0

Р азпространението на фалшиви новини и коментари във Facebook е доста популярна практика. Самата компания е провела експеримент, който да провери доколко те влияят на мнението на хората. Експериментът обаче е посрещат с недоволство от потребителите, съобщава БиБиСи.

Facebook ще защитава голите снимки на потребителите

Кои ИТ компании пазят потребителите си най-добре

Експериментът е показвал на първо място в коментарите под новини само коментари, в които се съдържа обвинение за фалшиви новини, фалшива информация и др. Той е засегнал голяма част от публикациите, включително и на големи медии като БиБиСи, Economist, New York Times и др.

Тестът е включвал голямо разнообразие от публикации и теми. Както такива, които действително може да са фалшиви, така и съвсем реални новини. Целта на Facebook е била да провери дали приоритизирането на коментари, които по някакъв начин индикират недоверие към дадена публикация, ще повлияе на мнението на хората за нея.

Инвеститор обвини Facebook и Google в "хакване на мозъци"

Три проблема застрашават бъдещето на Интернет

Компанията коментира, че тестът е бил малък и вече е приключил. Тя не казва какви са резултатите, но споделя, че е част от опитите ѝ да намери начини да помогне на онлайн обществото да взима информирани решения за новините и историите, които чете и споделя.

Стряскащи анимации стигат до децата чрез YouTube

Потребителите остана недоволни от теста. И преди социалната мрежа е правила подобни промени в коментарите или подбора на новини в профилите на потребителите, за да види реакциите им. Повечето хора обаче предпочитат да получават новините и публикациите без подобен подбор и са против такава намеса.

Идва ли краят на единния отворен интернет

10 сбъднали се прогнози на Бил Гейтс от 1999 г.

"Facebook е под огромно напрежение да реши проблема с фалшивите новини, но да се повдига съмнение за абсолютно всяка публикация е прекалено. Вместо да бори дезинформацията в интернет, това натрупва проблема като смесва границите между реалното и фалшивото. Моят поток новини във Facebook се е превърнал в някакъв ужасен оруелски експеримент", коментира ПР консултантът Джен Робъртс.

Компанията не смята, че положението е чак толкова тежко. Тя казва, че подобни тестове се правят и преди и винаги са с малък брой участници. Проблемът е, че не всички участници изглежда разбират, че всъщност са част от подобен експеримент.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Не пропускай

Обраха митницата в Благоевград
Ексклузивно

Обраха митницата в Благоевград

Преди 1 ден
BMW X6 M Competition
Ексклузивно

BMW M продава повече от Mercedes-AMG

Преди 1 час
Протест в Сантяго
Ексклузивно

Маскираните феминистки на Чили -

Преди 1 час
Снимка: iStock
Ексклузивно

Два силни труса разлюляха Албания

Преди 15 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини