И ма десетки проучвания, които предполагат, че намаляването на риска от сърдечносъдови заболявания може да бъде толкова ароматно, колкото чаша черен, зелен, бял и дори билков чай.

Голямо наблюдателно проучване в Европейския журнал за превантивна кардиология анализира здравна и поведенческа информация от 100 000 китайци за период от над 7 години.

Докладът от 2020 г. разкрива, че

хората, котио пият повече от 3 чаши чай седмично

са изложени на до 20% по-малък риск от сърдечен удар и до 22% по-малък риск от смърт от сърдечносъдово заболяване в сравнение с хората, които пият по-малко от 3 чаши чай седмично.

Тази напитка може да удължи живота ви с години

Друго проучване, обхванало над 40 000 възрастни японци, публикувано в журнала на Американската медицинска асоциация наблюдава 26% по-нисък риск от смърт от инфаркт или инсулт при хора, които пият повече от пет чаши зелен чай на ден.

Как чаят помага на сърцето?

За да разберем защо пиенето на чай може да е толкова полезно за сърцето, трябва да разгледаме как кръвното налягане влияе върху здравето на сърцето. Високото кръвно, наречено хипертония, уврежда стените на артериите, правейки ги по-твърди и може да доведе до запушването им.

Колкото по-високи са показанията на кръвното ви налягане, толкова по-голям риск имате от сърдечносъдови заболявания. Когато кръвоносните ви съдове не са толкова еластични, колкото би трябвало, притокът на кръв и кислород към и от сърцето намалява, което води до болка в гърдите и вероятно сърдечен удар или сърдечна недостатъчност.

„Изследванията показват, че високата консумация на чай води до по-здраво сърце и намалява риска от заболяване“, казва диетологът Лиза Ричардс. „Това е така, защото чайовете съдържат полезни растителни съединения, известни като полифеноли, които действат като антиоксиданти в организма“, обяснява тя.

Какво се случва с тялото ви, ако пиете чай всеки ден

Чаят и неговите метаболити като полифенолите играят роля за отпускане на артериите, като намаляват възпалението и засилват активността на азотния оксид в ендотела, слоя от клетки, покриващи вътрешността на кръвоносните съдове.

Основното съединение на чая е EGCG

Чаят може също така значително да намали риска от сърдечни заболявания и инсулт чрез намаляване на липопротеините с ниска плътност, „лошия“ холестерол, който може да се натрупва в артериите и да образува плаки. „Зеленият чай е пълен с полифеноли и катехини, две антиоксидантни съединения, признати за техните противовъзпалителни свойства“, казва експертът по кулинария и чай Кристен Лорез.

„Зеленият чай е особено богат източник на мощна форма на катехин, наречен епигалокатехин галат, или EGCG, за който е доказано, че „изключва“ гените, които предизвикват затлъстяване, диабет и съхранение на коремни мазнини“, според Кели Чой, един от авторите в сайта Eat This Not That.

Най-добрите чайове за спокоен сън

Чай за триглицеридите!

Според Nutrition Journal, зеленият чай също е показал, че подобрява нивата на холестерола. Но ако предпочитате вкуса на черния чай пред зеления, не се притеснявайте.

„Установено е, че черният чай понижава триглицеридите, опасни мазнини в кръвта, и повишава HDL „добрия“ холестерол поради полифенолите, съдържащи се в този чай“, казва Лиза Ричардс. „Тези съединения придават на чайовете ярките им цветове, което означава, че билковите чайове осигуряват множество полифеноли, което води до подобни ползи“, добавя тя.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Японските ракети уплашиха Източна Азия

Японските ракети уплашиха Източна Азия

Свят Преди 4 часа

Токио засилва трупането на военен потенциал

Затвориха плаж "Изток" в Свети Влас заради фекални води

Затвориха плаж "Изток" в Свети Влас заради фекални води

България Преди 6 часа

Ще съставят акт за нерегламентирано заустване на непречистени отпадъчни води в Черно море

Пожарът от взривения склад с боеприпаси пламна отново

Пожарът от взривения склад с боеприпаси пламна отново

България Преди 8 часа

Предстои обезвреждане на установени опасни взривни вещества в района

Отстраниха 27-килограмов тумор от жена в София

Отстраниха 27-килограмов тумор от жена в София

България Преди 8 часа

Пациентката първоначално не потърсила медицинска помощ заради страх от оперативна интервенция

Историческо - Ливан премахна смъртното наказание

Историческо - Ливан премахна смъртното наказание

Свят Преди 9 часа

Така Ливан става първата държава с основно арабско население без екзекуции

Новият механизъм за минималната заплата трябва да съчетае покупателната способност и издръжката на живот с движението на възнагражденията и производителността на труда.

Как ще се определя минималната заплата от 2027 г.

Парите ни Преди 10 часа

Правителството, синдикатите и работодателите се разбраха за критериите, но преговорите за новия механизъм продължават

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

България Преди 10 часа

От Министерството на здравеопазването и ИАМН изразяват своята най-дълбока признателност и поклон пред близките на починалата жена

Задържаха варненец за блудство с момче в Своге

Задържаха варненец за блудство с момче в Своге

България Преди 10 часа

Той е използвал заплахи, за да принуди жертвата

В Унгария избраха нов президент

В Унгария избраха нов президент

Свят Преди 11 часа

73-годишният юрист Андраш Бака беше избран с тайно гласуване със 140 гласа „за“

Над 179 000 души работят по трудов договор на 4 часа дневно, показват данните на НАП, поискани след споровете около новото изчисляване на трудовия стаж.

Колко хора ще засегне новото правило за трудовия стаж при работа на 4 часа

Парите ни Преди 11 часа

Промяната вече е оспорена пред Конституционния съд

Младежи от групата, винена за убийството на Георги Кузев, пребили чужденци и се снимали

Младежи от групата, винена за убийството на Георги Кузев, пребили чужденци и се снимали

България Преди 11 часа

Престъплението е разкрито при разследването на убийството на Младежкия хълм

<p>АЕЦ &quot;Козлодуй&quot; с превантивни мерки заради Дунав, блоковете работят по график</p>

АЕЦ "Козлодуй" с превантивни мерки заради нивото на река Дунав, блоковете работят по график

България Преди 11 часа

Екипите следят денонощно нивото на реката и почистват съоръженията за охлаждащата вода

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Свят Преди 11 часа

52-годишната жена е получила тежка черепно-мозъчна травма

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Любопитно Преди 11 часа

Реални проекти, подкрепящи екипи и свободата да учиш превръщат първите седмици в професионално приключение

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Свят Преди 12 часа

Това съобщи британската Служба за морски търговски операции