Н ово проучване, проведено от изследователи в Penn State Sensory Evaluation Center, разкрива, че съчетаването на чипс с дип (вид сос, който служи като гарнитура към солени или зеленчукови пръчици, солени бисквити, крекери) кара хората да ядат 77% повече калории и с по-бързо темпо, отколкото да ядат само чипс, докато броят на изядените чипсове остава същият. 

Средно на хранене участниците консумират 345 калории чипс и дип в сравнение със 195 калории само чипс. 

“Най-удивителните констатации от нашето проучване са, че хората не са яли по-малко чипс, когато е имало дип – те са яли същото количество чипс плюс дип Това означава, че добавянето на дип към чипса може значително да увеличи общия енергиен прием, без хората да го осъзнават“, казва Джон Хейс, автор на изследването и професор по хранителни науки в Penn State University.  

Интуитивно мнозина биха предположили, че добавянето на нещо като дип към лека закуска ще накара хората да ядат по-малко чипс, за да компенсират. 

“Нашето изследване показва, че това не е така с чипса и дипа. Нашите участници са консумирали едно и също количество чипс, независимо дали е имало дип, което води до много по-голям прием на калории, когато е наличен дип“, добавя той.  

Източник: iStock/Guliver Images

Следователно, "консумирането на чипс без дип може да помогне на хората да намалят общия си калориен прием", коментира ученият. 

Проучването включва 46 възрастни, които са консумирали 70 грама чипс.  

Техният прием беше измерен и всяка сесия на хранене беше записана на видео и анализирана, за да се проследи броят на хапките и времето за активно хранене. Авторите на изследването са използвали тези данни, за да оценят различни аспекти на хранителното поведение, като скоростта на хранене и размера на хапката. 

Научният асистент Маделин Харпър предполага, че повишената консумация на чипс и дип се дължи на по-големите размери на хапките, станали възможни благодарение на включването на дип. 

Тъй като почти един на всеки трима възрастни в Съединените щати е с наднормено тегло и повече от двама на всеки пет са засегнати от затлъстяване, според Националния институт по здравеопазване, изследователи от Penn State Sensory Evaluation Center проучват начини американците да хапват по-интелигентно. 

Източник: Pexels

Харпър отбелязва, че проучването е ново, тъй като има ограничени изследвания за това как външни източници влияят върху оралната обработка на солени закуски.  

Въпреки че осигурява приблизително една четвърт от дневните калории на повечето хора и е основен източник на енергия в типичната американска диета, леките закуски остават изненадващо недостатъчно проучени, отбеляза Хейс. 

Той подчерта, че придобиването на представа за поведението при леки закуски е от съществено значение за справяне с проблемите, свързани с преяждането и затлъстяването. 

"Това проучване открива нови пътища за изследване как физическите свойства на храните могат да повлияят на нашето хранително поведение и в крайна сметка на нашия енергиен прием. Ако можем да забавим хората, можем да повлияем на консумацията на енергия, без да се отказваме от удоволствието от храната“, казва Хейс. 

Националният институт по храните и земеделието на Министерството на земеделието на САЩ подкрепи това изследване. Пълните резултати от проучването са публикувани в рецензирано списание Food Quality and Preference. 

Припомняме и тази галерия от нашия архив:

5 смъртоносни болести, които ни дебнат от бързата храна

* Във видеото: Рецептите днес: Хумус от тиквички с оризов чипс и пица от киноа, и спанак 

Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase 

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Война за 200 милиона: Разкриха тайните клаузи в завещанието на Франк Синатра

Война за 200 милиона: Разкриха тайните клаузи в завещанието на Франк Синатра

Свят Преди 1 час

Почти три десетилетия след кончината на легендарния Франк Синатра, детайлите около огромното му наследство за 200 милиона долара все още вълнуват света. Вижте как великият певец разпредели богатството си и как накара враждуващото си семейство да замлъкне

Трагедия край Пловдив: Трима мъже загинаха при удар на джип в дърво

Трагедия край Пловдив: Трима мъже загинаха при удар на джип в дърво

България Преди 1 час

Четвърти от мъжете е транспортиран в болница в критично състояние

Иран обяви дата за погребението на Али Хаменей

Иран обяви дата за погребението на Али Хаменей

Свят Преди 2 часа

Хаменей загина при израелски и американски удари срещу Иран през февруари

Шефът на „Райнметал“ предупреди за риск пред проекта MGCS за нов европейски танк

Шефът на „Райнметал“ предупреди за риск пред проекта MGCS за нов европейски танк

Свят Преди 2 часа

Според Армин Папергер евентуални бюджетни съкращения във Франция могат да доведат до нови забавяния

Швеция прехвана руски изтребители близо до въздушното си пространство

Швеция прехвана руски изтребители близо до въздушното си пространство

Свят Преди 3 часа

Шведското въздушно пространство не е било нарушено при инцидентите

<p>&quot;Гледат да ни унищожат&quot;: Съд в Скопие наложи&nbsp;присъда на македонски българин за коментар във Facebook</p>

Съд в Скопие наложи условна присъда на македонски българин за коментар във Facebook

България Преди 3 часа

70-годишният активист от Велес е категоричен, че присъдата му е политическа

Битката на бежанеца Абдул Карим: Между тежката диагноза и процедурите на институциите

Битката на бежанеца Абдул Карим: Между тежката диагноза и процедурите на институциите

Свят Преди 4 часа

Той прекарва пет години в затвор в Сирия, след като е задържан на 16-годишна възраст

<p>Софийското метро възстановява работата на &bdquo;Театрална&ldquo; и &bdquo;Хаджи Димитър&ldquo;</p>

Метростанциите „Театрална“ и „Хаджи Димитър“ отварят от 15 юни

Свят Преди 4 часа

„Метрополитен“ възстановява предсрочно движението по линия 3 преди матурите

EК потвърди - иска процедура за прекомерен дефицит за България

EК потвърди - иска процедура за прекомерен дефицит за България

България Преди 4 часа

Еврокомисарят по икономическите въпроси Валдис Домбровскис каза това в Люксембург след среща на финансовите министри на страните от ЕС

<p>6-месечно бебе почина в Търговище, МЗ разпореди незабавна проверка</p>

6-месечно бебе почина в Търговище, МЗ разпореди незабавна проверка

България Преди 5 часа

Спешна проверка е разпоредена и заради починала родилка в МБАЛ "Д-р Иван Селимински" - Сливен

<p>Отрази ли се инициативата &bdquo;Кошница с грижа&rdquo; на борсите и пазарите</p>

Цените на зеленчуците по борсите у нас падат с до 30% за седмица

България Преди 5 часа

Сезонното производство и вносът влияят на цените, но потребителите не усещат значително поевтиняване

<p>Жена е тежко ранена след нападение от акула в Сидни</p>

Жена е тежко ранена след нападение от акула на плаж в Сидни

Свят Преди 6 часа

Инцидентът на плажа Куджи доведе до затваряне на крайбрежието и нови мерки за безопасност

САЩ включиха китайски компании в "черния списък" на Пентагона

САЩ включиха китайски компании в "черния списък" на Пентагона

Свят Преди 6 часа

Китай осъжда решението и предупреждава за влошаване на отношенията

<p>Гроси иска да бъде генерален секретар на ООН с &quot;трезва дипломация&quot;, а не &quot;с размахване на пръст&quot;</p>

Рафаел Гроси иска да бъде генерален секретар на ООН с "трезва дипломация", а не "с размахване на пръст"

България Преди 6 часа

Аржентинецът е сред кандидатите за поста, заеман към момента от Антонио Гутериш

<p>Тръмп: САЩ елиминираха лидера на венецуелски наркокартел</p>

Американският президент Доналд Тръмп: САЩ елиминираха лидера на венецуелски наркокартел

Свят Преди 7 часа

Министърът на отбраната на САЩ Пийт Хегсет уточни, че ударът е бил нанесен по-рано през седмицата и че смъртта на Гереро е потвърдена