Колкото повече, толкова повече: тестваме BMW X6 M50i
Източник: BMW България
1

Н икога не съм почвал по този начин, но сега ще го направя: BMW X6 M50i започва от 194 050 лв. (с ДДС), а тестовият автомобил има поне още 50-ина хиляди в опции. Да, изключително скъпа вещ, която обикновено у нас се заклеймява като нещо лошо, защото могат да си го позволят малцина. Но автомобилният пейзаж показва, че те не са малцина, а на хората с много пари трябва да им се предлага най-скъпото, модерно и технологично, за което те да похарчат парите си. И BMW X6 M50i е всичко това: предлага от всичко в изобилие.

Зад волана на BMW X6 M50i

Забравете предрасъдъците. В света винаги е имало (и ще има) бедни и богати, а щом не може да си го позволим, нека поне му се порадваме. Аз лично имам тази възможност и трябва да ви уверя, че не е лошо човек да се почувства богат, пък било то и за 3 дни. Аз се порадвах на целия технологичен арсенал на Х6 (в който не възнамерявам да задълбавам), цената я маркирах, ще прескоча и разхода на гориво, защото в този случай няма значение (голям е, много е голям), но ще се съсредоточа върху чувствата, които такъв автомобил буди у мен, а вероятно и у голям част от хората.

Източник: BMW България

Какво е различното на Х6 спрямо Х5? Ясно е, това е дизайнерският език. Всички панели са различни, челното стъкло е издърпано по-назад и е по-наклонено. Най-очевидната разлика е линията на покрива и мощните задни колесни арки, които подсказват, че шоколадът не е солен, макар и да си мислите, че при тегло 2,3 тона не може да става и дума за спортно шофиране. Охлаждащите вентилационни отвори и накрайници на ауспусите използват някои трикове, които ги правят да изглеждат още по-големи. Но истинският трик са издължените стопове, които разширяват задницата и тя вече не изглежда толкова тромава, колкото бе в началото, когато Х6 бе определян като грозотия.

Източник: BMW България

И ако преди време баварците използваха различни способи за внушение на своите послания, то днес BMW залага основно на радиаторната решетка, огромната и злобна радиаторна решетка. А ако човек (по някакъв начин) не успее да забележи тостера отпред, Х6 предлага нещо, наречено Iconic Glow Kidney, опционален комплект светодиоди, осветяващ „бъбреците” през нощта. Кристалният скоростен лост също блещука и вероятно кефи китайците, но не и мен. Но като изключим тези два блестящи детайла, всичко друго в Х6 ми харесва.

Източник: BMW България

При дължина от 4935 мм, новият X6 е 26 мм по-дълъг от второто поколение, като междуосието му е удължено с 42 мм (до 2975 мм). То е и с 15 мм по-широко (2004) и 6 мм по-ниско. Казано по друг начин: Х6 е огромен автомобил, чийто камери и сензори се активират, като почна да въртя в кв. Борово, за да намеря къде да спра.

Песен за огън и лед: тестваме BMW X4 M Competition

Дързост и красота, епизод 2008 (тест драйв)

Камери, сензори и радар следят всичко, което се случва около автомобила, като поддържа зададената дистанция пред предния автомобил на магистралата и те връща обратно в лентата на движение, ако тръгнеш да се отклоняваш. Но това не е новост, тъй като ерата на полуавтономния автомобил е тук от известно време: новият Х6 дори запаметява маневрата при паркиране, за да може сам да излезе на заден ход от тясно паркомясто, ако вие не можете. Но това е само част от технологичния арсенал на Х-шестицата, а той наистина е впечатляващо богат.

Източник: BMW

Не мога да подмина интериора, където луксът е в изобилие. Тук властват хром, карбонови апликации и много кожа (стандартно кожена тапицерия е Vernasca), като в този случай изпълнението е на BMW Individual. Опционалното оборудване се разпростира на няколко страници в каталога, но в случая трябва да маркирам седалките с масажна функция, четиризоновата автоматична климатична система, панорамният стъклен покрив Sky Lounge, пакетът Ambient Air за ароматизация на интериора, както и озвучителната система Bowers & Wilkins Diamond+ 3D Surround Sound. Приборното табло и центраната конзола са свързани стандартно с два 12,3-инчови дисплея. Ако ви липсва спътник, може да се позабавлявате с BMW Intelligent Personal Assistant. Взаимодействието с дигиталния спътник става чрез произнасяне на словосъчетанието „Hey BMW“, но можете да го наречете и с избрано от вас име.

Ford Ranger: Елитният корпус на щурмоваците (тест драйв)

VW Golf 8: кралят е мъртъв, да живее кралят (тест драйв)

Облегалките на задните седалки серийно са разделени и сгъваеми в съотношение 40:20:40. По този начин вместимостта на багажника се увеличава от 580 до 1530 литра, но за протокола ще маркирам, че багажникът е с 45 л по-малък от този Porsche Cayenne Coupe и със 70 л под този на Mercedes GLE Coupe, ако това има кой знае какво значение при избора на който и да е от трите модела. Факт е, че вътрешният обем в Х6 е просто огромен.

Източник: BMW България

Огромна е и мощността, която изпомпва „сърцето” на тази машина: 4,4-литровият V8 с две турбини, от който инженерите предоставят на десния ви крак 530 к.с. и 750 Нм въртящ момент. Всичко това говори само за едно, но реално Х6 може успешно да се превъплъти в образите на д-р Джекил и г-н Хайд: в града се движи изключително плавно и тихо в режим Comfort, а решите ли да изкарате тъмната му страна на светло, Х6 M50i става брутална машина на пътя. При сгазване на газта тези 22-цолови валяци ще направят и последно откритата от г-н Борисов магистрална отсечка на вълни, за да изстрелят тежащото над 2,3 тона купе до 100 км/ч за под 4,5 секунди. М спортната изпускателна система е стандартна при тази модификация и допълнително подлютява манджата.

Източник: BMW България

За толкова голям автомобил, контролът на каросерията е впечатляващ, неутрализирайки накланянето в завои, което е характерно за SUV-моделите. За това спомага адаптивното М окачване Professional с активна стабилизация срещу наклоняване и Интегралното активно кормилно управление. Огромните 22-цолови колела транслират в купето повече от вибрации при преминаване през неравности на пътя, но страхотните седалки вършат своята магия. А обезшумяването вътре е на впечатляващо ниво. Ситуацията се променя драстично, когато сгазите педала на газта, превръщайки Х6 в истински звяр на пътя.

Източник: BMW България

Интересно защо, но дизайнерите на BMW са решили, че Х6 се нуждае и от офроуд пакет (за X6 M50i и X6 M50d не се предлага), който променя височината на каросерията, като максималният диапазон е 80 мм. Лично аз не бих издевателствал върху тази машина и колела с черен път, но понякога в името на забавлението трябва да се правят жертви, затова и тази опция. Жертва падат и няколко хилядите лева, ако решите да маркирате и лазерните фарове към оборудването на автомобила си, но този разход се осмисля от факта, че обсегът на незаслепяващите дълги светлини се увеличава до около 500 метра.

Ford Focus ST: Д-р Джекил и мистър Хайд (тест драйв)

Тестваме най-продавания модел на Renault

Вече всеки си е изградил мнение за автомобила (може би доста преди да прочете горните редове), но каквото и да е то, фактът е, че Х6 е голям успех за BMW. Моделът преследва границата от 500 000 продажби, въпреки сериозната конкуренция и все по-стриктните регулации за вредните емисии. Окачвам, че ще има хора, които ще анатемосат Х6, но аз няма как да съм от тях, защото тази машина е внушителна във всеки един аспект.

Източник: BMW България

Технически характеристики:

BMW X6 M50i

Размери

Дължина, мм: 4935

Широчина, мм: 2004

Височина, мм: 1694

Междуосие, мм: 2975

Собствено тегло, кг: 2310

Двигател

Тип: V-образен, 8-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 4395

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 530 при 5500-6000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 750 при 1800-4600

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,3

Среден разход, л/100 км: 12,1

Вредни емисии СО2, г/км: 274

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 194 050

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Неподозирани неща, които увреждат белите ни дробове

Неподозирани неща, които увреждат белите ни дробове

Любопитно Преди 8 минути

Вижте защо трябва да внимавайте следващия път, когато месите хляб

Иран

Застреляха демонстрант в Иран, празнувал отпадането на националния отбор от Световното

Свят Преди 13 минути

Според активисти мъжът бил застрелян в главата, докато надувал клаксона на колата си в град Бандар Азали

Във Великобритания няколко от големите фирми за хранителни стоки и браншови съюзи бият тревога: съществуват сериозни проблеми със снабдяването на магазините с храни, поради което е възможно да избухне паника сред потребителите

Ще паднат ли цените на стоките при намаляне на ДДС?

България Преди 49 минути

Този въпрос коментират икономистите икономистите Владимир Сиркаров и доц. Огнян Боюклиев

.

Къде няма да има вода в София?

България Преди 1 час

Вижте в кои квартали ще бъде преустановено водоподаването

д

След катастрофата с влака: Какво е състоянието на машиниста?

България Преди 1 час

За щастие тежкият жп инцидент се размина без пострадали пътници

д

Ще има ли недостиг на ток във Франция?

Свят Преди 2 часа

Зимата може да се окаже студена и тя трябва да e готова да реагира

.

COVID-19: Колко са активните случаи

България Преди 3 часа

През последното денонощие не са регистрирани починали от коронавирус пациенти

И Зукърбърг критикува Apple за действията ѝ

И Зукърбърг критикува Apple за действията ѝ

Технологии Преди 3 часа

Междувременно Мъск обяви, че се е срещнал с Тим Кук

Хакери атакуваха сайта на Ватикана

Хакери атакуваха сайта на Ватикана

Свят Преди 11 часа

Официалната интернет страница беше извадена извън строя

След ожесточени боеве Русия напредна в Донбас

След ожесточени боеве Русия напредна в Донбас

Свят Преди 11 часа

Руските войски са превзели село близо до Бахмут и са напреднали допълнително близо до Донецк

Италия готви глоби за неваксинираните над 50-годишна възраст

Италия готви глоби за неваксинираните над 50-годишна възраст

Теми в развитие Преди 11 часа

Те ще са в допълнение на вече съществуващите санкции за хора над 60 години

<p>Лавров: Западът води война срещу Русия</p>

Сергей Лавров: Западът води война срещу Русия

Свят Преди 11 часа

По този начин рискува "неконтролируемо изостряне" на напрежението между световните сили, предупреди руският министър на външните работи

Иранските сили за сигурност застреляха мъж, празнувал отпадането на отбора от Мондиала

Иранските сили за сигурност застреляха мъж, празнувал отпадането на отбора от Мондиала

Свят Преди 11 часа

На видеозаписи, публикувани в социалните мрежи, се вижда как множества празнуват отпадането на националния отбор от Мондиала

Служителите в системата на МВнР искат достойни възнаграждения

Служителите в системата на МВнР искат достойни възнаграждения

България Преди 12 часа

С това ниво на заплащане трудно можем да привлечем нови и млади кадри, каза главният секретар на МВнР Иван Кондов

Радев: Република Корея е дългогодишен приятел и ценен партньор на България

Радев: Република Корея е дългогодишен приятел и ценен партньор на България

България Преди 12 часа

Президентът се срещна на „Дондуков“ 2 с кмета на град Бусан Пак Хьонг–джун