31

П олицаите в Люденшайд спрели за рутинна проверка български микробус с ремарке. На пръв поглед возилото направило добро впечатление. Но запуснатият вид на купето ги накарал да проверят по-внимателно. Повикали и експерт, заедно с когото била направен детайлен преглед на техническото състояние на мерцедеса с българска регистрация, пише "Дойче веле" (Deutsche Welle). Във видеото - вижте как се справят с нелегалните автогонки в Германия.

В крайна сметка списъкът на дефектите се оказал рекордно дълъг -  общо 66, от които 44 на микробуса и 22 на ремаркето.

Според прессъобщението на полицията, спирачките на микробуса работели само отчасти, големи ръждиви дупки по шасито били запълнени и замазани с боя, а ремаркето изобщо нямало амортисьори. "Ръждясалата щайга", както я нарича списание "Фокус", незабавно била спряна от движение, а срещу шофьора е издадено наказателно постановление.

Най-куриозното е, че както микробусът, така и ремаркето само преди четири седмици успешно били преминали годишен технически преглед в България.

Редица германски издания не крият удивлението си от този факт и пишат: "66 дефекта! Опасното возило е имало валиден печат за годишен технически преглед от България".

Специализираното списание за автомобилисти "Аутобилд" говори за "българска бричка". А в един блог на германци, преселили се в България, жена споделя впечатленията си от това как се преминава годишен технически преглед в България.

Тя твърди, че най-голямо внимание българските проверяващи отделят на двигателя и най-вече на това дали номерът на шасито отговаря на този, който е вписан в документите на колата. Германката дори посочва, че ѝ предложили да ползва услугите на пенсиониран български полицай, който срещу съответно заплащане помага, ако има някакви "проблеми".

В Германия техническите прегледи на колите са сериозно изпитание за всички шофьори и собственици. Още преди датата на прегледа повечето автомобили преминават на предварителна проверка в сервиза, където се отстраняват евентуални дефекти. В противен случай собственикът рискува изобщо да не получи печат от оторизираните центрове за годишен технически преглед. Ако там се установят по-сериозни неизправности, автомобилът незабавно се спира от движение, докато те не бъдат отстранени. А след това се минава на повторен преглед.

По данни на TÜV Rheinland - един от тези центрове в Германия, през миналата година над една пета от автомобилите (21,2%) не са получили печат за годност при годишния преглед.

Германските медии често съобщават за технически неизправни български автомобили и товарни камиони, движещи се по магистралите на страната. През миналата година например от движение е бил спрян ТИР с българска регистрация, чиито спирачки били почти неработещи.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@