0

Ново изследване показва, че вегетарианците губят по-ефикасно от телесното си тегло и подобряват метаболизма си, намалявайки вътремускулните си мазнини, в сравнение с хората, които са на нискокалорична диета.

Изследването обхванало 74 души, засегнати от диабет тип 2, които били подбрани случайно, за да се проследи ефектът от вегетарианския хранителен режим и традиционната антидиабетна диета.

Резултатите показали, че що се отнася до намаляване на телесното тегло,

вегетарианската диета е близо 2 пъти по-ефикасна - отслабването е с близо 7 кг, при 3,5 кг за хората, които са на традиционна антидиабетна диета.

ВИЖТЕ КОИ СА ПОЛЕЗНИТЕ ЗА ДИЕТА МАЗНИНИ ТУК

Участниците, които били на вегетариански хранителен режим, консумирали най-вече зеленчуци, плодове, зърнени храни и ядки, като животинските продукти били ограничени до едно нискомаслено кисело мляко дневно.

Вижте още:
Колко дълга е най-ефикасната диета

Митове и забавни факти за диетите

Как диетите ни правят по-дебели (видео)

7 начина да отслабвате вкъщи

Участниците, които били на традиционна диета, следвали препоръките на Европейската асоциация за изследване на диабета.

"Вегетарианският хранителен режим доказа, че е най-ефикасната диета за намаляване на телесното тегло - заяви д-р Хана Кахлеова от американския Лекарски комитет за отговорна медицина. - Показахме също, че вегетарианската диета е по-ефикасна за намаляване на вътремускулните мазнини и подобряване на метаболизма. Получените резултати са важни за хората, които се опитват да отслабнат, включително за засегнатите от метаболитен синдром и/или диабет тип 2."

Учените използвали ядреномагнитен резонанс, за да изследват мастна тъкан в бедрата на участниците и да установят как двете диети влияят върху подкожните, субфасциалните и вътремускулните мазнини.

Било констатирано, че

двете диети водят до сходно намаляване на подкожните мазнини, но субфасциалните и вътремускулните мазнини са намалени единствено под въздействието на вегетарианската диета.

Резултатите от изследването са публикувани в Journal of the American College of Nutrition.

Вижте още митове и истини за диетите във видеото горе