П роучване показа, че пиенето на ферментирал (тъмен) чай всекидневно може да помогне при балансирането на нивата на кръвната захар и да предотврати диабет тип 2 - заболяването, най-тясно свързано със затлъстяването, съобщи ЮПИ.

Експерти проучиха навиците на пиене на чай и риска от диабет сред хората в Китай. Китайците, които пият тъмен чай всеки ден, са имали 53% по-нисък риск от развитие на преддиабет и 47% намален риск от диабет тип 2 в сравнение с хората, които никога не пият чай.

Преддиабетът се отнася до нива на кръвната захар, които са по-високи от нормалното, но все още не са достатъчно високи, за да може състоянието да бъде наречено диабет.

Тъмният чай е отлежал чай от Китай, който е преминал през интензивен процес на ферментация и е богат на здравословни бактерии или пробиотици, които могат да подобрят чревното здраве.

Онези участници в проучването, които пият чай всеки ден, са имали 15% по-нисък риск от преддиабет и 28% намален риск от диабет тип 2 в сравнение с онези, които никога не пият чай. Тези ползи са още по-изразени сред хората, които пият ферментиралия чай всеки ден.

Хората, които страдат от диабет, не могат да изхвърлят излишната глюкоза с урината си, така че има риск нивата на кръвната им захар да се повишат. Онези, които редовно пият тъмен чай обаче, изглежда вместо това имат значително увеличение на количеството кръвна захар, изхвърлена с урината. Пиенето на чай също подобрява инсулиновата резистентност. Хората с диабет не произвеждат инсулин или са резистентни към неговите ефекти, а инсулинът е необходим за регулиране на нивата на кръвната захар.

Но експертите предупредиха, че са необходими повече проучвания, преди да се направят каквито и да било заключения за това как или дали тъмният чай влияе върху риска от диабет. Сега изследователите провеждат изследване, което разглежда ползите от тъмния чай върху контрола на нивата на кръвната захар при хора с диабет тип 2.

Основният извод от това изследване е, че сред възрастните, живеещи в китайски общности, редовната консумация на чай, особено тъмен чай, е свързана с няколко положителни ефекта за здравето“, каза Едуин Торес, практикуваща медицинска сестра, която специализира в грижите за хора с диабет в Института „Флейшър“ за диабет и метаболизъм към Медицински център „Монтефиоре“ в Ню Йорк.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
ЦИК прие хронограма за президентските избори

ЦИК прие хронограма за президентските избори

България Преди 27 минути

До 9 септември ЦИК трябва да определи условията и реда за провеждане на предизборната кампания

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Свят Преди 57 минути

Експлозията избухна в следобедните часове в град Колеферо

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Свят Преди 3 часа

100 литра дъжд на квадратен метър са паднали само за един час

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

България Преди 5 часа

DARA: Всички погледи са във вас в момента

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

България Преди 5 часа

За целта правителството е в постоянен диалог с Европейската комисия

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

България Преди 5 часа

На собствениците са съставени актове за административни нарушения

11 септември 2001 година, когато бе атакувано сърцето на Америка

13 август 2001: Хитрият ход на КСМ, който остава незабелязан преди 11 септември

Свят Преди 6 часа

КСМ е бил известен на американското разузнаване още от 90-те години, но през юни 2001 г. получава виза под фалшива самоличност

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

Свят Преди 6 часа

Антъни Хайнс, Джереми Уилямс и Карлос Куеста-Родригес са осъдени за убийства в три различни щата

Илияна Йотова поздрави Бургас за  „Евровизия“

Илияна Йотова поздрави Бургас за „Евровизия“

България Преди 6 часа

Президентът: Нека бургазлии се гордеят с прекрасния си град

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Свят Преди 6 часа

"Унижение" за американския лидер

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Свят Преди 7 часа

От полицията заявиха, че на този етап няма непосредствени признаци за саботаж

Част от професиите, които традиционно дават първа работа на младите хора, се свиват, докато технологичните промени увеличават нуждата от нови умения.

67 милиона младежи са безработни: Технологиите променят първите стъпки в кариерата

Парите ни Преди 7 часа

Младежката безработица расте, а част от традиционните начални позиции на пазара на труда намаляват

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

България Преди 7 часа

Пулев: Правителството работи неуморно и в правилната посока

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 7 часа

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Любопитно Преди 8 часа

Парис Джексън разкри неподозряни подробности за детството си с Майкъл Джексън, строгите забрани за телевизия и атракциони, както и за тежката си битка с наркотичната зависимост, от която е напълно излекувана и трезва от 2020 година насам