1

В ажността на редовния и здрав сън за човешкия организъм е доказана отдавна, пише британското издание „Дейли мейл” (Daily Mail). Как да си го осигурим, без да разчитаме на хапчета и други изкуствени средства?

Първият съвет на специалистите е от рано сутрин

да се излагаме на естествена, дневна светлина.

Защо жените се нуждаят от повече сън, отколкото мъжете

Това „настройва” биологичния часовник на по-ранен час и в края на деня мозъка ще иска сън. Излагането на дневна светлина рано сутрин не означава да ставате по изгрев слънце.

Може да бъде направено и малко след началото на деня. Излагането трябва да е между 30 и 60 минути. Особено ефективно е, ако се комбинира с излагане на естествена, дневна светлина и в края на деня, малко преди залез.

Как да спим добре, според астронавтите от НАСА

Втората мярка –

не прекалявайте с дрямката през деня.

Учени определиха най-вредната поза за сън

Ако сте уморени, да дремнете в свободното си време е много изкушаващо, но тази практика може да наруши вечерния сън, който е най-важен. Дрямката не трябва да бъде по-дълга от 20 минути. По-дълга дрямка от това може да доведе до усещане за отпадналост и да намали бдителността на човек. Дрямката не трябва да се практикува поне 6 часа преди вечерния сън, защото ще му се отрази негативно.

Не правете физически упражнения късно.

Източник: Thinkstockphotos

Звучи противно на логиката, че физическите усилия могат да се окажат вредни за съня, но при някои хора е така. Упражненията повишават телесната температура, а при нощния сън е характерен лек спад. Така физическата активност скоро преди лягане „работи” срещу естествения процес на заспиване. Опитайте се да не тренирате до час или дори два преди лягане. Това не е валидно за всички хора, като на някои упражненията не пречат да заспят.

Третият съвет –

яжте сутрин и в средата на деня.

7 съвета за добър сън от НАСА (СНИМКИ)

Храносмилателните процеси в тялото се забавят с приближаването на времето за спане. Ако поемете много храна преди лягане, това може да доведе до проблеми като производството на големи количества стомашни киселини, което засилва риска от киселини и дискомфорт по време на сън. Освен това проучвания показват, че храната консумирана вечер, в най-голяма степен се „складира” от тялото под формата на мазнини, вместо да се изгаря за необходимата ни енергия.

Четвърти съвет –

кафето наистина може да е вредно за съня ви.

Пиенето на кафе и някои видове чай, като зеления и черния, правят хората по-бдителни и активни, като блокират рецепторите на мозъка за аденозин – химикалът който „казва” на мозъка кога е уморен. Кофеинът обичайно достига максимален ефект около 15 до 45 минути след консумация.

5-минутен трик, с който ще заспите по-бързо

Въпреки това, как се отразява на организма зависи от много неща, сред които теглото на човека, лекарствата, които пие, състоянието на черния му дроб, количествата кофеин, които поема и дори генетичните му особености. В повечето здрави, възрастни хора, кофеинът продължава да циркулира в организма до 5-6 часа след консумацията. Така че е за препоръчване силното кафе или чай през късния следобед да бъдат избягвани.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
<p><strong>7 </strong>любопитни факта за <strong>Библията</strong></p>
Ексклузивно

7 любопитни факта за Библията

Преди 1 час
<p>Знак за винетка и на Е-79 в Благоевград</p>
Ексклузивно

Знак за винетка и на Е-79 в Благоевград

Преди 11 часа
<p>ДАНС влезе в болницата в Раднево</p>
Ексклузивно

ДАНС влезе в болницата в Раднево

Преди 12 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини