат усилията си за създаване на послания, способни да достигнат до нашите пазачи, за да демонстрират нашия интелект”, заяви президентът на METI Дъглас Вакоч.

Например, ако зебра в зоопарка внезапно извади модел на прости числа, хората ще бъдат задължени да преосмислят знанията си за зебрите и „ще бъдем принудени да отговорим”.

Но какво, ако не сме част от огромен извънземен зоопарк?

Какво, ако вместо това човечеството е било оценено от извънземни цивилизации и впоследствие поставено под „карантина” от галактическите му съседи? Възможно е извънземните умишлено да ни изолират от контакт за наше собствено добро. Взаимодействие с извънземни би било „културно разрушително „ за Земята, смята изследователя Жан-Пиер Роспарс, почетен директор на Националния институт за агрономически изследвания.

Разбира се има и много други възможности, включително да не сме имали контакт с извънземните, защото те са заключени под слой лед в подземни океани или защото са мъртви защото техните напреднали цивилизации са се самоунищожили, както може да направи и човечеството, изразходвайки изцяло ресурсите на планетите си.

В крайна сметка може би, ако искаме да се свържем с извънземни, просто трябва да се отпуснем и да бъдем търпеливи. В края на краищата Земята е на около 4,6 млрд. години, докато изследванията за извънземните  са на по-малко от 100 години.

За още любопитни новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

<p>Това вече е теслата на Tesla</p>