6

Н а днешната дата през 1995 г. „Майкрософт“ (по това време технологична компания с 6 млрд. долара от продажби и 17 800 служители) представя най-новата си операционна система пред света.


„Ню Йорк Таймс“ определя кампанията по пускането на Windows 95 в продажба като „най-сензационното, безумно и скъпо представяне на компютърен продукт в историята на индустрията“ за времето си.


„Старт“ менюто се ражда с Windows 95

Познатият на всички бутон с опции за търсене, изключване, рестарт и прочее се появява в левия долен ъгъл на екрана на всички ползватели на операционната система именно след ъпдейта ѝ през 1995 г.

За да запознае света с новите възможности на Windows, „Майкрософт“ провежда маркетингова кампания за 300 млн. долара и „кибер ситком“, на който присъстват звезди като Дженифър Анистън и Матю Пери.

В края на ХХ в. компютрите все още се използват предимно за офис и производство, но Windows 95 въвежда приставка, която да да бъде разбрана от всички.

„Старт“: Какво да стартирам? Стартирай каквото пожелаеш с няколко клика, без безцелно търсене из папки и данни.

Освен това новият Windows прави разчитането на CD-ROM възможно и улеснява достъпа до мултимедийни данни.

Гейтс и „Майкрософт“ се погрижват системата да бъде максимално достъпна и разбираема за обикновените граждани.

Откриването в полунощ

също се превръща в печеливша стратегия. Много магазини за електроника пускат продукта в продажба в полунощ, а хиляди се редят на опашки пред вратите, за да успеят да се докопат до сензационния продукт.

Пускането на Windows 95 в продажби жъне огромни успехи и предизвиква масова истерия по купуването му.

Само за първите пет седмици са продадени над 7 млн. копия на операционната система, превръщайки я в най-популярната за времето си.

Вижте снимки от кампанията за пускането на Windows 95 в ГАЛЕРИЯТА:

24 август 1995: Истерията около Windows 95

Добрият маркетинг и качеството на продукта

не само правят Windows 95 най-предпочитана операционна система, но и превръщат „Майкрософт“ в наложено име, привличайки вниманието на света към основателя ѝ  - Бил Гейтс.

Windows 95 остава в историята и почти всеки може да си спомни за нея.

През 2019 вече софтуерният гигант „Майкрософт“ стана третата американска компания, след Apple и Amazon, която преминава психологическата граница от 1 млрд. щатски долара капитализация.

От компанията се похвалиха и че трите основни направления в дейността й се представят много добре. Приходите на бизнес решенията, включващи Office, LinkedIn и Dynamics са 10.2 млрд. щ. долара, при клауд и сървърните услуги и продукти този показател е 9.7 млрд. щ. долара, а при потребителските (включително Windows, Xbox и Surface) – 10.7 млрд. щ. долара. 

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@