0

З аспиването и събуждането са процеси на мозъка, които все още науката не разбира напълно, но учените са категорични – тези процеси са много по-сложни от включване и изключване на един уред.

10 любопитни факта за съня

Повечето възрастни имат нужда от седем до девет часа на нощ, за да се чувстват отпочинали и да бъдат енергични и продуктивни през деня.

Във видеото горе разберете защо са ни нужни поне 8 часа сън

Набавянето на достатъчно и качествен сън е от изключителна важност за доброто физическо и емоционално здраве на хората, но за мнозина тази задача е доста трудна.

Как да заспиваме по-лесно и да не се будим през нощта?

РАЗБЕРЕТЕ ВСИЧКИ СЪВЕТИ ЗА ПО-ДОБЪР СЪН В ГАЛЕРИЯТА

Опитайте се да се отърсите от стреса

от натовареното ежедневие и проветрете стаята си преди лягане.

Топла вана или горещ душ също биха ви се отразили отпускащо, както и четенето на лека хартиена (не електронна!) книга.

Правенето на упражнения не е за препоръчване непосредствено преди сън,

както и занимания като играене на компютърни игри и гледане на телевизия. Тези дейности могат да доведат до превъзбуждане и да възпрепятстват заспиването.

Как да се почувстваме по-добре в тялото си само за седмица

Създайте си добър режим на съня

 и не го нарушавайте редовно. Разбира се, понякога се налага да го нарушим, но е добре в ежедневието си да лягаме и да ставаме по едно и също време. Така биологичният ни часовник се настройва правилно и всички процеси в организма ни започват да работят оптимално. 

И не на последно място – осигурете си благоприятна среда за сън

Човек се наспива най-качествено в удобно легло с чисти и свежи завивки, на тихо, тъмно място, където не е прекалено горещо.

Ежедневните навици се отразяват върху качеството на съня ни и ако променим поне част от тях, можем много да си помогнем.

За още новини и интересни материали харесайте страницата ни във Facebook ТУК.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

Четете още:

5 условия за здрав сън

Да се лишаваме от сън е твърде опасно. Вижте защо

Солта е виновна за честите събуждания през нощта

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Още едно земетресение в Албания
Ексклузивно

Още едно земетресение в Албания

Преди 6 часа
NYT: Ерата на либерализма приключва
Ексклузивно

NYT: Ерата на либерализма приключва

Преди 18 часа
Вижте ужасяващата история на Диана
Ексклузивно

Вижте ужасяващата история на Диана

Преди 19 часа
3 нови рецепти за коледни сладки
Ексклузивно

3 нови рецепти за коледни сладки

Преди 20 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини