Р езултатите от проучване на реални данни, събрани от преносимите устройства на 6042 души в САЩ показват, че правенето на повече крачки всеки ден наистина може да намали риска от развитие на определени видове заболявания, предаде "ScienceAlert".

Затлъстяването, диабетът, високото кръвно налягане, депресията и сънната апнея са някои от здравословните проблеми, които могат да бъдат избегнати чрез увеличаване на броя и интензивността на ежедневните крачки, според резултатите от това последно проучване.

Пет начина да правите 10 000 крачки всеки ден почти без усилия

Въпреки че предишни проучвания са стигали до подобни заключения, това е първото изследване, което се основава на търговски устройства за проследяване на активността, които обикновено се използват в ежедневието и са свързани с електронни здравни досиета (ЕЗД). В този случай като част от изследователската програма "Всички ние" на Националния институт по здравеопазване на САЩ.

Тези данни предоставят "нови, емпирични доказателства за нивата на активност, свързани с риска от хронични заболявания, и предполагат, че интегрирането на данни от търговски устройства в ЕЗД може да бъде ценно за подпомагане на медицинските грижи", пишат изследователите в своя публикуван документ.

Извадката се основава на хора, които са носили собствения си Fitbit в продължение на 10 или повече часа дневно в продължение на поне шест месеца.

След това броят на дневните стъпки и интензивността (определени като стъпки в минута) са съпоставени с честотата на заболяванията в групата и сравнени с честотата на заболяванията в общата популация.

5 уникални места за разходка в София

Резултатите показват, че с увеличаването на броя на стъпките рискът от повечето заболявания намалява. Изключение правят хипертонията и диабетът - в тези два случая, след като хората достигнат около 8000-9000 крачки на ден, ползата от увеличаването на броя на крачките се понижава.

Изглежда, че около 8200 крачки и повече са най-благоприятното място за сериозно намаляване на риска от заболявания, включително затлъстяване, сънна апнея, гастроезофагеална рефлуксна болест ( GERD) и тежки депресивни разстройства.

Изследователите установили също така, че при хората с наднормено тегло, които увеличават дневния си брой крачки от 6 000 на 11 000, вероятността да затлъстеят е с 64% по-малка, отколкото при тези, които поддържат същия брой крачки дневно.

Въпреки че тази статистика не показва пряка причинно-следствена връзка (има и много други фактори), връзката е достатъчно силна, за да покаже, че правенето на повече крачки всеки ден и увеличаването на интензивността до по-бързо темпо може да намали риска от заболявания.

Предишни проучвания са наблюдавали физическата активност за кратки периоди от време с помощта на устройства от изследователски клас и са разглеждали здравните резултати години или дори десетилетия по-късно. Това ново изследване е успяло да анализира данни за активността за години, събирани ежедневно от собствените преносими устройства на пациентите и свързани с текущите диагностични записи.

Симеоновските езера в София - една идея за уикенд разходка

"Въпреки че се губи известна точност между устройствата от научноизследователски клас и търговските устройства, данните от последните могат да се обобщят в голяма степен за голяма част от обществото, което притежава такива устройства", пишат изследователите.

При това хората, участвали в проучването, са били сравнително млади, предимно жени и с висше образование, които са притежавали устройства Fitbit и средно са били по-активни от повечето възрастни. Но авторите на изследването смятат това за положително.

"Фактът, че успяхме да открием стабилни връзки между крачките и инцидентното заболяване в тази активна извадка, предполага, че могат да съществуват още по-силни връзки при по-заседнало население."

Сега те са готови да проведат още изследвания, като използват по-големи и по-разнообразни извадки от хора, включително такива с нива на активност, които в по-голяма степен отразяват общото население,

Въз основа на предишни проучвания се стига до консенсус, че изминаването на няколко хиляди крачки дневно е достатъчно, за да ви помогне да живеете по-дълго - и дори случайните и спорадични изблици на активност могат да бъдат полезни, както и планираното и последователно ходене.

Пет ползи от правенето на 10 000 крачки на ден

Изследователите, които стоят зад новото проучване, смятат, че ежедневните разходки могат да бъдат включени като част от персонализираните здравни планове, като потребителските устройства за носене и свързаните с тях приложения са достатъчно добри, за да осигурят денонощно наблюдение.

"Въпреки че е необходимо валидиране в по-разнообразна извадка, тези резултати предоставят реална доказателствена база за клинични насоки по отношение на нивата на активност, които са необходими за намаляване на риска от заболяване", пишат изследователите.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
ЦИК прие хронограма за президентските избори

ЦИК прие хронограма за президентските избори

България Преди 1 час

До 9 септември ЦИК трябва да определи условията и реда за провеждане на предизборната кампания

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Свят Преди 1 час

Експлозията избухна в следобедните часове в град Колеферо

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Свят Преди 4 часа

100 литра дъжд на квадратен метър са паднали само за един час

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

България Преди 5 часа

DARA: Всички погледи са във вас в момента

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

България Преди 6 часа

За целта правителството е в постоянен диалог с Европейската комисия

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

България Преди 6 часа

На собствениците са съставени актове за административни нарушения

11 септември 2001 година, когато бе атакувано сърцето на Америка

13 август 2001: Хитрият ход на КСМ, който остава незабелязан преди 11 септември

Свят Преди 7 часа

КСМ е бил известен на американското разузнаване още от 90-те години, но през юни 2001 г. получава виза под фалшива самоличност

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

Свят Преди 7 часа

Антъни Хайнс, Джереми Уилямс и Карлос Куеста-Родригес са осъдени за убийства в три различни щата

Илияна Йотова поздрави Бургас за  „Евровизия“

Илияна Йотова поздрави Бургас за „Евровизия“

България Преди 7 часа

Президентът: Нека бургазлии се гордеят с прекрасния си град

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Свят Преди 7 часа

"Унижение" за американския лидер

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Свят Преди 7 часа

От полицията заявиха, че на този етап няма непосредствени признаци за саботаж

Част от професиите, които традиционно дават първа работа на младите хора, се свиват, докато технологичните промени увеличават нуждата от нови умения.

67 милиона младежи са безработни: Технологиите променят първите стъпки в кариерата

Парите ни Преди 8 часа

Младежката безработица расте, а част от традиционните начални позиции на пазара на труда намаляват

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

България Преди 8 часа

Пулев: Правителството работи неуморно и в правилната посока

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 8 часа

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Любопитно Преди 9 часа

Парис Джексън разкри неподозряни подробности за детството си с Майкъл Джексън, строгите забрани за телевизия и атракциони, както и за тежката си битка с наркотичната зависимост, от която е напълно излекувана и трезва от 2020 година насам