П олзите от редовната консумация на зелен чай са потвърждавани от експертите многократно. Той се отличава с пресичане на ферментацията при производството му, което запазва максимално полифенолите (биоактивни фитохимикали) в него и антиоксидантната им мощ. 

Тази напитка е по-полезна, отколкото предполагате

Традиционната източна медицина

го прилага за опазване и възстановяване както на физическото, така и на психическото равновесие и здраве. Използва го при храносмилателни проблеми, нарушения в работата на сърдечносъдовата система, за лечение на трудно заздравяващи рани.

Какво се случва с тялото ви, ако пиете чай всеки ден

Източник: iStock Photos/Getty Images

Група учени от Федералния технологичен институт в Цюрих сега обаче са установили,

че механизмът на действие на зеления чай върху организма всъщност е по-сложен, отколкото се е смятало. 

Резултатите от изследването им са публикувани в списание Aging.

Тази напитка може да удължи живота ви с години

Напитката съдържа катехини, които

забавят процеса на стареене. Смята се, че тези вещества са антиоксиданти, които предотвратяват оксидативния стрес в организма, причинен от агресивните свободни кислородни радикали, и по този начин помагат да се избегне увреждане на клетките или на ДНК.

Пийте тази любима напитка за здраво сърце

Учените от университета в Цюрих изследвали

внимателно как действат катехините върху кръглите червеи C. Elegans и стигнали до парадоксално заключение - вместо да потискат оксидативния стрес, полифенолите на зеления чай допринасят за него.

Това не са антиоксиданти, а прооксиданти, които подобряват способността на организма да се защитава, обяснява ръководителят на изследователския екип професор Майкъл Ристоу. 

5 съвета как да засилите метаболизма си

Според авторите на проучването, краткосрочен скок на оксидативния стрес позволява на тялото да се адаптира към този вреден процес и укрепва защитните способности на клетките.

Източник: iStock Photos/Getty Images

Експериментите показват, че катехините

удължават живота и подобряват физическото състояние на експерименталните нематоди. 

Заключенията на учените могат да се разширят и до хората, тъй като основните биохимични процеси, чрез които организмите неутрализират свободните радикали на кислорода, са еднакви при почти всички същества. 

Ристоу препоръчва да се пие зелен чай, тъй като в черния чай полезните прооксиданти се унищожават от ферментацията.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Японските ракети уплашиха Източна Азия

Японските ракети уплашиха Източна Азия

Свят Преди 4 часа

Токио засилва трупането на военен потенциал

Затвориха плаж "Изток" в Свети Влас заради фекални води

Затвориха плаж "Изток" в Свети Влас заради фекални води

България Преди 5 часа

Ще съставят акт за нерегламентирано заустване на непречистени отпадъчни води в Черно море

Пожарът от взривения склад с боеприпаси пламна отново

Пожарът от взривения склад с боеприпаси пламна отново

България Преди 7 часа

Предстои обезвреждане на установени опасни взривни вещества в района

Отстраниха 27-килограмов тумор от жена в София

Отстраниха 27-килограмов тумор от жена в София

България Преди 7 часа

Пациентката първоначално не потърсила медицинска помощ заради страх от оперативна интервенция

Историческо - Ливан премахна смъртното наказание

Историческо - Ливан премахна смъртното наказание

Свят Преди 8 часа

Така Ливан става първата държава с основно арабско население без екзекуции

Новият механизъм за минималната заплата трябва да съчетае покупателната способност и издръжката на живот с движението на възнагражденията и производителността на труда.

Как ще се определя минималната заплата от 2027 г.

Парите ни Преди 9 часа

Правителството, синдикатите и работодателите се разбраха за критериите, но преговорите за новия механизъм продължават

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

България Преди 9 часа

От Министерството на здравеопазването и ИАМН изразяват своята най-дълбока признателност и поклон пред близките на починалата жена

Задържаха варненец за блудство с момче в Своге

Задържаха варненец за блудство с момче в Своге

България Преди 9 часа

Той е използвал заплахи, за да принуди жертвата

В Унгария избраха нов президент

В Унгария избраха нов президент

Свят Преди 10 часа

73-годишният юрист Андраш Бака беше избран с тайно гласуване със 140 гласа „за“

Над 179 000 души работят по трудов договор на 4 часа дневно, показват данните на НАП, поискани след споровете около новото изчисляване на трудовия стаж.

Колко хора ще засегне новото правило за трудовия стаж при работа на 4 часа

Парите ни Преди 10 часа

Промяната вече е оспорена пред Конституционния съд

Младежи от групата, винена за убийството на Георги Кузев, пребили чужденци и се снимали

Младежи от групата, винена за убийството на Георги Кузев, пребили чужденци и се снимали

България Преди 10 часа

Престъплението е разкрито при разследването на убийството на Младежкия хълм

<p>АЕЦ &quot;Козлодуй&quot; с превантивни мерки заради Дунав, блоковете работят по график</p>

АЕЦ "Козлодуй" с превантивни мерки заради нивото на река Дунав, блоковете работят по график

България Преди 10 часа

Екипите следят денонощно нивото на реката и почистват съоръженията за охлаждащата вода

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Свят Преди 10 часа

52-годишната жена е получила тежка черепно-мозъчна травма

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Любопитно Преди 11 часа

Реални проекти, подкрепящи екипи и свободата да учиш превръщат първите седмици в професионално приключение

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Свят Преди 11 часа

Това съобщи британската Служба за морски търговски операции