З ахарният диабет тип 2 е хронично заболяване, при което нивата на кръвната захар са повишени.

На пациентите с това заболяване обикновено се предписва да следват определена диета и да водят здравословен начин на живот. Това обаче не означава, че трябва радикално да промените обичайната си диета и да отделяте няколко часа за упражнения всеки ден.

Например, според проучване, проведено от учени, отказът от сладки газирани лимонади може да има забележим положителен ефект. Обратно, пиенето на определени напитки е свързано с по-ниска честота на диабет. Ето кои са напитките, според Rambler:

Кафе

Новина, която ще зарадва любителите на кафето: ежедневната консумация на 3-5 чаши ободряваща напитка, съдържаща около 70-150 mg кофеин, намалява риска от развитие на диабет тип 2 и сърдечно-съдови заболявания с 26%, сочат проучванията. В тази класация кафето официално води в сравнение с конкурентите си и според учените е най-ефективната и достъпна напитка. Така може да се използва не само за гастрономическо удоволствие, но и за профилактика на някои често срещани заболявания.

„Кафето съдържа различни полезни биоактивни компоненти, като хлорогенни киселини, меланоидини и тригонелин, които могат да намалят оксидативния стрес и възпалението“, се казва в проучването.

Кои хора не трябва да пият кафе

Чай

Хората, които пият 1-3 чаши черен или зелен чай през целия ден, имат 4% по-нисък риск от развитие на диабет тип 2. Ако увеличите дневната порция до 4 или повече чаши на ден, тогава разликата вече е от 17% до 21%. В същото време изследователите отбелязват, че за по-големи ползи към чая трябва да се добави нискомаслено мляко, което също има положителен ефект върху функционирането на сърдечно-съдовата система.

"Чаят е добър източник на полифеноли, особено катехини, които имат антиоксидантни и противовъзпалителни свойства. Катехините могат също така да модулират няколко ключови гена в биосинтезата на триацилглицерол, да предпазват β-клетките на панкреаса и да подобряват редокс състоянието на клетките.", категорични са специалистите, но предупреждават, черният чай, както и кафето съдържат кофеин, с който трябва да се внимава. 

Мляко

Млечните продукти съдържат не само калций, фосфор, селен, витамин А, рибофлавин, но и протеини, които намаляват нивата на кръвната захар. Струва си да се има предвид, че нискомасленото мляко е полезно за тялото, така че експертите са категорични, че няма значение кой от двата вида ще изберете. 

Обожавате кафе? Тези навици могат да ви състарят по-бързо
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Свят Преди 28 минути

Експлозията избухна в следобедните часове в град Колеферо

Швеция намали възрастта за наказателна отговорност на 14 години

Швеция намали възрастта за наказателна отговорност на 14 години

Свят Преди 50 минути

Правителството искаше да намали възрастта, на която децата могат да бъдат изпратени в затвора, на 13 години

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

България Преди 4 часа

DARA: Всички погледи са във вас в момента

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

България Преди 4 часа

За целта правителството е в постоянен диалог с Европейската комисия

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

България Преди 5 часа

На собствениците са съставени актове за административни нарушения

11 септември 2001 година, когато бе атакувано сърцето на Америка

13 август 2001: Хитрият ход на КСМ, който остава незабелязан преди 11 септември

Свят Преди 6 часа

КСМ е бил известен на американското разузнаване още от 90-те години, но през юни 2001 г. получава виза под фалшива самоличност

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

Свят Преди 6 часа

Антъни Хайнс, Джереми Уилямс и Карлос Куеста-Родригес са осъдени за убийства в три различни щата

Илияна Йотова поздрави Бургас за  „Евровизия“

Илияна Йотова поздрави Бургас за „Евровизия“

България Преди 6 часа

Президентът: Нека бургазлии се гордеят с прекрасния си град

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Свят Преди 6 часа

"Унижение" за американския лидер

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Свят Преди 6 часа

От полицията заявиха, че на този етап няма непосредствени признаци за саботаж

Част от професиите, които традиционно дават първа работа на младите хора, се свиват, докато технологичните промени увеличават нуждата от нови умения.

67 милиона младежи са безработни: Технологиите променят първите стъпки в кариерата

Парите ни Преди 6 часа

Младежката безработица расте, а част от традиционните начални позиции на пазара на труда намаляват

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

България Преди 7 часа

Пулев: Правителството работи неуморно и в правилната посока

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 7 часа

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Любопитно Преди 7 часа

Парис Джексън разкри неподозряни подробности за детството си с Майкъл Джексън, строгите забрани за телевизия и атракциони, както и за тежката си битка с наркотичната зависимост, от която е напълно излекувана и трезва от 2020 година насам

Мартин Грийн обясни защо са избрали Бургас за "Евровизия"

Мартин Грийн обясни защо са избрали Бургас за "Евровизия"

Любопитно Преди 7 часа

Мартин Грийн: Искаме да създадем нещо, което носи истински български дух и същевременно е неподражаемо