Динозаврите определят голяма част от представите ни за далечното минало на Земята. Именно затова откритието на учените от университета в  Северна Каролина, начело с Тери Гейтс, е от такава важност.

Името Galagadon nordquistae, което те дават на древния вид сладководна акула, е вдъхновено от японска видеоигра от 80-те години. Фосилите на зъби много наподобяват формата на извънземните кораби от Galaga.

Новооткритият вид е обитавал водите на днешните територии на Южна Дакота. И за разлика от своя античен братовчед мегалодона тази сладководна акула е притежавала миниатюрни размери. Нейната дължина е била едва 45 сантиметра.

Източник: Getty Images

Зъбите на галагадона също били изключително дребни, което води до извода, че той не е бил хищник подобно на тиранозавъра рекс, в чието леговище са открити фосилите.

„Зъбите на тази акула са били подходящи за улов на дребни риби, скариди и охлюви”, разкрива Гейтс.

Според Пийт Маковицки, директор на отдел динозаври към музея „Фийлд” в Чикаго, тази акула е имала плоска форма и кожа на петна, а голяма част от времето си е прекарвала на дъното на водния басейн.

Това откритие ще помогне на учените да разберат повече за това как е изглеждала земната биосфера преди изчезването на динозаврите.

Всеки вид в една екосистема играе специфична роля за нейното развитие. „Не можем да знаем как е изглеждала екосистемата преди масовото измиране Креда-Терциер без да познаваме всички видове, съществували тогава”, допълва Гейтс.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин.