Д обре известно е, че умерената консумация на кафе може има положително въздействие върху здравето. Пиенето на няколко чаши кафе дневно намалява риска от много здравословни проблеми, включително сърдечни заболявания, диабет тип 2 и някои видове рак.

С напредването на възрастта повечето хора са изправени пред изпитанието да се борят и с излишните килограми, които се натрупват значително по-лесно в по-напреднала възраст. 

Но може ли кафето да помогне за предотвратяване на това постепенно увеличаване на теглото? 

Група изследователи са проучили дали пиенето на допълнителна чаша кафе на ден - или добавянето на захар или сметана към него - води до отслабване или покачване на килограми.

Изследването им е установило връзка между кафето и отслабването. 

Хората, които пиели по една допълнителна чаша кафе дневно, наддали с 0,12 кг. по-малко от очакваното за четири години. Тези, които добавяли захар, напълнели малко повече за същия период от време.   

Пиенето на 2 чаши кафе на ден може да ни убие

Какво е установило проучването? 

Изследователите комбинирали данни от три големи проучвания, проведени в Съединените щати. 

Участниците и в трите проучвания са попълвали въпросници преди старта на изследването, както и в края на проучването. Чрез тях учените са успели да оценят хранителните навици на участниците.

Използвайки данните от въпросниците, изследователите анализирали промените при приема на кафе и промените в теглото на участниците.  

Изследователите установяват, че увеличаването на приема на неподсладено кафе с кофеин или без кофеин с една чаша дневно е свързано с наддаване на тегло. Добавянето на сметана, мляко или немлечна алтернатива не е повлияло значително на теглото. 

Добавянето на захар (една чаена лъжичка) към кафето обаче е свързано с повишаване на теглото, посочват учените.  

Според експертите тези резултати са били по-силно изразени при по-младите участници, които са имали по-висок индекс на телесна маса преди старта на проучванията. 

Кои хора не трябва да пият кафе

Как кафето може да помогне за регулиране на теглото? 

Кофеинът е естествен стимулант, за който е доказано, че временно намалява апетита.   

Някои хора консумират кафе преди тренировка като стимулант, за да подобрят резултатите си в спортната зала. Въпреки това се смята, че ползата от кофеина е по-скоро краткотрайна, отколкото дългосрочна. 

Доказано е също, че кофеинът ускорява метаболизма, което води до изгаряне на повече енергия, когато тялото е в покой. Този ефект обаче е сравнително малък и не е подходящ заместител на редовната физическа активност и здравословното хранене, категорични са учените.  

Кафето има лек диуретичен ефект, който може да предотврати задържането на вода, вследствие на това се забелязва и понижаване на теглото. Експертите подчертават, че това е загуба на вода, а не на мазнини, и теглото бързо се възстановява, когато се хидратирате отново. 

Струва ли си да консумирате кафе, за да отслабнете? 

Повечето възрастни могат спокойно да консумират около 400 милиграма кофеин дневно. Това се равнява на две чаши еспресо, четири чаши разтворимо кафе или осем чаши черен или зелен чай

Учените съветват, ако сте бременна или кърмите, да се консултирате с вашия лекар, преди да увеличите приема на кофеин, тъй като той може да се отрази на плода, или бебето.

Обожавате кафе? Тези навици могат да ви състарят по-бързо
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Влак дерайлира в Англия, има пострадали

Влак дерайлира в Англия, има пострадали

Свят Преди 51 минути

Двама души са сериозно ранени

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Свят Преди 2 часа

100 литра дъжд на квадратен метър са паднали само за един час

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

България Преди 4 часа

На собствениците са съставени актове за административни нарушения

11 септември 2001 година, когато бе атакувано сърцето на Америка

13 август 2001: Хитрият ход на КСМ, който остава незабелязан преди 11 септември

Свят Преди 5 часа

КСМ е бил известен на американското разузнаване още от 90-те години, но през юни 2001 г. получава виза под фалшива самоличност

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

Свят Преди 5 часа

Антъни Хайнс, Джереми Уилямс и Карлос Куеста-Родригес са осъдени за убийства в три различни щата

Илияна Йотова поздрави Бургас за  „Евровизия“

Илияна Йотова поздрави Бургас за „Евровизия“

България Преди 5 часа

Президентът: Нека бургазлии се гордеят с прекрасния си град

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Свят Преди 5 часа

"Унижение" за американския лидер

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Свят Преди 5 часа

От полицията заявиха, че на този етап няма непосредствени признаци за саботаж

Част от професиите, които традиционно дават първа работа на младите хора, се свиват, докато технологичните промени увеличават нуждата от нови умения.

67 милиона младежи са безработни: Технологиите променят първите стъпки в кариерата

Парите ни Преди 5 часа

Младежката безработица расте, а част от традиционните начални позиции на пазара на труда намаляват

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

България Преди 6 часа

Пулев: Правителството работи неуморно и в правилната посока

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 6 часа

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Любопитно Преди 6 часа

Парис Джексън разкри неподозряни подробности за детството си с Майкъл Джексън, строгите забрани за телевизия и атракциони, както и за тежката си битка с наркотичната зависимост, от която е напълно излекувана и трезва от 2020 година насам

Повечето икономисти очакват още едно повишение на лихвите на ЕЦБ, докато инфлацията остава над целта от 2%.

Икономисти очакват ЕЦБ да вдигне лихвите през септември

Парите ни Преди 7 часа

83% от анкетираните прогнозират депозитната лихва да достигне 2,50%

Нефтът за "Нефтохим Бургас“ е договорен до края на септември

Нефтът за "Нефтохим Бургас“ е договорен до края на септември

България Преди 7 часа

Евгени Симеонов: "Лукойл“ не купува и няма да купува нефт от санкционирани дружества

„Беше луда нощ“: Травис Келси с първи думи след сватбата с Тейлър Суифт

„Беше луда нощ“: Травис Келси с първи думи след сватбата с Тейлър Суифт

Любопитно Преди 7 часа

Звездата от НФЛ за първи път коментира сватбата си с поп иконата в „Медисън скуер гардън“. На грандиозното тържество с 1000 гости присъстваха звезди като Том Круз и Брад Пит, а водещ на пищната церемония беше комикът Адам Сандлър