К афето може не само да ви събуди сутрин, но също така може да ви предложи различни ползи за здравето. От друга страна, кафето понякога може да причини повече вреда, отколкото полза, ако имате високо кръвно налягане.

Всъщност ново проучване установи, че за тези конкретни хора пиенето на две или повече чаши всеки ден може сериозно да увеличи риска от смърт.

Проучването е публикувано от Journal of the American Heart Association и включва 18 570 участници от Япония - над 6 570 мъже и 12 000 жени - всички на възраст между 40 и 79 години. По време на проучването всеки участник премина през прегледи, свързани със здравето и отговори на въпроси, които обхващаха всички минали здравословни състояния или проблеми, както и техния начин на живот и хранене.

След проследяване, в продължение на 19 години, беше установено, че 842 участници са починали поради сърдечно-съдови заболявания. Освен това тези, които стоят зад проучването, отбелязват, че докато пиенето на една чаша кафе всеки ден не изглежда да повишава риска от смърт, свързана със сърдечно-съдови заболявания за участниците, които имат високо кръвно налягане, пиенето на две или повече чаши кафе всеки ден има значително различен резултат.

Кои хора не трябва да пият кафе

В този случай това удвоява риска от смърт, свързана със сърдечно-съдови заболявания за тези, които имат по-високо кръвно налягане, за разлика от хората, които не пият кафе.

„Тези констатации могат да подкрепят твърдението, че хората с високо кръвно налягане трябва да избягват да пият прекомерно кафе“, каза главният автор на изследването Хироясу Исо.

„Тъй като хората с тежка хипертония са по-податливи на ефектите на кофеина, вредните ефекти на кофеина може да надвишат защитните му ефекти и да увеличат риска от смърт“, продължи той.

Кои хора не трябва да пият кафе

Това проучване подчертава необходимостта от оценка на всички напитки и храни, които човек с високо кръвно налягане консумира, за да управлява оптимално нивата на кръвното си налягане.

Що се отнася до това защо две или повече чаши кафе на ден могат потенциално да доведат до негативни резултати за тези с тежка хипертония, учените обясняват, че „кафето може да повиши кръвното налягане до три часа след консумация при определени индивиди“.

Когато кръвното налягане се повиши при хора с тежка хипертония, това може да причини повече животозастрашаващи събития като инсулт, инфаркт или аневризма на аортата.

Лекарите съветват, че ако има повишаване на кръвното налягане след консумация на една чаша кафе, най-добре е да го избягвате напълно.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Японските ракети уплашиха Източна Азия

Японските ракети уплашиха Източна Азия

Свят Преди 3 часа

Токио засилва трупането на военен потенциал

Затвориха плаж "Изток" в Свети Влас заради фекални води

Затвориха плаж "Изток" в Свети Влас заради фекални води

България Преди 5 часа

Ще съставят акт за нерегламентирано заустване на непречистени отпадъчни води в Черно море

Пожарът от взривения склад с боеприпаси пламна отново

Пожарът от взривения склад с боеприпаси пламна отново

България Преди 7 часа

Предстои обезвреждане на установени опасни взривни вещества в района

Отстраниха 27-килограмов тумор от жена в София

Отстраниха 27-килограмов тумор от жена в София

България Преди 7 часа

Пациентката първоначално не потърсила медицинска помощ заради страх от оперативна интервенция

Историческо - Ливан премахна смъртното наказание

Историческо - Ливан премахна смъртното наказание

Свят Преди 8 часа

Така Ливан става първата държава с основно арабско население без екзекуции

Новият механизъм за минималната заплата трябва да съчетае покупателната способност и издръжката на живот с движението на възнагражденията и производителността на труда.

Как ще се определя минималната заплата от 2027 г.

Парите ни Преди 9 часа

Правителството, синдикатите и работодателите се разбраха за критериите, но преговорите за новия механизъм продължават

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

България Преди 9 часа

От Министерството на здравеопазването и ИАМН изразяват своята най-дълбока признателност и поклон пред близките на починалата жена

Задържаха варненец за блудство с момче в Своге

Задържаха варненец за блудство с момче в Своге

България Преди 9 часа

Той е използвал заплахи, за да принуди жертвата

В Унгария избраха нов президент

В Унгария избраха нов президент

Свят Преди 9 часа

73-годишният юрист Андраш Бака беше избран с тайно гласуване със 140 гласа „за“

Над 179 000 души работят по трудов договор на 4 часа дневно, показват данните на НАП, поискани след споровете около новото изчисляване на трудовия стаж.

Колко хора ще засегне новото правило за трудовия стаж при работа на 4 часа

Парите ни Преди 10 часа

Промяната вече е оспорена пред Конституционния съд

Младежи от групата, винена за убийството на Георги Кузев, пребили чужденци и се снимали

Младежи от групата, винена за убийството на Георги Кузев, пребили чужденци и се снимали

България Преди 10 часа

Престъплението е разкрито при разследването на убийството на Младежкия хълм

<p>АЕЦ &quot;Козлодуй&quot; с превантивни мерки заради Дунав, блоковете работят по график</p>

АЕЦ "Козлодуй" с превантивни мерки заради нивото на река Дунав, блоковете работят по график

България Преди 10 часа

Екипите следят денонощно нивото на реката и почистват съоръженията за охлаждащата вода

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Свят Преди 10 часа

52-годишната жена е получила тежка черепно-мозъчна травма

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Любопитно Преди 10 часа

Реални проекти, подкрепящи екипи и свободата да учиш превръщат първите седмици в професионално приключение

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Свят Преди 10 часа

Това съобщи британската Служба за морски търговски операции