М еждународен екип от учени откри слънчева система с три планети на 31 светлинни години разстояние от Земята.

Трите планети обикалят в орбита около звездата GJ 357 – червено джудже, по-малко по размери и маса от нашето Слънце.

„Всяко едно червено джудже, намиращо се в близост до нашата Слънчева система, си има поне по две планети, които обикалят в орбита около него. За да ги откриваме и изследваме, трябва да развиваме все повече технологията си”,

обяснява Рафаел Луке, 26-годишният испански астрофизик, ръководител на екипа от 70 учени, който открива системата на GJ 357.

Източник: iStock/Getty Images

През 2016г. учените откриха планета от земен тип в орбита около най-близката звезда до Слънчевата ни система – Проксима, само на 4,5 светлинни години.

Оттогава броят на откритите планети и системи в близост до нашия дом се е увеличил многократно.

Астрономите за пръв път заподозряха съществуването на планета около звездата GJ 357 през април тази година след наблюдения с телескопа TESS на НАСА.

Телескопът забелязва смущаване в яркостта на червеното джудже, което се оказва по вина на планета, по-голяма по размер от Земята, чиято орбита пресича видимата страна на GJ 357.

Източник: iStock/Getty Images

Тази планета се оказва толкова близо до своята звезда, че годината ѝ трае едва четири дни. Температурата на повърхността ѝ достига изпепеляващите 250 градуса по Целзий.

Учените продължават наблюденията си върху звездата и нейната планета и впоследствие откриват още две небесни тела, които обикалят в орбита около GJ 357.

Втората по ред планета има малко над 3 пъти масата на Земята и температурата ѝ също е прекалено висока, за да може да поддържа форми на живот – 127 градуса по Целзий.

Третата планета обаче приковава вниманието на астрофизиците. Тя е с маса от около 6 пъти тази на Земята и прави една пълна обиколка около своята звезда за 55 дни.

Досегашните наблюдения все още не могат да дадат повече информация на учените по отношение на структурата на планетата.

Те все пак твърдят, че съществуват два варианта: малко скалисто ядро, обвито от гъсти слоеве газ, по подобие на газовите гиганти от нашата Слънчева система; или планетата може да е от земен тип, два пъти по-голяма по размер от Земята и със средна температура от около -53 градуса по Целзий.

Това може и да ви се струва прекалено мразовито, но учените припомнят, че средната температура на нашата планета е -18 градуса по Целзий, но благодарение на атмосферата, температурата на въздуха на повърхността на Земята достига средни стойности от 14 градуса.

Ако ситуацията е подобна и на новооткритата планета, то възможността за наличието на вода в течно състояние е голяма.

За още актуални новини и любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Доналд Тръмп