К огато хората мислят за храни, свързани с диабет тип 2, те често обвързват заболяването със захарта. Ново проучване от САЩ сочи, че солта също може да е отговорна за заболяването. 

Проучване, проведено от изследователи от Талинския технически университет в Ню Орлиънс, анализира данни на около 400 000 възрастни. Изследователите са наблюдавали здравословното състояние на хората в продължение дванадесет години. През това време около 13 000 са развили диабет тип 2. 

"Премахването на солницата от масата може да помогне за предотвратяване на диабет тип 2", казва един от изследователите в проучването.  

Но наистина ли е толкова просто? 

Като начало, този вид проучване, наречено обсервационно изследване, не може да докаже, че едно нещо причинява друго, а само че един фактор е обвързан с друг, уточнява ScienceAlert. 

“Проучването на изследователите от Талинския технически университет може само да предложи връзка между употребата на сол и риска от развитие на диабет тип 2”, обяснява експертът Дан Грийн.  

Данните, използвани за оценка на употребата на сол, се основават на следния въпрос: "Добавяте ли сол към храната си?" Така зададен, въпросът  изключва консумацията на сол, добавена при готвене. 

Въпросът, на който са отговаряли участниците в проучването, имал следните опциите: „никога/рядко“, „понякога“, „обикновено“ или „винаги“.  

Според Грийн това означава, че не е възможно да се оцени от отговорите, какво количество сол може да бъде обвързано с повишен риск от развитие на диабет тип 2. 

Преработената храна е най-големият враг на организма  

Нормалният прием на сол в страни като Обединеното кралство е около 8 грама или две чаени лъжички на ден. Но около три четвърти от това количество идва от преработени храни.   

Националната здравна служба във Великобритания съветва хората да ограничат дневния си прием на сол до около 6 гр. Масовото намаляване на консумацията на сол е цел на Националната здравна служба, посочва ScienceAlert.

Изследователите са използвали тестове, които отчитат, какъв е приема на сол на всеки от участниците в проучването. Те са направили тестове на урината, които са дали информация за приема на натрий и сол. Този подход предполага, че по-високото съдържание на натрий в урината е свързано с по-висок риск от развитие на диабет тип 2. 

Има някои доказателства, че увеличаването на приема на сол, измерено чрез натрий в урината, може да бъде свързано с повишени нива на хормона на стреса кортизол. Това е свързано с повишено кръвно налягане и намалена ефективност на хормона инсулин. Инсулинът обикновено контролира нивата на кръвната захар и е ключова част от развитието на диабет тип 2.  

Това, в което можем да сме по-сигурни, е, че хората с диабет тип 2, които често имат и високо кръвно налягане, са склонни да виждат подобряване на здравословното си състояние, когато консумират по-малко сол. 

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Свят Преди 18 минути

Експлозията избухна в следобедните часове в град Колеферо

Швеция намали възрастта за наказателна отговорност на 14 години

Швеция намали възрастта за наказателна отговорност на 14 години

Свят Преди 40 минути

Правителството искаше да намали възрастта, на която децата могат да бъдат изпратени в затвора, на 13 години

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

България Преди 4 часа

DARA: Всички погледи са във вас в момента

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

България Преди 4 часа

За целта правителството е в постоянен диалог с Европейската комисия

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

България Преди 5 часа

На собствениците са съставени актове за административни нарушения

11 септември 2001 година, когато бе атакувано сърцето на Америка

13 август 2001: Хитрият ход на КСМ, който остава незабелязан преди 11 септември

Свят Преди 5 часа

КСМ е бил известен на американското разузнаване още от 90-те години, но през юни 2001 г. получава виза под фалшива самоличност

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

Свят Преди 6 часа

Антъни Хайнс, Джереми Уилямс и Карлос Куеста-Родригес са осъдени за убийства в три различни щата

Илияна Йотова поздрави Бургас за  „Евровизия“

Илияна Йотова поздрави Бургас за „Евровизия“

България Преди 6 часа

Президентът: Нека бургазлии се гордеят с прекрасния си град

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Свят Преди 6 часа

"Унижение" за американския лидер

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Свят Преди 6 часа

От полицията заявиха, че на този етап няма непосредствени признаци за саботаж

Част от професиите, които традиционно дават първа работа на младите хора, се свиват, докато технологичните промени увеличават нуждата от нови умения.

67 милиона младежи са безработни: Технологиите променят първите стъпки в кариерата

Парите ни Преди 6 часа

Младежката безработица расте, а част от традиционните начални позиции на пазара на труда намаляват

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

България Преди 6 часа

Пулев: Правителството работи неуморно и в правилната посока

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 7 часа

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Любопитно Преди 7 часа

Парис Джексън разкри неподозряни подробности за детството си с Майкъл Джексън, строгите забрани за телевизия и атракциони, както и за тежката си битка с наркотичната зависимост, от която е напълно излекувана и трезва от 2020 година насам

Повечето икономисти очакват още едно повишение на лихвите на ЕЦБ, докато инфлацията остава над целта от 2%.

Икономисти очакват ЕЦБ да вдигне лихвите през септември

Парите ни Преди 7 часа

83% от анкетираните прогнозират депозитната лихва да достигне 2,50%