Колкото повече, толкова повече: тестваме BMW X6 M50i
Източник: BMW България
1

Н икога не съм почвал по този начин, но сега ще го направя: BMW X6 M50i започва от 194 050 лв. (с ДДС), а тестовият автомобил има поне още 50-ина хиляди в опции. Да, изключително скъпа вещ, която обикновено у нас се заклеймява като нещо лошо, защото могат да си го позволят малцина. Но автомобилният пейзаж показва, че те не са малцина, а на хората с много пари трябва да им се предлага най-скъпото, модерно и технологично, за което те да похарчат парите си. И BMW X6 M50i е всичко това: предлага от всичко в изобилие.

Зад волана на BMW X6 M50i

Забравете предрасъдъците. В света винаги е имало (и ще има) бедни и богати, а щом не може да си го позволим, нека поне му се порадваме. Аз лично имам тази възможност и трябва да ви уверя, че не е лошо човек да се почувства богат, пък било то и за 3 дни. Аз се порадвах на целия технологичен арсенал на Х6 (в който не възнамерявам да задълбавам), цената я маркирах, ще прескоча и разхода на гориво, защото в този случай няма значение (голям е, много е голям), но ще се съсредоточа върху чувствата, които такъв автомобил буди у мен, а вероятно и у голям част от хората.

Източник: BMW България

Какво е различното на Х6 спрямо Х5? Ясно е, това е дизайнерският език. Всички панели са различни, челното стъкло е издърпано по-назад и е по-наклонено. Най-очевидната разлика е линията на покрива и мощните задни колесни арки, които подсказват, че шоколадът не е солен, макар и да си мислите, че при тегло 2,3 тона не може да става и дума за спортно шофиране. Охлаждащите вентилационни отвори и накрайници на ауспусите използват някои трикове, които ги правят да изглеждат още по-големи. Но истинският трик са издължените стопове, които разширяват задницата и тя вече не изглежда толкова тромава, колкото бе в началото, когато Х6 бе определян като грозотия.

Източник: BMW България

И ако преди време баварците използваха различни способи за внушение на своите послания, то днес BMW залага основно на радиаторната решетка, огромната и злобна радиаторна решетка. А ако човек (по някакъв начин) не успее да забележи тостера отпред, Х6 предлага нещо, наречено Iconic Glow Kidney, опционален комплект светодиоди, осветяващ „бъбреците” през нощта. Кристалният скоростен лост също блещука и вероятно кефи китайците, но не и мен. Но като изключим тези два блестящи детайла, всичко друго в Х6 ми харесва.

Източник: BMW България

При дължина от 4935 мм, новият X6 е 26 мм по-дълъг от второто поколение, като междуосието му е удължено с 42 мм (до 2975 мм). То е и с 15 мм по-широко (2004) и 6 мм по-ниско. Казано по друг начин: Х6 е огромен автомобил, чийто камери и сензори се активират, като почна да въртя в кв. Борово, за да намеря къде да спра.

Песен за огън и лед: тестваме BMW X4 M Competition

Дързост и красота, епизод 2008 (тест драйв)

Камери, сензори и радар следят всичко, което се случва около автомобила, като поддържа зададената дистанция пред предния автомобил на магистралата и те връща обратно в лентата на движение, ако тръгнеш да се отклоняваш. Но това не е новост, тъй като ерата на полуавтономния автомобил е тук от известно време: новият Х6 дори запаметява маневрата при паркиране, за да може сам да излезе на заден ход от тясно паркомясто, ако вие не можете. Но това е само част от технологичния арсенал на Х-шестицата, а той наистина е впечатляващо богат.

Източник: BMW

Не мога да подмина интериора, където луксът е в изобилие. Тук властват хром, карбонови апликации и много кожа (стандартно кожена тапицерия е Vernasca), като в този случай изпълнението е на BMW Individual. Опционалното оборудване се разпростира на няколко страници в каталога, но в случая трябва да маркирам седалките с масажна функция, четиризоновата автоматична климатична система, панорамният стъклен покрив Sky Lounge, пакетът Ambient Air за ароматизация на интериора, както и озвучителната система Bowers & Wilkins Diamond+ 3D Surround Sound. Приборното табло и центраната конзола са свързани стандартно с два 12,3-инчови дисплея. Ако ви липсва спътник, може да се позабавлявате с BMW Intelligent Personal Assistant. Взаимодействието с дигиталния спътник става чрез произнасяне на словосъчетанието „Hey BMW“, но можете да го наречете и с избрано от вас име.

Ford Ranger: Елитният корпус на щурмоваците (тест драйв)

VW Golf 8: кралят е мъртъв, да живее кралят (тест драйв)

Облегалките на задните седалки серийно са разделени и сгъваеми в съотношение 40:20:40. По този начин вместимостта на багажника се увеличава от 580 до 1530 литра, но за протокола ще маркирам, че багажникът е с 45 л по-малък от този Porsche Cayenne Coupe и със 70 л под този на Mercedes GLE Coupe, ако това има кой знае какво значение при избора на който и да е от трите модела. Факт е, че вътрешният обем в Х6 е просто огромен.

Източник: BMW България

Огромна е и мощността, която изпомпва „сърцето” на тази машина: 4,4-литровият V8 с две турбини, от който инженерите предоставят на десния ви крак 530 к.с. и 750 Нм въртящ момент. Всичко това говори само за едно, но реално Х6 може успешно да се превъплъти в образите на д-р Джекил и г-н Хайд: в града се движи изключително плавно и тихо в режим Comfort, а решите ли да изкарате тъмната му страна на светло, Х6 M50i става брутална машина на пътя. При сгазване на газта тези 22-цолови валяци ще направят и последно откритата от г-н Борисов магистрална отсечка на вълни, за да изстрелят тежащото над 2,3 тона купе до 100 км/ч за под 4,5 секунди. М спортната изпускателна система е стандартна при тази модификация и допълнително подлютява манджата.

Източник: BMW България

За толкова голям автомобил, контролът на каросерията е впечатляващ, неутрализирайки накланянето в завои, което е характерно за SUV-моделите. За това спомага адаптивното М окачване Professional с активна стабилизация срещу наклоняване и Интегралното активно кормилно управление. Огромните 22-цолови колела транслират в купето повече от вибрации при преминаване през неравности на пътя, но страхотните седалки вършат своята магия. А обезшумяването вътре е на впечатляващо ниво. Ситуацията се променя драстично, когато сгазите педала на газта, превръщайки Х6 в истински звяр на пътя.

Източник: BMW България

Интересно защо, но дизайнерите на BMW са решили, че Х6 се нуждае и от офроуд пакет (за X6 M50i и X6 M50d не се предлага), който променя височината на каросерията, като максималният диапазон е 80 мм. Лично аз не бих издевателствал върху тази машина и колела с черен път, но понякога в името на забавлението трябва да се правят жертви, затова и тази опция. Жертва падат и няколко хилядите лева, ако решите да маркирате и лазерните фарове към оборудването на автомобила си, но този разход се осмисля от факта, че обсегът на незаслепяващите дълги светлини се увеличава до около 500 метра.

Ford Focus ST: Д-р Джекил и мистър Хайд (тест драйв)

Тестваме най-продавания модел на Renault

Вече всеки си е изградил мнение за автомобила (може би доста преди да прочете горните редове), но каквото и да е то, фактът е, че Х6 е голям успех за BMW. Моделът преследва границата от 500 000 продажби, въпреки сериозната конкуренция и все по-стриктните регулации за вредните емисии. Окачвам, че ще има хора, които ще анатемосат Х6, но аз няма как да съм от тях, защото тази машина е внушителна във всеки един аспект.

Източник: BMW България

Технически характеристики:

BMW X6 M50i

Размери

Дължина, мм: 4935

Широчина, мм: 2004

Височина, мм: 1694

Междуосие, мм: 2975

Собствено тегло, кг: 2310

Двигател

Тип: V-образен, 8-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 4395

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 530 при 5500-6000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 750 при 1800-4600

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,3

Среден разход, л/100 км: 12,1

Вредни емисии СО2, г/км: 274

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 194 050

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Руският медиен регулатор блокира приложението Viber

Руският медиен регулатор блокира приложението Viber

Свят Преди 4 часа

Това е последната от поредицата социални медийни услуги, забранени от властите в страната

Километрично задръстване на Северната тангента в София

Километрично задръстване на Северната тангента в София

България Преди 5 часа

И трите платна в посока Кулата са блокирани

,

Правителството на Джо Байдън преподписа договор за научно сътрудничество с Китай

Свят Преди 7 часа

Белият дом заяви, че договорът вече съдържа значително по-строги клаузи

Снимката е илюстративна

Доживотна присъда за единия от убийците на аптекарка в Русе

България Преди 7 часа

Еранухи Пехливанян беше отвлечена, убита и разчленена през 2022 г.

,

МВнР: България и САЩ установяват засилено партньорство в граничната сигурност

България Преди 8 часа

Това стана ясно след среща между посланик Кенет Мертен и външния министър Иван Кондов

Защо Стоунхендж все още е загадка. 7 теории за неговия произход и предназначение

Защо Стоунхендж все още е загадка. 7 теории за неговия произход и предназначение

Любопитно Преди 8 часа

Това са седемте най-често срещани теории, които се опитват да хвърлят светлина върху тази мистерия

Случайно откриха неиздавани записи на Майкъл Джексън в склад

Случайно откриха неиздавани записи на Майкъл Джексън в склад

Любопитно Преди 8 часа

Касетите съдържат 12 неиздавани парчета, по които Джексън е работил между 1989 и 1991 г.,

Как да стоплим бебето в количката през зимата

Как да стоплим бебето в количката през зимата

Любопитно Преди 8 часа

Ето няколко насоки, които ще ви бъдат от полза

Служебното правителство внесе бюджетните закони в Народното събрание

Служебното правителство внесе бюджетните закони в Народното събрание

България Преди 8 часа

С бизнеса беше постигнато съгласие вместо предлаганият данък за подземните богатства, да бъде внесена еднократна вноска за 2025 г.

д

ЕИБ отпуска 250 млн. евро заем на България за съфинансиране на европроекти

България Преди 8 часа

Финансирането ще укрепи икономиката, ще поощри растежа и конкурентоспособността и ще подобри жизнения стандарт

Снимката е илюстративна

Осем години затвор за подсъдим, прегазил четирима души край Монтана

България Преди 8 часа

Подсъдимият работел като шофьор във фирма за международни превози

Олаф Шолц

Politico: Шолц в Германия е на финала на играта си. Ето какво ще се случи.

Свят Преди 9 часа

Вотът на доверие към канцлера Олаф Шолц в германския парламент в понеделник, който той почти сигурно ще загуби, е само последната стъпка в процеса

.

Масова 24-часова стачка блокира транспорта в Италия

Свят Преди 9 часа

Причината е недоволство от проектобюджета

Каузите финансова и дигитална грамотност ангажират екипа на Пощенска банка

Каузите финансова и дигитална грамотност ангажират екипа на Пощенска банка

Пари Преди 9 часа

Експерти са се посветили на каузата да повишават финансова грамотност на децата и младежите

Заради разюздано парти: Разследват персонал на Бъкингамския дворец

Заради разюздано парти: Разследват персонал на Бъкингамския дворец

Свят Преди 9 часа

Афтърпартито е приключило с „побой“ и „кавга в бар“