Л юбител на колоезденето е Калин, който е на 25 г. и се занимава със сугестопедия, политика и създава неправителствени организации. Живее в столичния квартал „Редута“, близо до парка Гео Милев. Преди около 3 години започва да ходи с велисопед до офиса си.

„Забелязах, че в центъра и околностите не можеш да видиш градския пейзаж от паркирали автомобили. След първите няколко пъти с колело на работа, осъзнах, че е много по-бързо и приятно. Пък и винаги можеш да спреш да се полюбуваш на случайните гледки.“, разказва Калин за Vesti.bg.

Той работи в центъра на София, минава през парка "Гео Милев" и Борисовата градина и пътува 20-25 минути. Наслаждава се на природата около него и пристига зареден с енергия в офиса си.

Младият мъж смята, че шофьорите на автомобили приемат колоездачите като пешеходци. „Липсата на велоалеи из столицата ни е основната ми болежка по тази линия. Не искам да преча на никого, нито да застрашавам живота си, но към момента нямам друг избор“, споделя той.

Калин е категоричен, че това е най-бързият и екологичен метод за придвижване към централната част на града. „Ако изберете да карате колело до работа бъдете търпеливи и изградете подсъзнателна връзка със светофарите. Грижете се за велосипеда си, за да се грижи и той за вас“, съветва той.

Спасимир също отива до работа с колело. Той е на 28 г. по професия е графичен дизайнер и е арт директор в рекламна агенция в София. От 4 години ходи до работата си с велосипед и за него това е станало част от всекидневието му.

Спасимир
Спасимир

„Обичам да карам колело и един ден просто реших да отидо до офиса с него. Живея в квартал "Красно село", а работя близо до Орлов мост, стигам за около 30 мин.“, разказва графичният дизайнер.

С кола пътува около час, като му се налага да чака в изтощителните задръствания, обичайни за час пик в столицата. Освен това се случва да го изнервят и денят му не започва по най-добрия начин.

„Колелото е най-практичното превозно средство в града особено през топлите месеци.“, категоричен е Спас.

Колоездачът смята, че е трудно да насърчи някого да избере друг тип превозно средство, ако е свикнал да се движи с автомобила си. „Уж е по-екологично, но не мисля, че масово хората ги интересува екологията в момента или поне повечето не се интересуват. Тук е характерно да се вярва в преяждането, а не в прераждането. Аз лично се чувствам свободен, когато карам колело. Това е достатъчна причина според мен.“, споделя той.

Спасимир дава пример и на своя колега Мартин, който от скоро също е предпочел велосипеда пред колата. 25-годишният младши бранд мениджър всеки ден се е сблъсквал с един от основните проблеми в динамичната ни столица – липсата на паркоместа.

Мартин
Мартин

„Колегите ми подкрепят екологичните методи за придвижване, които са за предпочитане в района на центъра и това ме мотивира достатъчно, за да започна и аз. Но основната причина е липсата на места за паркиране, влошената инфраструктура в по-тесните улички и пътната обстановка като цяло.“, разказва бранд мениджърът.

Велосипедистът живее в района на квартал „Витоша“ и маршрутът, по който минава, го откъсва от натоварения трафик на града. „Всяка сутрин карам през Ловния парк и през цялата Борисова градина. Страхотно е и много тонизиращо. С колата ми отнема около час, а на две колела едва 20 мин.“

Когато е възможно Мартин избягва натоварените улици, но споделя, че към момента не е имал инцидент с други превозни средства. „Често се случва повечето коли дори да ме изчакват търпеливо, когато не е възможно да ме изпреварят.“, отбелязва той.

Мартин иска да насърчи всеки читател на Vesti.bg, който желае да живее здравословно, да се качи на колелото и сам да се убеди колко е приятно. „Полезно е за духа, тялото и природата! Ще се заредите с енергия, която ви помага да преборите натоварените работни дни, особено, ако професията ви изисква да сте в офис през целия ден. Освен това ви спестява чакането в безкрайните задръствания и отегчителното търсене на паркоместа всеки ден.“

Тримата амбициозни професионалисти са една малка част от хората, които търсят както здравословен, така и полезен за здравето и природата начин за придвижване. С велосипеда винаги ще сте във форма, ще ви кара да се чувствате по-щастливи, ще се наслаждавате на пътуването до работата си и ще ви спести разходи.

А за в бъдеще - защо да не се наредим до държави като Дания, Холандия и Германия? В Копенхаген например още през 2016 г. велосипедите надминаха броя на колите и там променят инфраструктурата на града, за да не се получават велосипедни задръствания.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Трима ранени при стрелба на оживен площад в Германия

Трима ранени при стрелба на оживен площад в Германия

Свят Преди 7 часа

Нападателят е успял да избяга

,

Хърватия ще въведе нова европейска система за граничен контрол

Свят Преди 9 часа

Новата система може да забави проверките по границите

.

Двама убити и петима ранени при руски въздушен удар в Донецка област

Свят Преди 10 часа

Руските удари са нанесли щети на девет къщи - частни жилища, и една църква

Полската опозиция протестира срещу мигрантската политика на премиера Туск

Полската опозиция протестира срещу мигрантската политика на премиера Туск

Свят Преди 11 часа

Според непотвърдени данни в митинга участват няколко хиляди души

.

САЩ няма да разполага американски войски в Газа

Свят Преди 11 часа

Това заяви главнокомандващият адмирал Брад Купър

Google Maps няма да помогне. Тази страна няма имена на улици: Как живеят хората там?

Google Maps няма да помогне. Тази страна няма имена на улици: Как живеят хората там?

Любопитно Преди 12 часа

Всичко по темата може да прочетете в следващите редове

Ердоган възнамерява да посети Ивицата Газа

Ердоган възнамерява да посети Ивицата Газа

Свят Преди 12 часа

Турският лидер подчерта, че след споразумението за прекратяване на огъня „не трябва да има връщане назад“

Айфеловата кула ще бъде съборена през 2026 г.? Ето какво знаем

Айфеловата кула ще бъде съборена през 2026 г.? Ето какво знаем

Свят Преди 13 часа

Последните твърдения в социалните медии предизвикаха безпокойство, че емблематичната Айфелова кула в Париж е планирана за събаряне през 2026 г.

,

„Китай не се страхува“: жителите на Пекин отхвърлят заплахата от мита на Тръмп

Свят Преди 13 часа

В петък американският президент внезапно обяви, че САЩ ще наложат допълнителни 100% мита върху целия китайски внос от 1 ноември „или по-рано“

След срещата в Ню Йорк – нов разговор между Зеленски и Тръмп

След срещата в Ню Йорк – нов разговор между Зеленски и Тръмп

Свят Преди 13 часа

Това съобщи ръководителят на канцеларията на украинския президент

,

„Ние не мълчим“: Протести в страната срещу насилието над деца

България Преди 13 часа

Протестиращите пред Съдебната палата носеха плакати с надписи „Учителят трябва да възпитава, не да травмира“ и „Насилието днес води до насилие утре“

,

Испания под вода: Армията се включи в спасителните операции след проливните дъждове

Свят Преди 14 часа

Над 300 сигнала за помощ само от един град, пътища край лагуната Мар Менор са затворени

НАТО проведе 12-часова патрулираща мисия във въздуха до границата на Русия

НАТО проведе 12-часова патрулираща мисия във въздуха до границата на Русия

Свят Преди 14 часа

Това беше изтъкнато в изявление на британския министър на отбраната Джон Хили

,

Норвежкият Нобелов институт разследва изтичане на информация

Свят Преди 14 часа

Вчера наградата беше присъдена на венецуелската опозиционна лидерка Мария Корина Мачадо

Доналд Туск

Туск обяви: Полша няма да приема мигранти и няма да плаща за това

Свят Преди 15 часа

Отказът на Полша може да има сериозни отражения върху бъдещето на пакта за миграция и убежище на ЕС, който цели да създаде по-справедлив механизъм за споделяне на отговорността