Ш околадът е супер храна, той е надежден източник на енергия, когато сме уморени, подобрява настроението, счита се за афродозиак. Дали шоколадът е наистина толкова здравословен?

Ако ядете много от него, отговорът очевидно е - не. Но има и множество медицински доказани начини, по които шоколадът може да е полезен за здравето. Да уточним, става въпрос за тъмен шоколад със съдържание на какао от 70% и повече.

До този момент учените са установили, че шоколадът е полезен за сърцето, кръвообращението и мозъка, и се предполага, че е възможно да бъде използван в разрешаването на такива големи предизвикателства пред медицината като лечението на аутизъм, затлъстяване и диабет.

Най-новите изследвания показват, че яденето на шоколад може да помогне на човешкия мозък, да продължава да функционира нормално, дори в напреднала възраст.

Ето основните ползи от шоколада:

Той е добър за сърцето и кръвообращението. Скорошно проучване установи, че тъмният шоколад помага за възстановяване на гъвкавостта на артериите, като същевременно предотвратява струпването на белите кръвни клетки до стените на кръвоносните съдове. Това са два от най-често срещаните фактори за запушване на артериите, увеличаващо риска от инфаркти и инсулти.

Изследователи във Финландия установиха, че консумацията на шоколад намалява риска от инсулт със средно 17%.

Черният шоколад е богат на минерали, като калий, цинк и селен, а 100 грама от него осигуряват 67% от препоръчителния дневен прием на желязо.

Той намалява холестерола. Консумацията на какао доказано понижава нивата на „лошия“ холестерол и повишава нивата на „добрия“, което потенциално ограничава риска от сърдечно-съдови заболявания.

Шоколадът е полезен и за кожата. Флавонолите в какаото я защитават от вредното въздействие на слънцето.

Също така шоколадът може да ви помогне да отслабнете. Наистина. Ако хапвате парче шоколад 20 минути преди хранене, то предизвиква хормонална реакция, която създава усещане за ситост.

Друго финландско проучване пък установи, че шоколадът намалява стреса при бременните жени и че бебетата на майки, които ядат редовно шоколад по време на бременността, се усмихват по-често.

Звучи невероятно, но шоколадът може да предотврати диабет. Какаото подобрява инсулиновата чувствителност. В умерени количества то е превантивно средство срещу диабет.

Шоколадът е полезен за мозъка. Той не само подобрява резултатите на когнитивни тестове, но и зрително-пространствената памет, работната памет, абстрактното мислене и цялостното психическо състояние. Всичко тези положителни ефекти отново се дължат на флаванолите. Нещо повече, яденето на шоколад намалява загубата на памет при възрастните хора.

Той също така има противовъзпалителни свойства и помага при възстановяване от мозъчни наранявания.

Шоколадът ни кара да се чувстваме по-добре. Това му свойство се дължи на фенилетиламина в него. Става въпрос за същото химическо вещество, което се освобождава в мозъка, когато се влюбваме. То активизира производството на ендорфини, които ни карат да изпитваме щастие.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Тръмп подготвя ключови разговори за Иран по време на срещата на върха на Г-7

Тръмп подготвя ключови разговори за Иран по време на срещата на върха на Г-7

Свят Преди 1 минута

В Евиан ще бъдат обсъдени сигурността в Близкия изток и бъдещи международни действия

Лекар разкри причиняват ли климатиците настинка или опасността е друга

Лекар разкри причиняват ли климатиците настинка или опасността е друга

Любопитно Преди 26 минути

Мнозина вярват, че студеният въздух през лятото разболява, но истината се оказва съвсем различна. Известен пулмолог обяснява какви опасни микроорганизми и бактерии вдишваме всеки ден и как лошо поддържаният уред може да увреди белите ни дробове

Снимката е илюстративна

14 юни: Кръв и корона в полите на Рила

Любопитно Преди 29 минути

Вижте какво се е случило на този ден в историята

Тръмп и Зеленски ще участват в срещата на Г-7 във Франция на 16 юни

Тръмп и Зеленски ще участват в срещата на Г-7 във Франция на 16 юни

Свят Преди 8 часа

Срещата на върха на Г-7 ще се проведе в Евиан-ле-Бен от 15 до 17 юни

Васил Терзиев: Вместо да мразим, да изберем да разберем другите

Васил Терзиев: Вместо да мразим, да изберем да разберем другите

България Преди 9 часа

Терзиев призова за толерантност, взаимно уважение и преодоляване на разделението в уикенд, изпълнен с множество и разнородни мащабни публични събития в столицата

Трагедия край Шипка: Мотоциклетист загина при тежък сблъсък с кола

Трагедия край Шипка: Мотоциклетист загина при тежък сблъсък с кола

България Преди 9 часа

Друг мотоциклетист и 47-годишна жена са в болница, полицията въведе обходен маршрут

10 милиона до 2050 г.: Швейцария гласува дали да сложи таван на населението си

10 милиона до 2050 г.: Швейцария гласува дали да сложи таван на населението си

Свят Преди 10 часа

Този уикенд Швейцария провежда исторически референдум, който може да принуди страната да напусне единния пазар на ЕС и да затвори границите си, ако жителите надхвърлят критичния таван. Правителството и синдикатите предупреждават за икономически хаос

Тръмп обяви подписване на мир с Иран утре, Техеран отрича

Тръмп обяви подписване на мир с Иран утре, Техеран отрича

Свят Преди 10 часа

Пакистан потвърди електронно споразумение в неделя, но иранските дипломати призовават за предпазливост

Прилошаване зад волана доведе до фатален челен сблъсък и жертва край Гоце Делчев

Прилошаване зад волана доведе до фатален челен сблъсък и жертва край Гоце Делчев

България Преди 11 часа

Инцидентът блокира движението в района на Гоце Делчев, полицията регулира трафика

Туск: Полша премахва тавана за цените на горивата това лято

Туск: Полша премахва тавана за цените на горивата това лято

Свят Преди 11 часа

„Нашето намерение беше... да субсидираме цените на горивата до лятото, за да не се покачат драстично, и ние изпълнихме това“, заяви Туск

Епичен гаф на Световното! Спортен гигант обърка държавите и стана за смях пред милиони

Епичен гаф на Световното! Спортен гигант обърка държавите и стана за смях пред милиони

Свят Преди 11 часа

Американският национален отбор започна ударно Световното първенство по футбол 2026 с победа 4:1 над Парагвай. Големият гаф на вечерта обаче дойде от телевизия ESPN, която прати американците в грешна държава и обърка два континента

Хиляди на "София Прайд" и "Шествие за семейството" в центъра на София

Хиляди на "София Прайд" и "Шествие за семейството" в центъра на София

България Преди 12 часа

Събитието се проведе в Княжеската градина и премина с концертна програма, шествие и съпътстващи инициативи в подкрепа на равенството и правата на ЛГБТИ+ хората в България

Зловещ знак в Атлантика: Мистериозно „студено петно“ вещае ледена катастрофа за Европа

Зловещ знак в Атлантика: Мистериозно „студено петно“ вещае ледена катастрофа за Европа

Свят Преди 12 часа

Ново изследване на учени от Потсдамския университет разкри плашещата истина за огромна аномалия в Северния Атлантик. Докато планетата се нагрява, тази зона изстива с бързи темпове – ясен пръстов отпечатък за приближаващ климатичен колапс

<p>Половинката на Григор Димитров стана неузнаваема за нова роля (СНИМКИ)</p>

Брутална трансформация! Половинката на Григор Димитров стана неузнаваема за нова роля

Любопитно Преди 12 часа

Мексиканската суперзвезда Ейса Гонсалес шокира феновете с невероятно мускулесто тяло за филма „Iron Jane“. Актрисата направи искрена изповед за тежкото си детство, компулсивното преяждане и сложните си отношения със собственото тяло

Премахнаха името на Тръмп от прочутия "Кенеди център" във Вашингтон

Премахнаха името на Тръмп от прочутия "Кенеди център" във Вашингтон

Свят Преди 13 часа

След съдебна заповед и среднощни гръмотевични бури, строителни екипи във Вашингтон демонтираха незаконно поставеното име на американския президент Доналд Тръмп от фасадата на легендарния център за изкуства, докато граждани скандираха по улиците

Иван Христанов: Държавата спа две години за „града фантом“ край Варна, само горските си свършиха работата

Иван Христанов: Държавата спа две години за „града фантом“ край Варна, само горските си свършиха работата

България Преди 13 часа

Бившият земеделски министър разкри, че първите сигнали и десетки актове за скандалния строеж в „Баба Алино“ са от края на 2023 г.