Ф изик, който изследва мутациите на вируса SARS-CoV-2, твърди, че е открил доказателства за нов закон на физиката, наречен "втори закон на инфодинамиката", и че той може да означава, че живеем в симулирана вселена. Освен това той смята, че изследването предполага, че теорията за еволюцията е погрешна, тъй като мутациите не са напълно случайни.

(Във видеото може да научите повече за: Трима учени си поделят Нобеловата награда за физика)

Има много неща, които трябва да се разгледат. Първото нещо, което трябва да се каже, е, че необикновените твърдения изискват необикновени доказателства, а досега - както обяснява д-р Мелвин Вопсън в своята работа - ние изобщо не разполагаме с такива. Всъщност дори не сме близо до тях. Въпреки това представените идеи и резултати са интригуващи и интересни, дори ако по-нататъшното проучване или проверка докаже, че са неверни.

В последното си изследване Вопсън разглежда мутациите във вируса SARS-CoV-2 от гледна точка на информационната ентропия (термин, различен от обичайната ентропия).

"Физическата ентропия на дадена система е мярка за всички възможни физически микросъстояния, съвместими с макросъстоянието", обяснява Вопсън в статията.

"Това е характеристика на неносещите информация микросъстояния в системата. Ако приемем, че системата е една и съща, и ако допуснем, че можем да създадем N информационни състояния в рамките на една и съща физическа система (например чрез записване на цифрови битове в нея), ефектът от създаването на определен брой N информационни състояния е формирането на N допълнителни информационни микросъстояния, наложени върху съществуващите физически микросъстояния. Тези допълнителни микросъстояния са състояния, носещи информация, а допълнителната ентропия, свързана с тях, се нарича ентропия на информацията", казва Вопсън.

Според Вопсън докато ентропията има тенденция да се увеличава с течение на времето, информационната ентропия има тенденция да намалява. Илюстрация на това е топлинната смърт на Вселената, при която Вселената достига състояние на топлинно равновесие. В този момент ентропията е достигнала максималната си стойност, но не и информационната ентропия.

При тази топлинна смърт (или малко преди нея) диапазонът от температури и възможни състояния в която и да е област на Вселената е много малък, което означава, че са възможни по-малко събития и може да се наслагва по-малко информация, което прави информационната ентропия по-ниска.

Макар да е интересен като начин за описание на Вселената, може ли да ни каже нещо ново или просто виждаме вторичен, но маловажен начин за описание на ентропията? Според Вопсън идеята е физичен закон, който може да управлява всичко - от генетиката до еволюцията на Вселената.

"Моето изследване показва, че вторият закон на инфодинамиката изглежда е космологична необходимост. Той е универсално приложим и има огромни научни последици", пише Вопсън в The Conversation.

"Знаем, че Вселената се разширява, без да губи или да придобива топлина, което изисква общата ентропия на Вселената да е постоянна. От термодинамиката обаче знаем също, че ентропията винаги нараства. Твърдя, че това показва, че трябва да има друга ентропия - информационна ентропия - която да балансира нарастването", казва Вопсън.

Вопсън разгледа вируса SARS-CoV-2, който е мутирал по време на пандемията COVID-19. Вирусът редовно се секвенира, за да се следи как се променя, най-вече с цел разработване на нови ваксини. При разглеждане на РНК, а не на ДНК, той установява, че информационната ентропия намалява с течение на времето.

"Най-добрият пример за нещо, което претърпява редица мутации в кратък период от време, е вирусът. Пандемията ни даде идеалната тестова проба, тъй като SARS-CoV-2 мутира в толкова много варианти и наличните данни са невероятни", обяснява Вопсон в съобщение за пресата.

"Данните от COVID потвърждават втория закон на инфодинамиката и изследването открива неограничени възможности. Представете си, че разглеждате определен геном и преценявате дали дадена мутация е полезна, преди да се е случила. Това може да бъде технология, която да промени правилата на играта и да се използва в генетичните терапии, фармацевтичната индустрия, еволюционната биология и изследванията на пандемиите", споделя Вопсън.

Според Вопсън това предполага, че мутациите не са случайни, а се управляват от закон, който гласи, че информационната ентропия трябва да остане същата или да намалява с течение на времето. Ако това се потвърди, откритието би било изумително и би преобърнало начина, по който смятаме, че еволюцията работи, но Вопсън посочва подобен експеримент от 1972 г., при който се наблюдава неочаквано намаляване на генома на вирус в продължение на 74 поколения при идеални условия, което според него е в съответствие с втория закон на инфодинамиката.

"Световният консенсус е, че мутациите се случват на случаен принцип и след това естественият подбор определя дали мутацията е добра или лоша за организма", още обяснява той.

Но какво, ако има скрит процес, който задвижва тези мутации?

Всеки път, когато видим нещо, което не разбираме, го описваме като "случайно" или "хаотично", или "паранормално", но това е само нашата неспособност да го обясним.

"Ако започнем да разглеждаме генетичните мутации от детерминистична гледна точка, можем да използваме този нов физичен закон, за да предскажем мутациите - или вероятността за тях - преди да са се случили", казва Вопсън.

Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase

Германия и Чехия обвиниха Русия за кибератаки

Свят Преди 6 минути

Разкриването на хакерите е станало след общо разследване с чешките власти

Задържаха българин с мигранти в Австрия

Модификациите на пода на микробуса първоначално не били забелязани от полицаите

Кремъл с остри критики към Макрон и Камерън заради изявленията им за Украйна

Франция продължава постоянно да споменава възможността за свое пряко въвличане, на терен, в конфликта около Украйна, заяви Дмитрий Песков

ГЕРБ обяви листите си с кандидат-депутати в цялата страна

Бойко Борисов ще е водач в 25-и МИР-София и в 16-и МИР в Пловдив

Пети блок на АЕЦ "Козлодуй" спира работа заради ремонт и презареждане с американско ядрено гориво

Необходимото за първото презареждане количество от новите касети беше доставено на 20 април

Израел потвърди смъртта на заложник в Газа

Съпругата му Йонат е убита при първоначалното нападение

Китай изстреля космическата сонда Chang’e-6 (ВИДЕО/СНИМКА)

Нейната мисия включва събиране на проби от далечната страна на Луната

Избори 2 в 1: "Сиела Норма" ще изпълни обществената поръчка за машинния вот

Компанията беше единствената, която подаде документи за участие в процедурата

Израел назначи нов ръководител на военното разузнаване

Израелските сили обявиха и промени в генералния щаб

Яхия Синуар, лидер на "Хамас" в ивицата Газа

Лидерът на "Хамас" в Газа иска промени по предложението за прекратяване на огъня

Синуар продължава да настоява за гарантиран край на войната и иска дори писмен ангажимент за "безусловно прекратяване на боевете"

НЗОК е дала две положителни становища за частната болница „Мама и аз”

Едното е подписано през февруари 2023 г., а другото през ноември

Внимание, туристи: Планинската служба с предупреждение

Облачно и мъгливо е и има условия за валежи от дъжд през целия ден

„Паркани – най-голямото българско село” в „Темата на NOVA“

Не пропускайте на Великден след централната емисия новини

<p>Засилени мерки за сигурност&nbsp;в София на Велика събота и 6 май</p>

НСО въвежда мерки за сигурност в София на Велика събота и 6 май

От 21:00 ч. на 4 май до 2:30 часа на 5 май се въвежда забрана за използване на безпилотни летателни средства (дронове) в зона с радиус хиляда метра и с център пл. „Свети Александър Невски“

<p>Къде в София има най-много кърлежи</p>

Проф. Кантарджиев за кърлежите: Избягвайте местата, обрасли в бръшлян

Той даде няколко съвета как да се пазим от паразитите

Lincoln Continental

Когато в емблематична американска лимузина са вграждат двигатели от BMW… дизелови

Коя ли умна синя якичка измисля този гениален ход?