0

С интернет всеки от нас се е превърнал в експерт:

„Пиенетео на шот оцет преди ядене помага за отслабването“, „Ставането в 5 ч. сутринта ни прави по-продуктивни“, „Студеният душ забързва организма ни и ни калява“…

На тези и още много други съвети попадаме онлайн всеки ден. Някои от тях директно се наместват в ежедневието ни и стават естествени за нас, без да ги подлагаме на съмнение. Затова е добре да подбираме такива с ясни източници.

Ето и няколко навика, които науката е потвърдила, че се отразяват благоприятно на здравето, емоционалното ни състояние и намаляват нивата на стреса - няколко навика за по-добър живот:

Придържайте се към една и съща закуска

Средностатистическият човек взима над 35 000 решения на ден, като повече от 200 от тях са свързани с храната. Всички тези избори ежедневно ни и изморяват и водят до т.нар. „умора от вземане на решения“.

Учените са установили, че хората имат ограничено количество енергия за взимането на умни решения. Когато изразходят тази енергия, те започват да правят прибързани избори или да се отказват да правят избор като цяло, което и в двата случая е изключително непродуктивно.

Най-добрият начин да избегнете умората от правене на избори е да „рутинизирате“ части от деня си.

Не е случайност, че Стив Джобс и Марк Зукърбърг слагат едни и същи комбинации от дрехи всеки ден или това, че Доктор Дре всеки ден завързва едни и същи обувки.

За да не носите еднакви дрехи обаче и обкръжението ви да не реши, че не ги перете, по-добре рутинизирайте друг важен избор от ежедневието си, а именно „Какво ще ям“… на закуска.

Вместо да си губите времето в избор между филийка със сирене или бъркани яйца сутрин, когато така или иначе вземането на решения отнема много повече време и енергия, изберете едно здравословно ядене за закуска и поне в делничните дни яжте само него.

Диетолози и експерти по хранене съветват на закуска да приемаме храни, богати на фибри, нискомаслено мляко и свеж плод или нискомаслен протеинов шейк със замразени плодове.

Разберете кои са останалите навици, които биха подобрили качеството на живота ни според учените:

Пет навика за по-добър и щастлив живот

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@