С ините сливи могат да предотвратят загубата на костна маса и да запазят здравината на костите на жените в постменопауза, особено на таза и пищяла, съобщи ЮПИ, позовавайки се на две изследвания на американски учени, предаде БТА.

Първото изследване в университета на Пенсилвания разглежда възпалението и здравето на костите,

а свързано с него клинично изпитание в същия университет оценява ефекта от консумацията на 50 грама или 5-6 сушени сини сливи на ден и 100 грама или 10-12 сушени сини сливи на ден върху костната минерална плътност, костната геометрия и приблизителната здравина на костите 12 месеца.

Общите резултати са базирани на данни от 235 жени в постменопауза. 

По-голямото разпространение на остеопорозата сред жените над 50-годишна възраст, отколкото сред мъжете, отчасти се дължи на намаляването на нивата на естроген с настъпването на менопаузата, което води до загуба на костна плътност. Недостигът на естроген също така допринася за увеличаване на възпалителните медиатори, които потискат образуването на костна маса.

Първото проучване изследва връзката между циркулиращите клетки,

които освобождават вещества за намаляване на възпалението, известни като възпалителни медиатори, и различни показатели за здравето на костите, включително костна плътност, геометрия и здравина.

Предишни проучвания предполагат връзка между хроничното възпаление и остеопорозата, и риска от фрактури, твърдят учените.

Резултатите показват, че колкото повече възпаления има, толкова по-лошо е здравето на костите.

Това предполага, че възпалението "може да бъде важен медиатор за загубата на костна маса след менопаузата и потенциална цел за хранителни терапии", казва в прессъобщение Кони Роджърс, професор и ръководител на катедрата по хранителни науки в Университета на Джорджия.

Второто проучване включва контролна група, която не е консумирала сушени сини сливи,

друга с 50 грама (пет до шест сушени сини сливи) на ден, трета със 100 грама (10 до 12 сушени сини сливи) на ден и сборна група - жени, консумирали пет до шест или 10 до 12 сушени сини сливи на ден.

"По-рано доказахме, че консумацията на пет до шест сушени сини сливи дневно 12 месеца води до запазване на костта в областта на тазобедрената става, като тази констатация се наблюдава на шест месеца и се запазва до 12-ия месец.

"В тази втора част на рандомизираното контролирано проучване 3D изобразяването

на костта предостави допълнителна информация за реакцията на костта към ежедневната консумация на сини сливи", казва в съобщението Мери Джейн Де Соуза, главен изследовател.

Последните резултати показват, че консумацията на сушени сини сливи

"запазва обемната костна минерална плътност и здравина в носещите тежестта пищялни участъци, отбелязва Де Соуза, заслужил професор и директор на Лабораторията за женско здраве и физически упражнения в Пенсилвания.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Рекорден срив във Франция: Жега и медузи блокираха ядрените централи

Рекорден срив във Франция: Жега и медузи блокираха ядрените централи

Свят Преди 10 минути

Над 20% от капацитета на френските АЕЦ е неизползваем заради сушата и жегите. В най-голямата централа в Западна Европа „Гравлин“ блоковете бяха спрени, след като рояци от медузи запушиха охладителните помпи за реакторите

<p>Отвориха първия &bdquo;Музей на глупостите&ldquo; и балканския абсурд</p>

Отвориха първия „Музей на глупостите“ и балканския абсурд в Любляна

Свят Преди 54 минути

Ракията, самоиронията и прочутото „Йебига“ са сред основните теми на необичайната експозиция

По „Младежка заетост+“ младите хора могат да бъдат включени в платен стаж, обучение по време на работа или субсидирана заетост за период от шест месеца.

Как да започнете първа работа: Над 3100 места вече са разкрити за младежи

Парите ни Преди 54 минути

Още близо 1500 позиции са в процес на одобрение, а проектът предвижда подкрепа за най-малко 8520 млади хора

Министерският съвет прие управленската програма на правителството

Министерският съвет прие управленската програма на правителството

България Преди 56 минути

Народното събрание вече работи по законодателната програма

Пълното слънчево затъмнение отваря нови врати: Вижте дали вашата рождена дата е сред късметлийските

Пълното слънчево затъмнение отваря нови врати: Вижте дали вашата рождена дата е сред късметлийските

Любопитно Преди 1 час

Вижте дали сте сред късметлиите, кои зодии трябва да внимават и кои часове от вечерта крият астрологичен капан

Румъния спира АЕЦ „Черна вода“

Румъния спира АЕЦ „Черна вода“

Свят Преди 1 час

Процесът ще започне в четвъртък сутринта в 7:00 часа

Стоян Колев отива на съд за агресивно шофиране и употреба на кокаин

Стоян Колев отива на съд за агресивно шофиране и употреба на кокаин

България Преди 1 час

Инфлуенсърът е обвинен и за непристойно поведение в Съдебната палата в Пазарджик

Арестуваха мъж, предизвикал пожар в Пазарджишко

Арестуваха мъж, предизвикал пожар в Пазарджишко

България Преди 1 час

Огънят е бил потушен, но пламъците са унищожили камион, стопански навес с около 100 бали сено и пет куб. м дървен материал

Шофьор на тир с положителни проби за два вида наркотици помете мантинела и продължи по АМ "Тракия"

Шофьор на тир с положителни проби за два вида наркотици помете мантинела и продължи по АМ "Тракия"

България Преди 1 час

По информация на полицията мъжът е криминално проявен и осъждан

14-годишен опита да избяга от полицията, заби се челно в патрулка

14-годишен опита да избяга от полицията, заби се челно в патрулка

България Преди 2 часа

На негов родител е съставен акт за нарушение на Закона за движение по пътищата

Снимката е илюстративна

Безпрецедентен сблъсък: Сурогатна майка отказа аборт и предизвика съдебна буря

Свят Преди 2 часа

Биологичните родители съдят жената заради сърдечен дефект на плода, но тя избяга в друг щат, за да спаси живота на бебето

САЩ и Иран удължават 60-дневното примирие

САЩ и Иран удължават 60-дневното примирие

Свят Преди 2 часа

Вашингтон и Техеран дадоха съгласие да удължат 60-дневното споразумение, изтичащо на 17 август. Преговорите бяха блокирани заради разногласия около Ормузкия проток и последвалите взаимни военни удари в Близкия изток

Държавата ускорява финансирането на общините и ключови инфраструктурни проекти

Държавата ускорява финансирането на общините и ключови инфраструктурни проекти

България Преди 2 часа

Предвиждат се проверки за разходването на публичните средства и нови възможности за финансиране на общински проекти с европейски средства

Ново изригване на Етна наруши въздушния трафик в Сицилия

Вулканът Етна парализира Сицилия - летището в Катания е затворено

Свят Преди 2 часа

Хиляди пътници са засегнати, а въздушното пространство остава ограничено поне до 19:00 ч. българско време

Социалните служби работили с едно от децата, задържани за убийството в Пловдив

Социалните служби работили с едно от децата, задържани за убийството в Пловдив

България Преди 2 часа

Подаден сигнал за поведението му е постъпил още преди трагедията, съобщи социалният министър Наталия Ефремова