20

Държавата създава нов орган, който да се справи с проблемите по пътищата. Досегашната комисия съществува от 15 години. В нея членуват представители на всички министерства, а председателят й е вътрешният министър.

Част от стратегията за подобряване на пътната безопасност, която изпълнява междуведомствената комисия, е безопасната инфраструктура на всички видове пътища в страната. Подобряване на републиканската пътна мрежа е акцент в стратегията, заложена още през 2011 г.

"Републиканската пътна мрежа не е изпълнена, защото има недофинансиране", коментира за NOVA вътрешният министър Валентин Радев. И допълни, че досега не са писани годишни доклади за дейността на комисията. Такъв доклад за първи път е създаден тази година. 

В момента комисията разпределя фонд от 62 млн. лева.

На последното съвещание са обсъждани мерки за безопасност на пътя през лятото, както и липса на информация от министерствата на транспорта и регионалното развитие, които спъвали старт по проекти за над 4 млрд. евросредства. По план тези пари трябвало да бъдат усвоени след 2021 г., но се наложило да бъдат заявени сега. 

Министър Радев беше категоричен, че на последното съвещание не е говорено за участъка край Своге. 

Оцеляла след Своге: Рожденият ми ден вече е 25 август

Все още не е ясно с какво създаването на нов контролиращ орган ще подобри работата по пътната безопасност. Управляващите ще гадаят дали ще я подобри в следващите две седмици. Дотогава нерешените задачи от действащата стратегия остават.  

След трагедията в Своге - предвиждат нови законови промени, които ще засегнат и младите шофьори

След трагедията край Своге се предвиждат нови законови промени, които ще засегнат и младите шофьори. Те ще бъдат изпитвани по нови правила.

Депутатите ще трябва да решат дали коланите и видеорегистраторите да станат задължителни във всеки автобус. Предвиждат се и санкции, ако в предложения гратисен период от 6 месеца фирмите не оборудват своите автобуси. Санкцията за шофьор на автобус без колани ще бъде 500 лв., а за фирмата превозвач - 3000 лв.

Ако автобусът не е оборудван с видеорегистратор, фирмата ще трябва да заплати глоба от 1500 лв.

"Видеорегистраторът ще снима, за да може при дадено произшествие, да се установи причината за възникването му", заяви Бойко Рановски, изпълнителен директор на "Автомобилна администрация".

Предвижда се промяна и в теоретичния и практическия изпит на кандидат-шофьорите. Специални видеа ще поставят в реална ситуация курсистите по теория, а практическият изпит ще се провежда на три етапа: на учебни площадки или полигони, в града и извън него.

"Искаме да видим дали кандидатът може да оцени правилно опасностите, които е възможно да възникнат на пътя", каза още Войновски.

Очаква се промените в закона да влязат в парламента в първите дни на септември. 

Вижте още:

Жители на Своге излизат на протест пак, трима от ранените с опасност за живота

СНИМКИ ОТ МЯСТОТО НА ИНЦИДЕНТА МОЖЕ ДА ВИДИТЕ В ГАЛЕРИЯТА НИ

Съдът пусна шофьора на автобуса

Разказ на жена, оцеляла в автобуса

Борисов: Към никого няма да има пощада

Свидетелите на катастрофата: Какво е станало

Министър: Използваният асфалт край Своге е недопустим

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram