Колкото повече, толкова повече: тестваме BMW X6 M50i
Източник: BMW България
1

Н икога не съм почвал по този начин, но сега ще го направя: BMW X6 M50i започва от 194 050 лв. (с ДДС), а тестовият автомобил има поне още 50-ина хиляди в опции. Да, изключително скъпа вещ, която обикновено у нас се заклеймява като нещо лошо, защото могат да си го позволят малцина. Но автомобилният пейзаж показва, че те не са малцина, а на хората с много пари трябва да им се предлага най-скъпото, модерно и технологично, за което те да похарчат парите си. И BMW X6 M50i е всичко това: предлага от всичко в изобилие.

Зад волана на BMW X6 M50i

Забравете предрасъдъците. В света винаги е имало (и ще има) бедни и богати, а щом не може да си го позволим, нека поне му се порадваме. Аз лично имам тази възможност и трябва да ви уверя, че не е лошо човек да се почувства богат, пък било то и за 3 дни. Аз се порадвах на целия технологичен арсенал на Х6 (в който не възнамерявам да задълбавам), цената я маркирах, ще прескоча и разхода на гориво, защото в този случай няма значение (голям е, много е голям), но ще се съсредоточа върху чувствата, които такъв автомобил буди у мен, а вероятно и у голям част от хората.

Източник: BMW България

Какво е различното на Х6 спрямо Х5? Ясно е, това е дизайнерският език. Всички панели са различни, челното стъкло е издърпано по-назад и е по-наклонено. Най-очевидната разлика е линията на покрива и мощните задни колесни арки, които подсказват, че шоколадът не е солен, макар и да си мислите, че при тегло 2,3 тона не може да става и дума за спортно шофиране. Охлаждащите вентилационни отвори и накрайници на ауспусите използват някои трикове, които ги правят да изглеждат още по-големи. Но истинският трик са издължените стопове, които разширяват задницата и тя вече не изглежда толкова тромава, колкото бе в началото, когато Х6 бе определян като грозотия.

Източник: BMW България

И ако преди време баварците използваха различни способи за внушение на своите послания, то днес BMW залага основно на радиаторната решетка, огромната и злобна радиаторна решетка. А ако човек (по някакъв начин) не успее да забележи тостера отпред, Х6 предлага нещо, наречено Iconic Glow Kidney, опционален комплект светодиоди, осветяващ „бъбреците” през нощта. Кристалният скоростен лост също блещука и вероятно кефи китайците, но не и мен. Но като изключим тези два блестящи детайла, всичко друго в Х6 ми харесва.

Източник: BMW България

При дължина от 4935 мм, новият X6 е 26 мм по-дълъг от второто поколение, като междуосието му е удължено с 42 мм (до 2975 мм). То е и с 15 мм по-широко (2004) и 6 мм по-ниско. Казано по друг начин: Х6 е огромен автомобил, чийто камери и сензори се активират, като почна да въртя в кв. Борово, за да намеря къде да спра.

Песен за огън и лед: тестваме BMW X4 M Competition

Дързост и красота, епизод 2008 (тест драйв)

Камери, сензори и радар следят всичко, което се случва около автомобила, като поддържа зададената дистанция пред предния автомобил на магистралата и те връща обратно в лентата на движение, ако тръгнеш да се отклоняваш. Но това не е новост, тъй като ерата на полуавтономния автомобил е тук от известно време: новият Х6 дори запаметява маневрата при паркиране, за да може сам да излезе на заден ход от тясно паркомясто, ако вие не можете. Но това е само част от технологичния арсенал на Х-шестицата, а той наистина е впечатляващо богат.

Източник: BMW

Не мога да подмина интериора, където луксът е в изобилие. Тук властват хром, карбонови апликации и много кожа (стандартно кожена тапицерия е Vernasca), като в този случай изпълнението е на BMW Individual. Опционалното оборудване се разпростира на няколко страници в каталога, но в случая трябва да маркирам седалките с масажна функция, четиризоновата автоматична климатична система, панорамният стъклен покрив Sky Lounge, пакетът Ambient Air за ароматизация на интериора, както и озвучителната система Bowers & Wilkins Diamond+ 3D Surround Sound. Приборното табло и центраната конзола са свързани стандартно с два 12,3-инчови дисплея. Ако ви липсва спътник, може да се позабавлявате с BMW Intelligent Personal Assistant. Взаимодействието с дигиталния спътник става чрез произнасяне на словосъчетанието „Hey BMW“, но можете да го наречете и с избрано от вас име.

Ford Ranger: Елитният корпус на щурмоваците (тест драйв)

VW Golf 8: кралят е мъртъв, да живее кралят (тест драйв)

Облегалките на задните седалки серийно са разделени и сгъваеми в съотношение 40:20:40. По този начин вместимостта на багажника се увеличава от 580 до 1530 литра, но за протокола ще маркирам, че багажникът е с 45 л по-малък от този Porsche Cayenne Coupe и със 70 л под този на Mercedes GLE Coupe, ако това има кой знае какво значение при избора на който и да е от трите модела. Факт е, че вътрешният обем в Х6 е просто огромен.

Източник: BMW България

Огромна е и мощността, която изпомпва „сърцето” на тази машина: 4,4-литровият V8 с две турбини, от който инженерите предоставят на десния ви крак 530 к.с. и 750 Нм въртящ момент. Всичко това говори само за едно, но реално Х6 може успешно да се превъплъти в образите на д-р Джекил и г-н Хайд: в града се движи изключително плавно и тихо в режим Comfort, а решите ли да изкарате тъмната му страна на светло, Х6 M50i става брутална машина на пътя. При сгазване на газта тези 22-цолови валяци ще направят и последно откритата от г-н Борисов магистрална отсечка на вълни, за да изстрелят тежащото над 2,3 тона купе до 100 км/ч за под 4,5 секунди. М спортната изпускателна система е стандартна при тази модификация и допълнително подлютява манджата.

Източник: BMW България

За толкова голям автомобил, контролът на каросерията е впечатляващ, неутрализирайки накланянето в завои, което е характерно за SUV-моделите. За това спомага адаптивното М окачване Professional с активна стабилизация срещу наклоняване и Интегралното активно кормилно управление. Огромните 22-цолови колела транслират в купето повече от вибрации при преминаване през неравности на пътя, но страхотните седалки вършат своята магия. А обезшумяването вътре е на впечатляващо ниво. Ситуацията се променя драстично, когато сгазите педала на газта, превръщайки Х6 в истински звяр на пътя.

Източник: BMW България

Интересно защо, но дизайнерите на BMW са решили, че Х6 се нуждае и от офроуд пакет (за X6 M50i и X6 M50d не се предлага), който променя височината на каросерията, като максималният диапазон е 80 мм. Лично аз не бих издевателствал върху тази машина и колела с черен път, но понякога в името на забавлението трябва да се правят жертви, затова и тази опция. Жертва падат и няколко хилядите лева, ако решите да маркирате и лазерните фарове към оборудването на автомобила си, но този разход се осмисля от факта, че обсегът на незаслепяващите дълги светлини се увеличава до около 500 метра.

Ford Focus ST: Д-р Джекил и мистър Хайд (тест драйв)

Тестваме най-продавания модел на Renault

Вече всеки си е изградил мнение за автомобила (може би доста преди да прочете горните редове), но каквото и да е то, фактът е, че Х6 е голям успех за BMW. Моделът преследва границата от 500 000 продажби, въпреки сериозната конкуренция и все по-стриктните регулации за вредните емисии. Окачвам, че ще има хора, които ще анатемосат Х6, но аз няма как да съм от тях, защото тази машина е внушителна във всеки един аспект.

Източник: BMW България

Технически характеристики:

BMW X6 M50i

Размери

Дължина, мм: 4935

Широчина, мм: 2004

Височина, мм: 1694

Междуосие, мм: 2975

Собствено тегло, кг: 2310

Двигател

Тип: V-образен, 8-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 4395

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 530 при 5500-6000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 750 при 1800-4600

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,3

Среден разход, л/100 км: 12,1

Вредни емисии СО2, г/км: 274

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 194 050

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Два дни безплатно паркиране до станциите на метрото

Два дни безплатно паркиране до станциите на метрото

България Преди 44 минути

Прогнозите са, че тези два дни има висок атмосферен потенциал за замърсяване

ЕК започна преговори за руската ваксина „Спутник V”

ЕК започна преговори за руската ваксина „Спутник V”

Теми в развитие Преди 1 час

Руската ваксина показа ефикасност от 92%

ЕК с нов ход да наложи Истанбулската конвенция

ЕК с нов ход да наложи Истанбулската конвенция

Свят Преди 5 часа

Това съобщи пред Европейския парламент еврокомисарят по въпросите на равенството

Евгени Диков

Почина членът на ВСС Евгени Диков

Теми в развитие Преди 5 часа

За него да бъдеш магистрат бе не само професия и дълг, но и призвание, пишат от Прокуратурата в съболезнователен адрес

<p>Жена чакала линейка 4 дни, почина в болницата в Сливен</p>

Жена чакала линейка 4 дни, почина в болницата в Сливен

Теми в развитие Преди 5 часа

За случая съобщили роднини на починалата, които са я закарали до болницата с частен автомобил

Зоран Заев

Заев: Македонският и българският народ са братя

Свят Преди 5 часа

Аз като ръководител на правителството поемам ангажимента в името на целия македонски народ прилагането на Договора с България да бъде за пример, казва Зоран Зааев в интервю за БГНЕС

Това е най-ранният симптом на коронавируса

Това е най-ранният симптом на коронавируса

Теми в развитие Преди 6 часа

Този симптом се появява преди загубата на обоняние

Павел Шопов

Скандал в НС, гонят депутат без маска, той отказва да напусне

Теми в развитие Преди 7 часа

Павел Шопов нито си постави маска на лицето, нито напусна зала на парламента

Задържаха мъж за двойното убийство в Шумен

Задържаха мъж за двойното убийство в Шумен

България Преди 7 часа

Мъж и жена бяха открити мъртви в семейна вила

МРЗ става 650 лв., ще плащат компенсации за извънредното положение

МРЗ става 650 лв., ще плащат компенсации за извънредното положение

България Преди 7 часа

Работниците и служителите ще имат право да получат финансова подкрепа

Румен Радев

Президентът наложи вето на Закона за потребителския кредит

България Преди 7 часа

Над 130 адвокати от цялата страна призоваха Радев да наложи вето върху разпоредбата

Михаел Шумахер

Казаха истината за състоянието на Шумахер

Свят Преди 8 часа

Култард: Новините не са добри и положението е много тежко

<p>Книга на Максим Бехар влезе в топ 10 на най-добрите PR книги</p>

Книга на Максим Бехар влезе в топ 10 на най-добрите PR книги в света за всички времена

Любопитно Преди 8 часа

Книгата зае и 6-о място в класацията за PR книгите на 2020 г.

Валери Симеонов

Валери Симеонов: Парковете са огнища на коронавирус

Теми в развитие Преди 8 часа

„Посрещаме мерките срещу пандемията с удовлетворение и неудовлетворение”, заяви лидерът на НФСБ. Вижте какво още каза той

Урсула фон дер Лайен

ЕС: Първите ваксинации са възможни до Коледа

Теми в развитие Преди 9 часа

Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен заяви, че "най-сетне има светлина в края на тунела"

<p>Обмислят удължаване на учебната година&nbsp;</p>

Обмислят удължаване на учебната година за учениците от 1 до 6 клас

Теми в развитие Преди 9 часа

Това заяви министърът на образованието Красимир Вълчев