95

В ъзстановено е движението в двете посоки по АМ „Струма“ в участъка Ново Делчево – Сандански, където във вторник стана врижна катастрофа с 30 коли, съобщи пресцентърът на агенция „Пътна инфраструктура“.

Участъкът беше затворен през целия ден вчера заради инцидента, при който загина един човек, а 13 други са ранени.

Катастрофата е станала около 8 ч. Свидетели разказват, че гъста мъгла буквално задушила магистрала „Струма” и за секунди видимостта станала по-малко от 5 метра.

ВИЖТЕ СНИМКИ ОТ МЯСТОТО НА ИНЦИДЕНТА

Верижната катастрофа на АМ "Струма"

По последна информация

Десет души, пострадали във верижната катастрофа на магистрала „Струма”, остават в болница. Състоянието на трима от тях продължава да е изключително тежко. 

Няколко коли влизат с висока скорост в непрогледната бяла стена. Най-отпред рязко спират два камиона. В тях със страшна сила се удрят няколко коли. За миг общо 30 автомобила стават част от мелето. Шофьорите казват, че освен мъглата, пътят е бил и хлъзгав, информира NOVA.

Интелигентните системи, изградени на фаталната отсечка от магистралата не са предупредили за непрогледната мъгла.

Прокуратурата ще установява има ли някой вина за липсата на информация за влошените условия на пътя.

В ефира на „Здравей, България” по NOVA Мартин Костов от Института за пътна безопасност каза, че през последните два месеца са станали около 10 тежки верижни сблъсъка с 6 жертви. „Ако интелигентните табла по магистралите работеха, щяха да се предотвратят по-сериозните последствия от катастрофата .В ситуацията щеше да помогне и ако на мястото имаше отговорник на пътя, ако стопанинът на пътя беше упълномощил някакво лице за съответния път и след като се види какво е състоянието в конкретната ситуация, да се предприемат съответните мерки да се уведомят шофьорите за голямата мъгла”, категоричен беше той.

Костов коментира, че ако загиналият на „Струма” мъж е бил останал в колата си, вместо да се опитва да предупреждава идващите отзад шофьори за опасността, сега щеше да е жив. „Този човек е постъпил доблестно, но по принцип е по-добре при подобен инцидент да останеш в автомобила”, каза Костов.

Каква е отговорността на държавата?

На въпрос дали шофьорите реагират правилно примъгла или често подценяват ситуацията експертът отговори: „Според мен шофьорите се съобразяват с правилата за движение по пътищата. Има една философия, която е залегнала и в моментния закон за движение по пътищата и има опити тя да бъде прехвърлена и в новия проектозакон, която гласи, че цялата отговорност следва да се прехвърли на шофьорите.

Държавите чиновници, държавната администрация не поемат никаква отговорност. Следва ясно да се разпише каква именно е отговорността на държавата, за да не се оправдава всичко с т. нар. несъобразена скорост. В момента са налице много ситуации, в които всичко се оправдава с несъобразената скорост. Съгласете се, че не може само това да е причината за всички ПТП-та”.

Позицията на АПИ

Изключително внимателното шофиране при много слаба видимост е един от сигурните начини шофьорите да избегнат верижни катастрофи, каквито стават при мъгла и слаба видимост.

Това се посочва в съобщение от АПИ по повод

„опитите за пореден път да се хвърли вина за тежък пътен инцидент върху пътната инфраструктура и то на новоизградена отсечка, сигнализирана с пътни знаци и маркировка по всички правила на нормативната уредба“.

Участъкът между Кресна и Сандански от автомагистрала (АМ)  „Струма“ има изградена техническа инфраструктура за интелигентна транспортна система, посочват от АПИ. Инфраструктурата ще продължи да се надгражда, тъй като е част от цялостния проект за интелигентна транспортна система за лотове 3.1, 3.2 и 3.3 от АМ „Струма“.

Системата ще има общ център за управление на трафика и той ще започне работа със завършването на лот 3.1 между Благоевград и Крупник, тъй като изграждането на центъра за управление е включено в лот 3.1 на АМ „Струма“. Тъй като изграждането на лот 3.3 от Кресна до Сандански завърши предсрочно, а лот 3.1 е в процес на изграждане, от АПИ са предприети стъпки за изграждането на временен контролен център за управление на трафика, който ще е в сградата на Областното пътно управление в Благоевград.

Интелигентната транспортна система включва станции за броене и управление на трафика, видео наблюдение, информационни табла, измерване на теглото на превозните средства и метеорологично наблюдение.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Коментари 95
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

95 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Windows 11

Windows 11 е факт и ще използва Android приложения

Технологии Преди 9 часа

Новата операционната система е създадена с мисъл за десетилетие напред

х

Тайван: Трябва да сме готови за война с Китай

Свят Преди 11 часа

Ще бъде ли нарушено крехкото статукво в Далечния изток

Архив

Учени откриха най-голямата комета досега

Технологии Преди 12 часа

Тя може да се окаже и най-впечатляващата космическа гледка

Дубай

За първи път: "Мадам Тюсо" в Дубай

Любопитно Преди 12 часа

Клонът в Дубай ще бъде домакин на 60 статуи на "световни звезди"

Учен говори за жабите и се страхува от мълчанието им (ВИДЕО)

Учен говори за жабите и се страхува от мълчанието им (ВИДЕО)

Любопитно Преди 12 часа

Газейки през огряно от лунна светлина езерце на източното крайбрежие на Австралия, Майкъл Махони отново се чувства като дете

Етносите, пълни с мистерии

Етносите, пълни с мистерии

Любопитно Преди 13 часа

Вижте кои етнически групи все още карат учените да си чешат главите от недоумение

<p>Жестокост в расо: монах заля митрополити с киселина</p>

Жестокост в расо: монах заля митрополити с киселина

Свят Преди 13 часа

Инцидентът е станал в манастир в Атина

Мария Илиева

Мария Илиева стана майка за втори път

Любопитно Преди 14 часа

Изпълнителката зарадва феновете си през април, когато сподели снимка на порасналото си коремче в своя Instagram

Марк Хопъс

Вокалистът на Blink-182 Марк Хопъс разкри, че има рак

Свят Преди 14 часа

49-годишният Хопъс сподели новината чрез социалните мрежи, като написа: "Имам рак. Гадно е и съм уплашен".

12-етажна сграда се срути във Флорида, жертва и ранени (ВИДЕО)

12-етажна сграда се срути във Флорида, жертва и ранени (ВИДЕО)

Свят Преди 15 часа

Още не се знае колко души са се намирали в нея

ваксина

Безплатна бира, злато, крави - как промотират ваксиниране по света

Теми в развитие Преди 15 часа

Властите на много страни взимат най-различни мерки, за да подтикнат жителите им час по-скоро да се ваксинират срещу коронавируса

Депутатите остават без паркоместа около "Ал. Невски"

Депутатите остават без паркоместа около "Ал. Невски"

България Преди 15 часа

Решението е на Столичния общински съвет

Нинова пред актива на БСП в София: БСП единствена има ясен, стабилен и конкретен план за управление на страната

Нинова пред актива на БСП в София: БСП единствена има ясен, стабилен и конкретен план за управление на страната

Избори 2021 Преди 16 часа

Промяната започна, но тя трябва да продължи, заяви лидерът на БСП при представянето на трите софийски листи пред стотици социалисти в столицата

Дават на прокуратурата закупените от Китай респиратори, маски и лекарства

Дават на прокуратурата закупените от Китай респиратори, маски и лекарства

Теми в развитие Преди 16 часа

Според министерството на здравеопазването не са изпълнени елементарни процедури и нормативни актове

От мрежата