С пирането на алкохола не е лесно. В особено трудна задача се превръща това през зимата, когато семейните събирания следват едно след друго. Обаче веднъж щом спрете пиенето, ще видите много положителни ефекти за здравето си.

Това е най-малко опасният алкохол

Според експерти, ако не консумирате твърде много алкохол, то спирането не би трябвало да отнеме повече от две седмици. В днешната статия ви показваме пет промени, които настъпват в тялото, щом спрете алкохола.

Намалява риска от развиването на рак на черния дроб и на дебелото черво

Според Държавния онкологичен институт на САЩ алкохолът драстично увеличава риска от различни видове рак, сред които рак на устата, рак на черния дроб, рак на гърдата и рак на дебелото черво. Колкото повече алкохол пиете, толкова повече ще нараства този риск.

10 звезди, починали от алкохолизъм

От друга страна има няколко изследвания, които показват връзката между приема на малки количества алкохол и намаления риск от развиване на сърдечни болести. Нормалният прием е 370 мл бира на ден или например 150 мл вино дневно.

Ако спрете алкохола, ще ядете по-малко от преди

Алкохолът е една от основните причини за приемането на повече количество храна. Според проучване по темата, жените, които пият по две чаши алкохол на ден, ядат 30% повече от останалите жени.

Токсиколог: Не комбинирайте това с алкохол (особено на гладно)

Алкохолните субстанции повишават активността на хипокампуса в мозъка, което го прави по-чувствителен към аромата на храната и съответно, което предизвиква повече ядене.

Сваляне на тегло

Хората, които пият, не могат да отслабнат, защото алкохолът е една тайна калорийна бомба. Един коктейл „Маргарита“ съдържа 300 ккал. Според изследване по темата мъжете, които пият, средно приемат по 433 ккал от алкохола, а жените – 300 ккал.

Алкохолът ги погуби, но те останаха в историята

Това е една от причините да започнете да сваляте тегло, щом спрете алкохола.

Сънят ви ще се подобри

Според проучване пиенето на алкохол преди сън увеличава моделите на алфа вълни в мозъка. Алфа вълните са потоци в оксипиталната част на мозъчната кора и те причиняват нарушен сън.

Алкохолът може да ви помогне да заспите по-бързо, но след първоначалната фаза на заспиване, той се намесва в качеството на съня ви. Поради тази причина, когато пиете и заспите, обикновено се въртите и не сте спокойни.

Ако спрете да пиете, ще спите по-спокойно и ще се чувствате по-свежи на следващия ден.

По-хубава кожа

Само няколко дни след като спрете алкохола кожата ви ще изглежда и ще бъде по-хидратирана. Това е така, защото алкохолът е диуретик и ви кара да уринирате по-често. Алкохолът намалява секрецията на антидиуретични хормони, които отговарят за акумулирането на влага.

Затова, когато спрете пиенето, червеникавият цвят на бузите и носа ви ще изчезне, както и симптомите като пърхот, екзема и червендалест нос.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Японските ракети уплашиха Източна Азия

Японските ракети уплашиха Източна Азия

Свят Преди 1 час

Токио засилва трупането на военен потенциал

Затвориха плаж "Изток" в Свети Влас заради фекални води

Затвориха плаж "Изток" в Свети Влас заради фекални води

България Преди 3 часа

Ще съставят акт за нерегламентирано заустване на непречистени отпадъчни води в Черно море

Пожарът от взривения склад с боеприпаси пламна отново

Пожарът от взривения склад с боеприпаси пламна отново

България Преди 5 часа

Предстои обезвреждане на установени опасни взривни вещества в района

Отстраниха 27-килограмов тумор от жена в София

Отстраниха 27-килограмов тумор от жена в София

България Преди 5 часа

Пациентката първоначално не потърсила медицинска помощ заради страх от оперативна интервенция

Историческо - Ливан премахна смъртното наказание

Историческо - Ливан премахна смъртното наказание

Свят Преди 6 часа

Така Ливан става първата държава с основно арабско население без екзекуции

Новият механизъм за минималната заплата трябва да съчетае покупателната способност и издръжката на живот с движението на възнагражденията и производителността на труда.

Как ще се определя минималната заплата от 2027 г.

Парите ни Преди 7 часа

Правителството, синдикатите и работодателите се разбраха за критериите, но преговорите за новия механизъм продължават

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

България Преди 7 часа

От Министерството на здравеопазването и ИАМН изразяват своята най-дълбока признателност и поклон пред близките на починалата жена

Задържаха варненец за блудство с момче в Своге

Задържаха варненец за блудство с момче в Своге

България Преди 7 часа

Той е използвал заплахи, за да принуди жертвата

В Унгария избраха нов президент

В Унгария избраха нов президент

Свят Преди 7 часа

73-годишният юрист Андраш Бака беше избран с тайно гласуване със 140 гласа „за“

Над 179 000 души работят по трудов договор на 4 часа дневно, показват данните на НАП, поискани след споровете около новото изчисляване на трудовия стаж.

Колко хора ще засегне новото правило за трудовия стаж при работа на 4 часа

Парите ни Преди 7 часа

Промяната вече е оспорена пред Конституционния съд

Младежи от групата, убила Георги Кузев, пребиха чужденци и се снимаха

Младежи от групата, убила Георги Кузев, пребиха чужденци и се снимаха

България Преди 8 часа

Престъплението е разкрито при разследването на убийството на Младежкия хълм

<p>АЕЦ &quot;Козлодуй&quot; с превантивни мерки заради Дунав, блоковете работят по график</p>

АЕЦ "Козлодуй" с превантивни мерки заради нивото на река Дунав, блоковете работят по график

България Преди 8 часа

Екипите следят денонощно нивото на реката и почистват съоръженията за охлаждащата вода

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Свят Преди 8 часа

52-годишната жена е получила тежка черепно-мозъчна травма

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Любопитно Преди 8 часа

Реални проекти, подкрепящи екипи и свободата да учиш превръщат първите седмици в професионално приключение

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Свят Преди 8 часа

Това съобщи британската Служба за морски търговски операции