П роучване показва, че нещастният брак е по-полезен за здравето, отколкото самотният живот или разводът.

Според изследването хората, които живеят със съпруг или съпруга, е по-малко вероятно да имат високи нива на кръвната захар, които могат да доведат до диабет тип 2 - независимо от това колко хармонична или остра е връзката им.

Експертите смятат, че двойките си влияят взаимно на поведението - например на начина на хранене - както и че са склонни да имат по-високи общи доходи, което също може да доведе до по-здравословно хранене, пише Daily Mail.

Предишни изследвания са установили, че бракът може да доведе до редица ползи за здравето, включително по-дълъг живот, по-малко инсулти и инфаркти, по-нисък риск от депресия и по-здравословно хранене в сравнение със самотните. Изследователите обаче искаха да установят как дългосрочната връзка се отразява на нивата на кръвната захар, които могат да бъдат резултат от фактори, включващи храната, хормоните и стреса.

Звездни двойки разкриват тайната на дългия си брак

Според изследването хората, които живеят със съпруг или съпруга, е по-малко вероятно да имат високи нива на кръвната захар, които могат да доведат до диабет тип 2 - независимо от това колко хармонична или остра е връзката им. Хората, които живеят със съпруг/съпруга, е по-малко вероятно да имат високи нива на кръвната захар, които могат да доведат до диабет тип 2 - независимо от това колко хармонична или язвителна е връзката им, според проучване.

Те са анализирали данни за повече от 3300 възрастни на възраст от 50 до 89 години от Английското надлъжно проучване на остаряването. Хората са били попитани дали имат съпруг, съпруга или партньор, с когото живеят, като е установено, че 76% от участниците са женени или съжителстват.

Зададени са им и въпроси за проучване на степента на напрежение и подкрепа в рамките на връзката.

15 романтични идеи за Свети Валентин

Експерти от Университета на Карлтън, Отава, Канада, и от Университета на Люксембург установяват, че при хората, които са женени или живеят на семейни начала, нивата на кръвната захар са средно с една пета (21%) по-ниски от тези на неженените, разведените или загубилите близки. Резултатите показват, че същото важи както за мъжете, така и за жените.

Качеството на връзката не е оказало съществено влияние върху средните нива на кръвната глюкоза, което, както признават експертите, е изненадващо в светлината на предишни констатации, според които най-благоприятни са подкрепящите връзки.

Въпреки това при тези, които са преживели промени в брака - например развод - също са настъпили значителни промени в нивата на HbA1c и вероятността за преддиабет - състояние, което често предшества диабета.

Катрин Форд от университета "Карлтън" в Отава, която е ръководител на изследването, смята, че връзката показва как здравето на хората може да се преплита във взаимоотношенията.

10 начина да имате дълъг и щастлив брак

Тя казва: "Бих предположила, че бракът и съвместното съжителство изискват особена емоционална инвестиция за дълъг период от време. Значимостта на този вид отношения вероятно означава, че загубата им може да има последици за здравето, като например средните нива на кръвната захар.

По последни данни на Diabetes UK повече от 4,9 милиона души в Обединеното кралство имат диабет, като около 7 милиона са изложени на риск от развитие на това заболяване.

Освен това около 850 000 души живеят с диабет тип 2, но не са диагностицирани, като по-голямата част от случаите са свързани с нездравословен начин на живот.

Резултатите, публикувани в списанието BMJ Open Diabetes Research & Care, показват, че взаимоотношенията могат да бъдат от ключово значение за поддържане на ниски нива на кръвната захар, като всяка връзка е по-добра от никаква.

Те предлагат да се увеличи подкрепата за възрастните хора, които преживяват развод или загуба на близък, и да се насърчават връзките в по-късна възраст, за да се намали рискът от здравословни проблеми.

Изследователите заключават: 'Като цяло нашите резултати показват, че брачните/съжителските отношения са в обратна зависимост от нивата на HbA1c, независимо от измеренията на съпружеската подкрепа или напрежение.

"Също така, тези отношения изглежда имат защитен ефект срещу нива на HbA1c над прага на преддиабета.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
РЗИ потвърди за замърсяването в Свети Влас, къпането на плаж „Изток“ е забранено

РЗИ потвърди за замърсяването в Свети Влас, къпането на плаж „Изток“ е забранено

България Преди 10 минути

Новите проби показват отклонения от нормите, водата ще бъде изследвана отново

Дворецът на Путин за $1,5 милиарда остана без защита след удари на Украйна

Дворецът на Путин за $1,5 милиарда остана без защита след удари на Украйна

Свят Преди 15 минути

Украински дронове унищожиха зенитните комплекси С-400 и заглушителите, пазещи имението в Геленджик

Златото остава близо до най-високите си нива от началото на юни, подкрепено от геополитическата несигурност и очакванията около лихвената политика на Федералния резерв.

Златото отново поскъпва: Геополитиката и инфлацията държат пазара нащрек

Парите ни Преди 40 минути

Благородният метал остава близо до двумесечния си връх, а инвеститорите чакат ключовите данни за цените в САЩ

Демерджиев сезира прокуратурата за забавено разследване

Демерджиев сезира прокуратурата за забавено разследване

България Преди 42 минути

Притеснения той изразява и от липсата на привлечени като обвиняеми

ЕС обеща 2 милиона евро помощ за Колумбия след земетресението

ЕС обеща 2 милиона евро помощ за Колумбия след земетресението

Свят Преди 48 минути

Спасителните екипи продължават да издирват оцелели под отломките, а броят на жертвите надхвърли 250 души

За какви ИТ проблеми най-много питат хората в Google

За какви ИТ проблеми най-много питат хората в Google

Технологии Преди 55 минути

В интернет изобилства от информация и помощни ръководства за всякакви технологични казуси, но всъщност има няколко въпроса, които продължават да се задават ежедневно от много хора и редовно са на челните места в класациите

,

Пореден признат триумф: Тейлър Суифт влиза в Залата на славата в Нашвил

Любопитно Преди 1 час

14-кратната носителка на „Грами“ Тейлър Суифт и кънтри легендата Лайл Ловет влизат в Залата на славата на авторите на песни в Нашвил. Признанието идва след историческия успех на певицата като най-младата жена с подобно отличие в Ню Йорк

Мъж е с опасност за живота след жесток побой в Добрич, задържан е рецидивист

Мъж е с опасност за живота след жесток побой в Добрич, задържан е рецидивист

България Преди 1 час

43-годишният пострадал е в реанимация с черепно-мозъчна травма

Небесен спектакъл: Слънцето ще бъде „изядено“ от Луната

Небесен спектакъл: Слънцето ще бъде „изядено“ от Луната

Свят Преди 1 час

Частичното затъмнение ще може да се наблюдава от крайните северозападни райони, а най-добрите условия за пълната фаза в Европа ще бъдат в Северна Испания

<p>Колко са младите хора в България и колко от тях работят</p>

НСИ: Близо 900 хил. са младите хора в България, всеки трети работи

България Преди 1 час

Почти всички младежи на възраст между 16 и 24 години използват интернет редовно

Анна Чапман - руската шпионка, която живееше като инфлуенсър.

„Съблазнителна руска шпионка с червена коса“: Истинската история на Анна Чапман и защо тя е актуална и днес

Свят Преди 1 час

Документален филм разкрива двойния живот на Чапман, нейната работа за руските служби и превръщането ѝ в знаменитост след завръщането в Русия

Физическите магазини остават предпочитаният начин за покупка на дрехи втора употреба, но онлайн пазаруването печели позиции най-вече сред младите.

Над половината българи купуват дрехи втора употреба

Парите ни Преди 1 час

При младите делът доближава две трети, а ниската цена вече не е единствената причина за избора

Адвокатът на семейството на Георги Кузев: Спекулация е да се говори за педофилски наклонности

Адвокатът на семейството на Георги Кузев: Спекулация е да се говори за педофилски наклонности

България Преди 1 час

Димитър Марковски заяви, че разследването трябва да изясни контактите на обвиняемите, включително в социалните мрежи

Джей Ди Ванс поиска от Украйна да спре атаките срещу руското пристанище Новоросийск

Джей Ди Ванс поиска от Украйна да спре атаките срещу руското пристанище Новоросийск

Свят Преди 1 час

Според британското издание във Вашингтон са обезпокоени, че украинските атаки с морски дронове дестабилизират глобалните петролни пазари и застрашават износа на казахстански петрол, в който участват гиганти като Chevron и ExxonMobil

Неудобната истина за личния живот на Хитлер

Неудобната истина за личния живот на Хитлер

Свят Преди 1 час

Новият филм на Channel 4 разрушава мита за „чудовището без приятели“ и показва как близките на диктатора са излъгали света

Прокуратурата влиза в складовете на оръжейната компания "Емко"

Прокуратурата влиза в складовете на оръжейната компания "Емко"

България Преди 2 часа

На огледа ще присъстват вещи лица от различни области, специалисти и технически помощници, които ще подпомагат разследващия екип