7

Б ългария е с най-стария автомобилен парк в Европа. 1,5 млн. са опасните автомобили у нас, които са на повече от 20 г. Причината е, че в сервизите поставят многократно употребявани части.

„В момента липсва какъвто и да било регламент. Затова е трудно се определи кои сервизи са регламентирани и кои не. Има колеги, които са инвестирали сериозни суми в своя сервиз. Те спазват технологичния ред на производителя по отношение на диагностиката, ремонта и замяната на резервните части. Тези сервизи обикновено ви дават гаранционен документ, когато си получите автомобила, за да ви докажат, че не са използвали стари части от автоморга”, каза председателят на браншовата камера на автосервизите в България Емил Германов пред „Здравей, България” по NOVA. Той допълни, че регистрираните сервизи у нас са около 6700, а автомобилите са близо 4 200 000. Според него това означава, че има много повече сервизи, които не са регламентирани.

Има 250 работни дни, ако се допусне, че един път годишно всеки автомобил трябва да посети сервиз, това са 16 000 посещения в сервиз, апри тази възраст на колите, има средно 30 000 посещения на сервиз. Това означава, че тези регламентирани сервизи не поемат всички коли. 

„Една от важните части на новия законопроект е, че ще има изискване всяка резервна част от автоморгите да има произход, т.е. - да се знае от кой автомобил е свалена”, каза още Германов.

„Евтиният ремонт обикновено излиза скъп. Освен това, поставянето на части втора употреба може да бъде и опасно. Много е важно клиентите да изискват документ за ремонта. Така, при случване на инцидент, се знае кой е работил по автомобила и могат да си търсят правата”, каза собственикът на автосервиз Румен Дунев. Той допълни, че много от вносителите на автомобили втора употреба използват превъртане на километража.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@