7

И нтелигентните табла, които предупреждават за опасности по пътя пред нас, не могат да функционират нормално преди да се изградят контролни центрове, чиито служители да управляват системата. Това обясни в ефира на „Здравей, България” по NOVA инж. Дончо Атанасов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.

За подобряване на предупредителната система по магистрала „Струма“ център трябва да заработи в Благоевград, обясни инж. Атанасов. Според него,

дори информационното табло, поставено на метри от мястото на верижната катастрофа да изпълняваше напълно функциите си, това можело и да не предотврати произшествието.

„Гъстата мъгла е изключително тежка аномалия. При такива, каквато и техника да има по магистралите, която да предсказва, че има опасности, тя е невидима. Автомагистралата не е най-сигурния път, защото скоростта е много висока. Остава единствено преценката на шофьора“, казва експертът.

И допълва, че предупрежденията на таблата всъщност ще бъдат изписвани от хората в контролните центрове. А обект на наблюдение щели да бъдат зоните между две табла и все

пак щяло да има участъци, които не се обхващат от камерите на таблата.

Интелигентна транспортна система ще бъде изградена по цялото протежение и на магистрала „Тракия“, обясни инж. Атанасов.

Целия разговор чуйте във видеото горе.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@