Учени от Института за изследвания срещу СПИН в Бадалона, Испания, заявиха, че за пръв път, откакто се прилага антиретровирусна терапия, успели да отстранят напълно ХИВ от кръвта и тъканите на пациенти, предаде БТА.

Редовният анализ на кръвта у шестима пациенти, на които били присадени стволови клетки, показал, че ХИВ не е открит в кръвта и тъканите им.

У един от пациентите не били открити дори антитела.

Как най-страшната болест се превърна в глобална пандемия

Новият метод на трансплантация на стволови клетки е базиран върху единствения случай, свързан с пълно оздравяване на заразен с ХИВ пациент. Въз основа на сложна терапия, приложена на берлинчанина Тимъти, у когото беше открита рядка мутация на протеина CCR5 Delta 32, испанските медици разработили уникален механизъм за „пречистване“ на заразените с вируса клетки.

Учените отбелязват, че цялостната трансплантация на стволови клетки отнема 18 месеца, а

за приготвяне на противовирусните съставки се използват кръв от пъпната връв и течност от костния мозък.

През следващите месеци медиците ще следят здравословното състояние на първия подложен на подобна операция пациент. Ако резултатите от експеримента се потвърдят, това ще е голям пробив в борбата с ХИВ.

Обявиха епидемия от СПИН в руски град

ООН: Приложенията за запознанства водят до скрита ХИВ-епидемия

За още любопитни новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.