Учени: Дървениците тормозят света 115 млн. години

И мали ли сте си работа с дървеници? Ако да, то със сигурност знаете каква напаст са и колко трудно е човек да се отърве от тях.

Ако не сте имали, може само да се радвате, защото както става ясно, дори птеродактилите е трябвало да се изправят срещу тези досадни кръвожадни насекоми.

Проучване, публикувано този месец в научното списание Current Biology, предоставя информация, според която дървениците съществуват под една или друга форма вече 115 млн. г.

Тези паразити са населявали Земята заедно с динозаврите

За да проследят произхода на дървениците, учени в продължение на 15 г. събират различни живи видове дървеници от целия свят, както и музейни екземпляри.

Екипът сравнява ДНК на събраните екземпляри, за да установи колко видове е имало в миналото и колко често нови видове са се появявали, за да тормозят човечеството и другите потенциални домакини.

Първата голяма изненада е, че дървениците са доста по-стари от прилепите, които се считаха за първите приемници на тези паразити“, споделя водещият на проучването Щефен Рот от Университетския музей на Берген в Норвегия.

Рот и колегите му откриват, че дървениците всъщност предхождат прилепите с около 50 млн. г. и че първите представители на вида са били така устроени, че да тероризират само един вид. Учените обаче все още не са наясно кой е бил първият домакин на дървениците.

Насекоми в менюто

Пощели ли са се тиранозаврите от дървеници?

Учените смятат, че това е малко вероятно, тъй като дървениците предпочитат да се хранят от видове, които имат дом. Затова добър приемник са птиците със своите гнезда, прилепите, както и хората с огромните си легла.

За разлика от нас, динозаврите не са се спирали за дълго време на едно място, а са ловували и мигрирали постоянно. Доста неудобно за мързеливите дървеници, които след като си похапнат, биха искали да поспят „у дома“.

Добра закъсняла новина за динозаврите и лоша за нас.

Учените откриват още, че два от видовете дървеници, които съществуват и до днес, са по-стари от Homo sapiens.

Следващата цел на екипа е да разбере как всъщност тези паразити са еволюирали така, че да могат да се хранят с човешка кръв и, разбра се, как може това да се контролира.

Зимните приключения започват