6

В Копенхаген основното средство за придвижване, който у нас все едно отсъства като алтернатива, е велосипедът.

Откакто Дания внася велосипедите от Франция през 1869 г., те се превръщат в основната форма на транспорт в скандинавските градове.

През 1920 не е необичайно да видите както работническата класа, така и високо-обществените личности да карат колело по улиците. Но с отварянето на метрото, пътуващите имат нова алтернатива за пътуване.

Въпреки че метрото на Копенхаген винаги е било доста ефективно, в много квартали липсват станции и достъпност.

Източник: iStock

В допълнение, нарастващо население от около 10 000 нови жители годишно допълнително натоварват градския транспорт. 

Всеки ден с метрото в Копенхаген пътуват около 200 000 души.

Cityring, 15,5-километрова кръгова линия със 17 нови спирки - което почти удвоява броя на съществуващите станции - сега свързва крайните квартали, които се намират далеч от центъра на града. 

Жителите вече няма да се принуждават да пътуват с велосипед през студените зимни дни на Копенхаген.

Според Хенрик Плоунман Олсън, изпълнителен директор на метрото в Копенхаген, идеята да се създаде новата линия допринася за по-добрата връзка на крайните квартали с центъра. 

"На първо място, това беше въпрос за подобряване на обществения транспорт, правенето му по-ефективен и по-качествен", каза той. "Но също така и за развитието на града в други райони извън централната част."

Обществените площи около 17-те нови станции разполагат със 150 пейки и 800 нови дръвчета. Това позволява на местната власт да отдава обекти на собственици на търговски обекти.

„Виждаме, че новата линия привлича не само магазини, но също така и офиси“, каза Олсън.

Изграждането на линията е дълъг процес, изпълнен с множество препятствия.

Въпреки това, Олсън казва, че строежът на метрото не е възпрепятствало работата на обществения транспорт, за да създадат тунелите.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Interior from Frederiksberg Allé metro station. I love the green color there 💚 The shot was taken early in the morning to get an empty station 😃 1/50 sec at f/7.1, ISO 500 - - - - - - - #cityscape #interior #metro #station #copenhagen #frederiksberg #modernarchitecture #stairway #VisitDenmark #ig_week_denmark #loves_united_denmark #Livefromcph #loves_united_copenhagen #wonderlustcopenhagen #copenhagenheat #copenhagensecrets #visitcopenhagen #mincityring #outexploringthestreets #hello_cities #citiesofdreams #city_delight #streets_and_transports #dream_travelpix #igbest_shots #discover_too #travel_drops #instravel #awesome_phototrip #travelworld_addiction

Публикация, споделена от Lucas K 🇩🇰 Copenhagen (@koblua) на

Метрото в Копенхаген работи 24 часа в денонощието,365 дни в годината - рядка услуга, предлагана само от шепа градове по света, включително Ню Йорк, Чикаго и Мелбърн

Преминаването на трасето отнема 24 минути, а средната скорост е около 40 километра в час, но когато влакът достигне максимална скорост, той може да пътува със скорост 90 километра в час.

За разлика от по-старите гари, всички нови спирки на линия 3 са оборудвани с два асансьора вместо един.

Станциите са проектирани така, че да се интегрират със заобикалящата ги среда. Например на гарата Frederiksberg Allé, зелената цветова гама на интериора е привикване към открития парк, който посреща пътниците.

Приходите от продажбата на билети се реинвестират в поддръжка и тримесечните проучвания на пътниците.

Това ще даде насоки на хората, които работят в метрото, какво работи, какво не и къде трябва да се насочат повече средства.

Велосипедите са позволени в метрото по време на ненатоварените часове, а всяка гара осигуряват място за съхранение на двуколесните превозни средства, така, че пътниците да могат да ги оставят през деня. 

Екраните на изходните точки на метрото обявяват оставащото време до автобусните и влаковите линии.

Въпреки че функциите на метрото вълнуват потребителите, Олсън смята, че „най-важното е, че не е нужно да търсят график за влаковете“, каза той. "Можете просто да влезете в гарата и веднага след това ще пристигне влак." 

С отварянето на M3 Cityring, очакванията са приходите да нараснат от 65 милиона на 122 милиона до 2020 г., а през следващите пет години се очаква да бъдат отворени и двете разширения към съществуващата линия M4.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитни новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

6 коментара
 
Volvo XC40 Recharge P8 AWD е с пробег над 400 км (WLTP) и мощност от 408 к.с.
Ексклузивно

Е-колите стават все по-популярни в Европа

Преди 54 минути
Снимка: iStock
Ексклузивно

Отново силно земетресение в Турция

Преди 2 часа
Брекзит монета влиза в обръщение
Ексклузивно

Брекзит монета влиза в обръщение

Преди 4 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини